Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FRP-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 09:57   #81
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: FRP-tråd

Helt i orden at noen forsvarer FRP, det lærer jeg enda mer av.
Hvorfor jeg "glemte" det aspektet når jeg startet tråden er fordi jeg trodde at det ikke ville være noen som ville prøve på å forsvare/diskutere FRP, jeg oppfatter anti-Frp-konsesusen som så sterk. (Noe jeg ikke synes er en fordel, men jeg gjør ingenting for å bedre det heller.) Man må være temmelig sterk for å forsvare noe ved FRP her.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 10:26   #82
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

(fikk de ikke også støtte fra Apartheidregimet i Sør-Afrika en gang i tiden? Korriger meg om jeg er på ville veier),

Du er ikke på ville veier. Dessverre.

Gammel 11-01-09, 10:43   #83
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber hardt for i det hele tatt å orke å forholde meg til Frp folk. Jeg vet at en i familien stemmer FrP og jeg hadde seriøst problemer med å reise i familiselskap i julen der jeg visste han kom til å være. Ja, jeg vet dette er "barnslig" men det er den ene tingen i livet jeg virkelig ikke klarer forholde meg til ....

Jeg synes det er en enorm stor fare for demokratiet når folk som ikke evner å ta innover seg, som ikke forstår noe som er mer komplisert en avisoverskrifter og tabolide overskrifter, når de kun stemmer ut fra "lavere skatter og avgifter", "spark ut alle utlendinger" osv osv. Når du konfronterer disse folkene med ting som
"men, du er jo delvis sykemeldt, hvordan kan du stemme på et parti som virkelig ønsker stramme opp regler på hvor mye penger du skal motta når du går slik uten å jobbe"? Eller hvis du spør " - men hvordan kan du stemme FrP når du bor her ute i gokk, de vil jo kutte drastisk i distriktsstøtten og landbruket rundt her ville fort være lagt ned, det er jo snart 100% statssubsidiert" osv osv osv
Det faktum at folk nå som det er finanskrise ikke i så stor grad støtter opp om FrP og god og vel men også ganske motbydelig synes jeg ... i gode tider med der kapitalisme og grådihet styrer er man mer en villig til å stemme FrP men ikke når det butter? Hva sier det om mange egentlig? At de innerst inne vet at FrP er unasvarlige men så lenge de ikke rammes selv gjør det ikke noe? Mye vil ha mer osv?
Æsj, jeg blir fysisk uvel av å tenke på FrP og deres populistiske politikk.

Og ja, jeg vet dette kan leses som særdeles arrogant men det slår aldri feil, FrP'ere i flust der jeg kommer fra og de sier akkurat det samme, hele tiden ....

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 12:32   #84
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg glemte enda et punkt under politikk. Kultur ja. Frp mener at kultur i hovedsak er en privatsak, og ikke noe det offentlige skal blande seg opp i. Jeg er veldig uenig.

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

Frp virrer rundt som en hodeløs høne uten styring, det er skikkelig mørkebrunt i bunnen (fikk de ikke også støtte fra Apartheidregimet i Sør-Afrika en gang i tiden? Korriger meg om jeg er på ville veier), og selv om de luker og luker for å fremstå som stuerene, så dukker det opp den ene etter den andre i media, både lokalt og nasjonalt, som har meninger, kvinnesyn og menneskesyn som ikke henger på greip.

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Du er ikke på ville veier. Dessverre.

Anders Lange var en forkjemper for Aphartheidregimet. Jeg synes ikke vi skal glemme hvordan Frp oppsto, dette var altså mannen Carl I Hagen satt med stjerner i øynene og hørte på, og resolutt meldte seg inn i partiet som en aktiv kandidat. Fortsatt hører jeg folk si; "Carl I Hagen, neeeeida - han er og har aldri vært rasist! Man må kunne kalle en spade for en spade. " Jeg kan også godt kalle en spade for en spade. Blir man politisk forelsket i en mann som er forkjemper for Apharteid og mottar pengestøtte fra samme regime, så er man også rasist. Det hjelper ikke å luke ut Simonsen og Kleppe for min del, når Carl I Hagen har den historien han har bak sin egen rygg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.