Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 22:16   #81
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette svaret sa meg faktisk veldig mye om deg.

Så bra da

Takk til Irma (og Ulvefar) for svar.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 22:19   #82
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Dette blir kanskje feil sted å poste dette, men jeg kjenner jeg blir så irritert over ramponeringen som skjer i Oslo Sentrum.
Hva pokker hjelper det sivile ofre i Gaza at en gjeng ungdommer raserer sentrum av Oslo? Kan noen gi meg et svar på hvor fonuften i det ligger?
Det har jo absolutt null effekt, og er heller med på å dra fokus bort fra det som skjer der nede enn motsatt.

Enlighten me.....

Gammel 09-01-09, 22:20   #83
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle kanskje lagt det inn i den andre tråden?...

Gammel 09-01-09, 22:22   #84
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev det akkurat i en annen tråd, at jeg synes det er synd dersom disse få amøbepøblene skal få påvirke vårt syn på midtøstenkonflikten. Slik jeg har forstått er det mennesker som ikke har vært aktive forkjempere for palestina.

Gammel 09-01-09, 22:23   #85
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg skrev det akkurat i en annen tråd, at jeg synes det er synd dersom disse få amøbepøblene skal få påvirke vårt syn på midtøstenkonflikten. Slik jeg har forstått er det mennesker som ikke har vært aktive forkjempere for palestina.

Og nå har jeg lagt innlegget i den andre tråden og... Passet sikkert bedre der.

Gammel 10-01-09, 13:14   #86
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det vel sånn, at flesteparten av de som politiet tauet inn etter bråket var 2.generasjons innvandrere med muslimsk bakgrunn? Ikke alle var opptatt av å vise at de støttet Palestina heller, flere viste sympati med Hizbollah (som jo strengt tatt i høyeste grad jo har en finger med i den pågående konflikten) i tillegg til Hamas og Iran (!).

Jeg bare skjønner ikke hvordan vi kan sitte og diskutere grader av vold, og om det _ble_ utøvet vold eller ikke mot den eldre mannen som måtte reddes inn på Burger King. Vi har ytringsfrihet i Norge, lik det eller ei. Jeg trodde faktisk at Foreldrportalen ville være et forum som mye klarer fokuserte på det skremmende faktum at grupperinger forsøker å hindre andre i å si sin mening. Her i landet behøver vi ikke være redde for å ytre hva vi mener. Vi kan bli kritisert for det selvsagt, men aldri, aldri skal vi vel akseptere voldsbruk mot demonstranter. UANSETT hva de måtte demonstrere for?

Nei... Liten nedtur dette å oppleve man forsøker å forsvare at littebittegranne vold ikke er farlig så lenge motivet er å kneble ytringer som vi ikke liker og at de som demonstrere er de "domme".

Casuals og andre som bare er med for moroa er en ting, men jeg tror faktisk at dette bråket hadde vært like omfattende og like voldsomt uten et par hvite 30-åringer fra Lillestrøm.

Gammel 10-01-09, 13:14   #87
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

"Ordentlige" velgere ser på demonstrantene som helt vanlige mennesker, de lar seg ikke skremme av verken sinnet eller hudfargen, om ikke annet forstår de hva sinnet bunner i. De forstår til og med at flere demonstranter er der for rampestrekenes skyld, og ikke selve saken. Og jeg mener så visst at du må "ha det i deg" for å kunne stemme FRP, alle med litt samfunnskunnskap gjennomskuer FRP på flekken.

Hva legger du i "ordentlige velgere"? Jeg kan være enig i det du mener på en måte, men det er ingen som spør ved valgurnene om folk har satt seg nøye inn i saker og ting. Man må være 18 år, that's it. Derfor lønner det seg også å appelere til de overfladiske som ikke har tenkt så nøye på ting, jeg kjenner flere som stemmer FrP fordi de ønsker billigere alkohol, f.eks.

Gammel 10-01-09, 13:20   #88
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg bare skjønner ikke hvordan vi kan sitte og diskutere grader av vold, og om det _ble_ utøvet vold eller ikke mot den eldre mannen som måtte reddes inn på Burger King. Vi har ytringsfrihet i Norge, lik det eller ei. Jeg trodde faktisk at Foreldrportalen ville være et forum som mye klarer fokuserte på det skremmende faktum at grupperinger forsøker å hindre andre i å si sin mening. Her i landet behøver vi ikke være redde for å ytre hva vi mener. Vi kan bli kritisert for det selvsagt, men aldri, aldri skal vi vel akseptere voldsbruk mot demonstranter. UANSETT hva de måtte demonstrere for?

