Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 14:14   #121
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville du tatt med barna på politiske demonstrasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Vi får vel bare være enige om at vi har forskjellig ståsted og engasjement i saken. Jeg er ikke en person som noensinne ville frivillig beveget meg inn i en uoversiktlig stor menneskemengde, så jeg klarer ikke å forestille meg at andre gjør det. Det har nok med min inneboende frykt for at noe fælt skal skje meg. Men ja, det er forferdelig at så få mennesker, relativt sett, ødelegger så mye for så mange fredelige demonstranter. For det er klart det er viktig med engasjement.

Nei, nå skal jeg virkelig komme meg i seng, for nå taler jeg i tunger her tror jeg!

Så utrolig taknemlig du må være som er født i trygge Norge, og ikke i Gaza, Kongo, Irak, Rwanda osv. osv.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 14:30   #122
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Herregud, dette er noe av det verste jeg har lest .. det var dette jeg trodde du sa men innerst inne håpet jeg at jeg misforstod deg ... ER DET MULIG?

Jeg kan love deg at de 98% som møter opp og som ikke lager bråk ikke er skyldige i det du sitter å ser på tv. Herregud, vi møter opp fordi vi ønsker å markere vår avsky for det som skjer i verden. Så du mener at de 30 000 som møtte opp i Fakkeltog på torsdag kveld også var medskyldige i det som skjedde da? Det er jo dette du sier. ....Jeg blir forferdelig provosert av det du sier

Nå tror jeg du leser henne slik fanden leser bibelen.

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Godt at Lisa har beina på bakken her! "Man skjøt raketter inn i folkemengden", og, giid, noen sinte unge menn fra Groruddalen kastet ting. Ja, det er forferdelig irriterende og galt at sånn skjer, men var ikke akkurat Gaza (eller Kongo for den saks skyld)... Det ville likevel være verre å sitte hjemme "for å unngå vold"! Herre, hva slags navlebeskuende argument er det! Selvsagt stopper ikke demonstrasjoner i Oslo alene blokaden og invasjonen av Gaza, men at også folk reagerer er faktisk med på å heve lista for når demokratiske regjeringer ! Argh!

Leser jeg deg rett når du mener at det er galt ikke å delta i demonstrasjoner man frykter vil utarte seg? Eller er det galt å holde barna hjemme fra slike demonstrasjoner? Eller er det galt ikke å demonstrere i det hele tatt? Og å sitte hjemme for å unngå vold er verre enn hva?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Så utrolig taknemlig du må være som er født i trygge Norge, og ikke i Gaza, Kongo, Irak, Rwanda osv. osv.

Den syns jeg var litt drøy, Canisa.

Gammel 11-01-09, 14:40   #123
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Den syns jeg var litt drøy, Canisa.

Hvorfor det? Jeg har mer enn en gang tenkt over at jeg er skitheldig som er født der jeg er.

Gammel 11-01-09, 14:46   #124
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg tolket den som sarkasme og nedlatenhet overfor en som sier at hun ikke frivillig beveger seg inn i en uoversiktlig stor menneskemengde fordi hun har en inneboende frykt for at noe fælt skal skje med henne.
Men for all del, det kan jo hende Canisa satt med et koselig smil om munnen da hun skrev det.

Gammel 11-01-09, 15:10   #125
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Men for all del, det kan jo hende Canisa satt med et koselig smil om munnen da hun skrev det.

Det har da Canisa alltid.

Jeg tar meg daglig i å tenke at jeg er utrolig heldig som har blitt født og vokst opp i Norge, og det skremmer meg at mange ser ut til å ta det som en selvfølge. Å velge "å lukke øynene" for all elendighet, ikke engasjere seg og "beskylde" dem som engasjerer seg (politisk, humanitært, økonomisk) for å nøre opp under konflikter, ha baktanker (ex. Gilbert og Fosse) og være med på å skape ufred, bråk og hærverk fordi man deltar i en demonstrasjon som utvikler seg, pga. av en liten gruppe, til bråk og herverk gjør meg oppgitt.

