|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?
Så utrolig taknemlig du må være som er født i trygge Norge, og ikke i Gaza, Kongo, Irak, Rwanda osv. osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
frakoblet
|
Nå tror jeg du leser henne slik fanden leser bibelen.
Leser jeg deg rett når du mener at det er galt ikke å delta i demonstrasjoner man frykter vil utarte seg? Eller er det galt å holde barna hjemme fra slike demonstrasjoner? Eller er det galt ikke å demonstrere i det hele tatt? Og å sitte hjemme for å unngå vold er verre enn hva?
Den syns jeg var litt drøy, Canisa.
![]() |
#123 |
Absolut ateist
|
Hvorfor det? Jeg har mer enn en gang tenkt over at jeg er skitheldig som er født der jeg er.
![]() |
#124 |
frakoblet
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Fordi jeg tolket den som sarkasme og nedlatenhet overfor en som sier at hun ikke frivillig beveger seg inn i en uoversiktlig stor menneskemengde fordi hun har en inneboende frykt for at noe fælt skal skje med henne.
![]() |
#125 |
Viser tenner
|
Det har da Canisa alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
frakoblet
|
Jeg er helt enig med deg, og kjenner på takknemligheten over at jeg ble født i Norge. Dette bringer vi selvsagt videre inn i barneoppdragelsen.
![]() |
#127 |
Deltidsmamma
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Deltidsmamma
|
Jeg var ikke med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Audacious
|
Jeg synes ikke noe om det, og ville aldri ha gjort det selv. Men, fordi jeg og mine barn var langt bak i demonstrasjonstoget, og jeg ikke kjenner foreldrene til barna og deres vurderinger (jeg tror de fleste var palestinere) skal jeg ikke være altfor krass i min kritikk. På bilder og ut fra det jeg har hørt gikk barna samlet som gruppe, det ville ikke jeg latt mitt barn gjøre, jeg kjenner barnet mitt best ifht. å lese reaksjoner, og jeg ville ha hatt muligheten til å ta barnet raskt ut. Jeg leide mine barn. Dessuten er det alltid foran i demonstrasjoner det skjer bråk når de har et sluttpunkt som f.eks en ambassade, så jeg ville ikke vært langt framme med barn i det hele tatt.
![]() |
#130 |
Viser tenner
|
Jeg mener ikke at man gjør noe galt ved ikke å delta. Jeg har selv ikke hatt med ungene på de markeringene jeg har vært på her i Tromsø, men det har vært pga. det ikke passet (treninger, bursdagsfeiring osv.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Absolut ateist
|
Jeg tenker at det er et veldig greit bilde på det som faktisk skjer i Gaza. Der barn og kvinner blir brukt som skjold mot Israel. Jeg hadde håpet at de på den måten tok avstand fra hvordan Hamas driver også, men det er vel bare noe jeg kan drømme om.
![]() |
#132 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Når vi snakker om å generalisere og spesifisere, så må jeg bare si at jeg er så inmari lei av begrepet Groruddalen! Er dere klar over at det er et veldig stort område med alle mulige slags mennesker? Det er villastrøk, rekkehus, lavblokker og høyblokker, asfalt, skog og mark og ellers alt som befinner seg stort sett andre steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Audacious
|
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Ja, intensjonen med å sette barn først var vel akkurat det - si fra at dere var en fredelig marsj. Men, det var veldig naivt. Noen fra disse gjengene løp en snarvei gjennom parken og var forlengst i gang med å lage bråk ved ambassaden da toget nådde dit.
![]() |
#134 |
Audacious
|
Ja. Det er jeg. Hadde gjengene vært fra Lillestrøm, ville jeg sagt Lillestrøm. Hadde de vært fra vestkanten ville jeg ha sagt det. Selv om begge steder inneholder høyhus, skog og mark og villaer.
![]() |
#135 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Det er i så fall bra, Acsa. Det er bare så synd at ikke alle er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, vel... Raketter inn i folkemengder pleier vanligvis å være litt uheldig. Spørs om de småjentene som hylte av redsel vurderte avstanden til gnistene... Du bør ikke glemme at ting oppfattes ulikt av barn og voksne. Å kaste ting (igjen) er også litt teit egentlig, uavhengig om de som kastet kom fra Grorud eller ikke. Man _kan_ tross alt treffe noen/eller noe.
![]() |
#138 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?Rakettene inn i folkemengden var ikke akkurat scuds, og vi sto selvsagt ikke med barna foran der det skjedde! Som sagt trengte vi ikke akkurat Snåsamannen for å forutsi hvilke 10 kvadratmeter av Oslo sentrum man burde holde seg unna den nærmeste timen...
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 11-01-09 kl 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Nei, du og dine barn var sikkert ikke utsatt for noe skummelt, dere kjenner gamet og visste hvor dere ikke burde gå.
![]() |
#140 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Nei, jeg mente selvsagt ikke at det alltid er galt å ikke delta på demonstrasjoner som man frykter vil utarte. Det finnes også selvsagt demonstrasjoner hvor jeg kunne dratt selv men ikke ville hatt med ungene under noen omstendigheter. Poenget er at det alltid er en avveining mellom flere faktorer, og i dette tilfellet mener jeg det var riktigere å dra og å ha med barna enn å bli hjemme. Men det kommer selvsagt an på hvordan man vurderer situasjonen i Gaza, ens grunnholdning til deltagelse i samfunnet, og hvordan man vurderer risikoen (eller mangel på sådan) ut fra erfaring og inntrykk.
![]() |
![]() |
|
|