Eh, er det galt å forsøke å gjøre seg oppdatert på hva som faktisk har skjedd? Det betyr vel ikke at man synes voldsutøvelse er greit? Beklager hvis jeg ga et slikt inntrykk. Min erfaring med media tilsier at man ikke skal sluke alt man leser rått, men bildene jeg så i forhold til steinkasting osv. lot lite igjen til fantasien. For meg er det faktisk en stor forskjell dersom noen får et flagg revet ut av hendene, og at noen får et flagg revet ut av hendene og blir banket opp og sparket når de ligger nede. Det betyr ikke at jeg synes noen av delene er akseptable.

Gammel 10-01-09, 13:29   #89
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde faktisk at Foreldrportalen ville være et forum som mye klarer fokuserte på det skremmende faktum at grupperinger forsøker å hindre andre i å si sin mening. Her i landet behøver vi ikke være redde for å ytre hva vi mener. Vi kan bli kritisert for det selvsagt, men aldri, aldri skal vi vel akseptere voldsbruk mot demonstranter. UANSETT hva de måtte demonstrere for?

Men, Billa - er hvem er det her som har sagt at voldsbruk er greit? Skremmern (som kanskje er en av dem du sikter til) sier

…
Tillegg: Jeg ser i VG at opptøyene og konflikten eskalerte etter at jeg gikk og la meg, og det er selvsagt helt uakseptabelt. Jeg er ikke for en slik demonstrering, og tenker med skrekk og gru på hva som ville skjedd hvis alle fra Sri Lanka, Somalia og Kongo skulle startet lignende opptøyer av sympati for sine hjemland. Det som skjedde i går og natt flytter fokus fra den egentlige konflikten, og det er beklagelig. Jeg kan likevel mer forstå sinnet Palestineren føler fremfor de som stille og fredlig støtter noe som er helt, helt forferdelig.

og

Jeg har ikke sagt at det som skjedde er OK. Men jeg forstår sinnet. …

Og husk at Foreldreportalen består av mange enkeltidivider, ikke en ensartet gruppe.

Gammel 10-01-09, 14:37   #90
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran, du har tatt vekk det aller første fra Skremmerens innlegg. Der skriver hun at det må være greit med litt "snøballkasting" og å rive hendene ut av hendene på gamle damer....

Og flere har gitt sin støtte til at det er greiere med litt aggresiv protest, enn å støtte Israel. Line* mener til og med at Israels venner burde latt VÆRE å gi sin støtte til Israel i en slik demonstrasjon fordi de burde forstått at det kunne føre med seg aggresive motdemonstrasjoner. Hvordane er en slik uttalelse støtte til ytringsfrihet. Når var det vi i Norge skulle slutte å si hva vi mente fordi det kunne få konsekvenser?

Jeg sier ingenting om hverken den eller den andre siden i denne konflikten, men når flere er enige i at det synes bedre å være litt voldelig enn å sympatisere med Israels handlinger, ja da synes jeg at glemmer verdien i at vi er så fantastiske heldige som får og skal ha lov til å fritt si og vise hva vi mener.

Gammel 10-01-09, 15:50   #91
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Safran, du har tatt vekk det aller første fra Skremmerens innlegg. Der skriver hun at det må være greit med litt "snøballkasting" og å rive hendene ut av hendene på gamle damer....

Å?

Opprinnelig lagt inn av Meg selv

Ja, jeg skal ikke snakke for pønksa som bare så en mulighet til å lage rabalder, men at noen og hev snøballer og rev Israel-flagg utav hendene på gamle damer er ikke akkurat farlig.

Jeg sier at det "er ikke akkurat farlig", ikke at det er greit. (Og med mindre det er sprengstoff i snøballene eller den gamle dama har dårlig hjerte, er det ufarlig.) Hadde du vært mer opptatt av å lese innleggene ordentlig, og mindre opptatt av å kritisere og generalisere hadde du kanskje sett det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 16:16   #92
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Å?

Jeg sier at det "er ikke akkurat farlig", ikke at det er greit. (Og med mindre det er sprengstoff i snøballene eller den gamle dama har dårlig hjerte, er det ufarlig.) Hadde du vært mer opptatt av å lese innleggene ordentlig, og mindre opptatt av å kritisere og generalisere hadde du kanskje sett det.