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

Gammel 11-01-09, 15:16   #126
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det har da Canisa alltid.

Jeg tar meg daglig i å tenke at jeg er utrolig heldig som har blitt født og vokst opp i Norge, og det skremmer meg at mange ser ut til å ta det som en selvfølge. Å velge "å lukke øynene" for all elendighet, ikke engasjere seg og "beskylde" dem som engasjerer seg (politisk, humanitært, økonomisk) for å nøre opp under konflikter, ha baktanker (ex. Gilbert og Fosse) og være med på å skape ufred, bråk og hærverk fordi man deltar i en demonstrasjon som utvikler seg, pga. av en liten gruppe, til bråk og herverk gjør meg oppgitt.

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."

Jeg er helt enig med deg, og kjenner på takknemligheten over at jeg ble født i Norge. Dette bringer vi selvsagt videre inn i barneoppdragelsen.
Men jeg blir litt oppgitt av dem som insinuerer at man gjør noe galt ved ikke å oppsøke demonstrasjoner som den i går.

Gammel 11-01-09, 15:51   #127
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Fordi jeg tolket den som sarkasme og nedlatenhet overfor en som sier at hun ikke frivillig beveger seg inn i en uoversiktlig stor menneskemengde fordi hun har en inneboende frykt for at noe fælt skal skje med henne.

Tolket ikke du meg nedlatende også?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 15:55   #128
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har sett så vidt i dag at det har kommet kritikk fra blant annet Atle Dyregrov mot bruken av barn fremst i demonstrasjonstoget. Hva tenker dere som deltok om dette?

Jeg var ikke med.
Men jeg så at det var storstillet kritikk på 1. siden i aftenposten: "Bruker barn som skjold". Det mener jeg er helt feil ordbruk. Skjold mot hva? Her er ingen fiende.
Har man kvinnene bakerst får man kritikk (muhammed-protestene), og har man kvinner og barn forrerst får man kritikk (denne saken)
Vanskelig å gjøre alle til lags.
Men jeg har ikke lest Dyregrov sin kritikk, altså.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 16:01   #129
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett så vidt i dag at det har kommet kritikk fra blant annet Atle Dyregrov mot bruken av barn fremst i demonstrasjonstoget. Hva tenker dere som deltok om dette?

Jeg synes ikke noe om det, og ville aldri ha gjort det selv. Men, fordi jeg og mine barn var langt bak i demonstrasjonstoget, og jeg ikke kjenner foreldrene til barna og deres vurderinger (jeg tror de fleste var palestinere) skal jeg ikke være altfor krass i min kritikk. På bilder og ut fra det jeg har hørt gikk barna samlet som gruppe, det ville ikke jeg latt mitt barn gjøre, jeg kjenner barnet mitt best ifht. å lese reaksjoner, og jeg ville ha hatt muligheten til å ta barnet raskt ut. Jeg leide mine barn. Dessuten er det alltid foran i demonstrasjoner det skjer bråk når de har et sluttpunkt som f.eks en ambassade, så jeg ville ikke vært langt framme med barn i det hele tatt.

Gammel 11-01-09, 16:03   #130
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Jeg er helt enig med deg, og kjenner på takknemligheten over at jeg ble født i Norge. Dette bringer vi selvsagt videre inn i barneoppdragelsen.
Men jeg blir litt oppgitt av dem som insinuerer at man gjør noe galt ved ikke å oppsøke demonstrasjoner som den i går.

Jeg mener ikke at man gjør noe galt ved ikke å delta. Jeg har selv ikke hatt med ungene på de markeringene jeg har vært på her i Tromsø, men det har vært pga. det ikke passet (treninger, bursdagsfeiring osv.).
Jeg bare håper at de som velger å ikke delta likevel bryr seg, for likegyldighet er det absolutt verste (i mine øyne) ...

Jeg synes forøvrig ikke noe om å kle barna ut i "blod", og å bruke dem som "skuespillere" foran i toget. Slike valg skal man ta selv, og man skal være klar over symbolbruk og eventuelle konsekvenser.

