|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Curlingkone
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloDette blir kanskje feil sted å poste dette, men jeg kjenner jeg blir så irritert over ramponeringen som skjer i Oslo Sentrum.
|
|
|
#84 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloJeg skrev det akkurat i en annen tråd, at jeg synes det er synd dersom disse få amøbepøblene skal få påvirke vårt syn på midtøstenkonflikten. Slik jeg har forstått er det mennesker som ikke har vært aktive forkjempere for palestina.
|
|
|
#85 |
|
Curlingkone
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo
|
|
|
#86 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloNå er det vel sånn, at flesteparten av de som politiet tauet inn etter bråket var 2.generasjons innvandrere med muslimsk bakgrunn? Ikke alle var opptatt av å vise at de støttet Palestina heller, flere viste sympati med Hizbollah (som jo strengt tatt i høyeste grad jo har en finger med i den pågående konflikten) i tillegg til Hamas og Iran (!).
|
|
|
#87 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Hva legger du i "ordentlige velgere"? Jeg kan være enig i det du mener på en måte, men det er ingen som spør ved valgurnene om folk har satt seg nøye inn i saker og ting. Man må være 18 år, that's it. Derfor lønner det seg også å appelere til de overfladiske som ikke har tenkt så nøye på ting, jeg kjenner flere som stemmer FrP fordi de ønsker billigere alkohol, f.eks.
|
|
|
#88 |
|
Ekvilist
|
Eh, er det galt å forsøke å gjøre seg oppdatert på hva som faktisk har skjedd? Det betyr vel ikke at man synes voldsutøvelse er greit? Beklager hvis jeg ga et slikt inntrykk. Min erfaring med media tilsier at man ikke skal sluke alt man leser rått, men bildene jeg så i forhold til steinkasting osv. lot lite igjen til fantasien. For meg er det faktisk en stor forskjell dersom noen får et flagg revet ut av hendene, og at noen får et flagg revet ut av hendene og blir banket opp og sparket når de ligger nede. Det betyr ikke at jeg synes noen av delene er akseptable.
|
|
|
#89 |
|
saftig
|
Men, Billa - er hvem er det her som har sagt at voldsbruk er greit? Skremmern (som kanskje er en av dem du sikter til) sier
og
Og husk at Foreldreportalen består av mange enkeltidivider, ikke en ensartet gruppe.
|
|
|
#90 |
|
Usedvanlig begavet
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloSafran, du har tatt vekk det aller første fra Skremmerens innlegg. Der skriver hun at det må være greit med litt "snøballkasting" og å rive hendene ut av hendene på gamle damer....
|
|
|
#91 |
|
Ringskrømt
|
Å?
Jeg sier at det "er ikke akkurat farlig", ikke at det er greit. (Og med mindre det er sprengstoff i snøballene eller den gamle dama har dårlig hjerte, er det ufarlig.) Hadde du vært mer opptatt av å lese innleggene ordentlig, og mindre opptatt av å kritisere og generalisere hadde du kanskje sett det. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Usedvanlig begavet
Noe så idiotisk... og da tenker jeg ikke på prikken din, Skremmeren, men hele argumentasjonen din. Vi er nok fryktelig forskjellige i utgangspunktet, for jeg synes ikke kasting av noe som helst er greit. Særlig ikke fordi noen mener noe annet enn en selv. Et annet poeng er jo selvsagt at de aller fleste barn (i hvertfall mine) lærer at å kaste snøball ikke er noe som er "greit" hvis den/de du kaster på ikke er med på leken. Underlig blir det jo da at voksne forsvarer å kaste ting på hverandre? Hvis da ikke de farlige, gamle kristne (med rolige psykoøyne) ropte "snøballkrig" og begynte å kaste tilbake...
|
|
|
#93 |
|
Ringskrømt
|
Her snakker du om hele Foreldreportalen under ett:
For å gå videre.
Ja, jeg er dødelig fornærmet. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloMen...det kan da absolutt farlig å kaste snøball. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er sikkert crazy, jeg da, som lar mine unger kaste snøball. Jeg har til og med kastet snøball på dem. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tja, det finnes jo varianter av snøballkasting også. Jeg går ut fra at du ikke klapper sammen en knallhard ball og moser i trynet på barnet ditt? |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Ringskrømt
|
Det mener jeg også. Totalt unødvendig, men ikke spesielt farlig, altså. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i OsloDet finnes nok mindre farlige og mer farlige ting å gjøre enn å kaste snøballer, men sånn i utgangspunktet, og da snakker vi om snøballer med snø - ikke stein, sprengstoff eller glass - er snøballkasting harmløst og ofte en del av barns lek vinterstid. Jeg vil uansett ikke kalle snøballkasting farlig, men jeg kan komme på mange andre ord som kanskje blir mer dekkende. |
|
|
|
![]() |
|
|