Noe så idiotisk... og da tenker jeg ikke på prikken din, Skremmeren, men hele argumentasjonen din. Vi er nok fryktelig forskjellige i utgangspunktet, for jeg synes ikke kasting av noe som helst er greit. Særlig ikke fordi noen mener noe annet enn en selv. Et annet poeng er jo selvsagt at de aller fleste barn (i hvertfall mine) lærer at å kaste snøball ikke er noe som er "greit" hvis den/de du kaster på ikke er med på leken. Underlig blir det jo da at voksne forsvarer å kaste ting på hverandre? Hvis da ikke de farlige, gamle kristne (med rolige psykoøyne) ropte "snøballkrig" og begynte å kaste tilbake...

Jeg vet ingenting om fremmedes helsetilstand. Hverken når det gjelder hjertekapasitet, bentetthet, blodtrykk eller balanse. Derfor synes jeg ikke det er greit å ta sjanse på å rive noe som helst ut av hendene på andre mennesker, særlig kanskje ikke eldre. Selvom et lårbeinsbrudd eller et skikkelig blåmerke selvsagt ikke farlig.

Nå hadde jo beviselig ikke Safran tatt med hele innlegget ditt, så hva du undrer deg over er beyond me. Jeg leser hva du skriver jeg, og beklager hvis jeg fornærmer, men det motsatte av "ikke akkurat farlig" blir for meg litt sånn "greit". Å generalisere synes jeg ikke akkurat gjør, jeg nevner vel egentlig bare innlegg fra deg og Line*

Gammel 10-01-09, 16:48   #93
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa

Å generalisere synes jeg ikke akkurat gjør, jeg nevner vel egentlig bare innlegg fra deg og Line*

Her snakker du om hele Foreldreportalen under ett:

Jeg trodde faktisk at Foreldrportalen ville være et forum som mye klarer fokuserte på det skremmende faktum at grupperinger forsøker å hindre andre i å si sin mening.

For å gå videre.

Jeg leser hva du skriver jeg, og beklager hvis jeg fornærmer, men det motsatte av "ikke akkurat farlig" blir for meg litt sånn "greit".

Ja, jeg er dødelig fornærmet. At du velger å tolke noe helt eget utav min setning kan jeg ikke gjøre så mye med, men det er dine ord, ikke mine. Jeg har konstatert at det er ikke farlig å kaste snøball, intet mer, intet mindre.
Viser for øvrig til punkt 14 fra FPs liste om forumbruk og uskrevne regler.

Så fint at du fikk med prikken, din sutrekopp!

Gammel 10-01-09, 17:05   #94
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men...det kan da absolutt farlig å kaste snøball. Man kan treffe noen i øyne eller ører f.eks. En snøball inneholder gjerne også grus og blir da enda farligere hvis man f.eks får den i øyet. Det er ikke farlig å kaste snøball, men det kan være farlig. På samme måte som det ikke er farlig å kjøre uten bilbelte, men det kan være farlig. (Med helt andre konsekvenser, selvfølgelig.)

(Jeg kunne forøvrig tenkt meg å kaste en snøball på noen med et Israel-flagg, gjerne revet det ut av hendene deres også.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:11   #95
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men...det kan da absolutt farlig å kaste snøball. Man kan treffe noen i øyne eller ører f.eks.

Jeg er sikkert crazy, jeg da, som lar mine unger kaste snøball. Jeg har til og med kastet snøball på dem.

Gammel 10-01-09, 17:19   #96
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert crazy, jeg da, som lar mine unger kaste snøball. Jeg har til og med kastet snøball på dem.

Tja, det finnes jo varianter av snøballkasting også. Jeg går ut fra at du ikke klapper sammen en knallhard ball og moser i trynet på barnet ditt?
Litt seriøst:Alle skoler jeg kjenner til har faktisk forbud mot snøballkasting. Grunnen er det jeg skisserte ovenfor. Snøballkastingen til demonstrantene i Oslo var vel neppe av den myke, fredelige sorten, det er derfor jeg sier at det kan være farlig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:21   #97
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg mener at all bruk av vold er galt. Når snøballkasting brukes som markering av hat og ikke i lek er det galt i mine øyne.

Det mener jeg også. Totalt unødvendig, men ikke spesielt farlig, altså.

Gammel 10-01-09, 17:42   #98
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Det finnes nok mindre farlige og mer farlige ting å gjøre enn å kaste snøballer, men sånn i utgangspunktet, og da snakker vi om snøballer med snø - ikke stein, sprengstoff eller glass - er snøballkasting harmløst og ofte en del av barns lek vinterstid. Jeg vil uansett ikke kalle snøballkasting farlig, men jeg kan komme på mange andre ord som kanskje blir mer dekkende.

Gammel 10-01-09, 17:43   #99
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg, Hannah og Frank har kastet snøballer på hverandre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 17:45   #100
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.