Gammel 11-01-09, 16:25   #131
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det er et veldig greit bilde på det som faktisk skjer i Gaza. Der barn og kvinner blir brukt som skjold mot Israel. Jeg hadde håpet at de på den måten tok avstand fra hvordan Hamas driver også, men det er vel bare noe jeg kan drømme om.

Ellers syns jeg at ene tanken bak det var grei; med barn først, så gir de en beskjed om at de ikke ønsker bråk.

Gammel 11-01-09, 16:49   #132
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Når vi snakker om å generalisere og spesifisere, så må jeg bare si at jeg er så inmari lei av begrepet Groruddalen! Er dere klar over at det er et veldig stort område med alle mulige slags mennesker? Det er villastrøk, rekkehus, lavblokker og høyblokker, asfalt, skog og mark og ellers alt som befinner seg stort sett andre steder.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 16:51   #133
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, intensjonen med å sette barn først var vel akkurat det - si fra at dere var en fredelig marsj. Men, det var veldig naivt. Noen fra disse gjengene løp en snarvei gjennom parken og var forlengst i gang med å lage bråk ved ambassaden da toget nådde dit.

Gammel 11-01-09, 16:52   #134
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Er dere klar over at det er et veldig stort område med alle mulige slags mennesker? Det er villastrøk, rekkehus, lavblokker og høyblokker, asfalt, skog og mark og ellers alt som befinner seg stort sett andre steder.

Ja. Det er jeg. Hadde gjengene vært fra Lillestrøm, ville jeg sagt Lillestrøm. Hadde de vært fra vestkanten ville jeg ha sagt det. Selv om begge steder inneholder høyhus, skog og mark og villaer.

Gammel 11-01-09, 17:01   #135
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Det er i så fall bra, Acsa. Det er bare så synd at ikke alle er sånn.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 17:05   #136
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Tolket ikke du meg nedlatende også?

Har jeg skrevet det?
Hvorfor spør du, forresten?

Gammel 11-01-09, 21:55   #137
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godt at Lisa har beina på bakken her! "Man skjøt raketter inn i folkemengden", og, giid, noen sinte unge menn fra Groruddalen kastet ting. Ja, det er forferdelig irriterende og galt at sånn skjer, men var ikke akkurat Gaza (eller Kongo for den saks skyld)... Det ville likevel være verre å sitte hjemme "for å unngå vold"! Herre, hva slags navlebeskuende argument er det! Selvsagt stopper ikke demonstrasjoner i Oslo alene blokaden og invasjonen av Gaza, men at også folk reagerer er faktisk med på å heve lista for når demokratiske regjeringer ! Argh! I media høres det jo ut som 3. verdenskrig brøt ut i går, men alt vi så var et par fyrverkerignister på lengre avstand enn vi gjør på nyttårsaften, og de fleste politifolka sto i "backup-posisjon" og plystra! Pokker ta at debatten blir om bråket og ikke om saken!

Vel, vel... Raketter inn i folkemengder pleier vanligvis å være litt uheldig. Spørs om de småjentene som hylte av redsel vurderte avstanden til gnistene... Du bør ikke glemme at ting oppfattes ulikt av barn og voksne. Å kaste ting (igjen) er også litt teit egentlig, uavhengig om de som kastet kom fra Grorud eller ikke. Man _kan_ tross alt treffe noen/eller noe.

At Oslo ikke er Gaza eller et annet konfliktfyllt sted på kloden, skal vi være veldig, veldig takknemlige for, og nettopp derfor blir hele greia med disse voldelige og bråkete demonstrasjonene så absurd. Hvorfor i all verden dessuten, skal det å hoie "Gaza leve" opp og ned Karl Johan være den eneste rette måten å vise et engasjement på? Bruke barn i håp om at de skulle roe gemyttene (hilsen Basim Ghozlan, Forstander i Det islamske Forbundet...) Jeg fatter ikke hvordan det går an.

Gammel 11-01-09, 22:02   #138
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Rakettene inn i folkemengden var ikke akkurat scuds, og vi sto selvsagt ikke med barna foran der det skjedde! Som sagt trengte vi ikke akkurat Snåsamannen for å forutsi hvilke 10 kvadratmeter av Oslo sentrum man burde holde seg unna den nærmeste timen...
Så vi så bare noen fyrverkerignister over folkemengden mens Lillebror så på politihestene som sto avslappet i Slottsparken. Vårt største problem var at Storesøster hele tiden ville nærmere for å se mer av hva som skjedde og ville passe på en venn av oss som var demovakt og derfor sto akkurat der.
For å gjenta meg selv til det kjedsommelige: Det er ikke slik at jeg liker, godtar, godkjenner, unnskylder eller på andre måter sympatiserer med de søplehuene som på død og liv må ta ut sine issues på omgivelsene i en sånn situasjon. Det er heller ikke slik at de utgjorde noen merkbart stor prosent av de som var med på selve demonstrasjonen. De bare gjorde altfor mye av seg, og spesielt i media. Og selvsagt er det andre måter å vise sitt engasjement på! De aller, aller fleste av de tusenvis av mennesker som har demonstrert har vist nettop det. Følg med!
Til slutt: Å si at barna "de brukes som skjold" (jfr Aftenposten) er noe vås. Som skjold mot hvem? Politiet? De jeg så med barnevogn var ikke de som sloss, tvertimot viser du ganske tydelig ikke-voldelige intensjoner om du har med barna. Men jeg er enig i at det ser ut som noen plasserte barna sine på steder hvor de ikke burde vært. Det var deres vurdering, men jeg var ikke enig i den. De fleste, slik som oss, holdt ungene langt unna enhver risiko og kunne likevel delta på hele demonstrasjonen.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 11-01-09 kl 22:16.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:12   #139
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rakettene inn i folkemengden var ikke akkurat scuds, og vi sto selvsagt ikke med barna foran der det skjedde! Som sagt trengte vi ikke akkurat Snåsamannen for å forutsi hvilke 10 kvadratmeter av Oslo sentrum man burde holde seg unna den nærmeste timen...
Så vi så bare noen fyrverkerignister over folkemengden mens Lillebror så på politihestene som sto avslappet i Slottsparken. Vårt største problem var at Storesøster hele tiden ville nærmere for å se mer av hva som skjedde og ville passe på en venn av oss som var demovakt og derfor sto akkurat der.

Nei, du og dine barn var sikkert ikke utsatt for noe skummelt, dere kjenner gamet og visste hvor dere ikke burde gå.

Jeg syndes bare så utrolig synd på de stakkars muslimske småjentene som skulle fungere som bølgebrytere ved å gå først i dette toget. Jeg skjønner ikke hvordan noen voksne kunne tenke at DET var en god løsning. Jeg synes heller ikke at påstanden om at "det ikke akkurat er Gaza" er et argument for å sette barn i en skremmende situasjon her i Norge.

Gammel 11-01-09, 22:26   #140
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Leser jeg deg rett når du mener at det er galt ikke å delta i demonstrasjoner man frykter vil utarte seg? Eller er det galt å holde barna hjemme fra slike demonstrasjoner? Eller er det galt ikke å demonstrere i det hele tatt? Og å sitte hjemme for å unngå vold er verre enn hva?

Nei, jeg mente selvsagt ikke at det alltid er galt å ikke delta på demonstrasjoner som man frykter vil utarte. Det finnes også selvsagt demonstrasjoner hvor jeg kunne dratt selv men ikke ville hatt med ungene under noen omstendigheter. Poenget er at det alltid er en avveining mellom flere faktorer, og i dette tilfellet mener jeg det var riktigere å dra og å ha med barna enn å bli hjemme. Men det kommer selvsagt an på hvordan man vurderer situasjonen i Gaza, ens grunnholdning til deltagelse i samfunnet, og hvordan man vurderer risikoen (eller mangel på sådan) ut fra erfaring og inntrykk.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:00.