Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Snåsamannen II (undersøkelse)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Tror du at Snåsamannen kan helbrede mennesker?
Jeg tror mannen har helbredende evner. 84 39,62%
Jeg er åpen og interessert og vil vite mer. 50 23,58%
Jeg klarer overhodet ikke å tro på dette, og er overbevist om at dette er oppspinn og innbilning. 47 22,17%
Jeg kjenner noen som har fått hjelp fra Snåsamannen. 17 8,02%
Jeg er fryktelig skeptisk, men vet for lite om dette. 50 23,58%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 212. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 13:45   #181
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Snåsamannen II (undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Tenker du fordi det her er snakk om "overnaturlige" evner? Eller fordi to feil ut av tre taler for at han lyver når han sier han har disse egenskapene? For generelt sett er det vel ikke sånn at to feil av tre mulige utelukker at den tredje er riktig?

Sånn helt uavhengig av Snåsamannen, så vil jeg si at dersom en person jeg ikke kjenner personlig forteller meg tre fantastiske ting om seg selv ("Jeg er forfatter av suksessrike bøker. Jeg har vunnet flere millioner i lotto. Jeg har jobbet for Leger uten grenser i 20 år.") og det viser seg at to av dem er helt feil, så vil jeg ganske sikkert avskrive den tredje som oppspinn eller fri fantasi også. Og det enda alle de tre påstandene over beviselig er mulig – i motsetning til helbredende hender og synskhet.

Tilsvarende hvis to av dem viser seg sanne, vil jeg trolig godta den tredje som sann også, uten videre bevis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 14:15   #182
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Siw: Jeg har også kjempevarme hender, så varme at flere (om ikke nødvendigvis i fullt alvor ) har spådd meg en god karriere som healer. Jeg har også svært god erfaring med å legge hendene på folk og varme dem og roe dem ned med det – men jeg tror ikke det er noen overnaturlig forklaring i bildet likevel. Jeg tror det skyldes godt blodomløp i fingene og generell høy normalkroppstemperatur.

Jeg legger ikke hendene mine på direkte på huden jeg hoder dem en 5/10 cm over. det er vanskelig å forklare men jeg kjenner en slags varme stømme ut av håndflatene,ikke sånn som når en legger hånda direkte oppå huden. Det er ikke noe overnaturlig med det ,det hele er jo energier

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 16:54   #183
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva om det hadde vært et forsøk, som f.eks Schrödingers katt tenkte på, og han ikke hadde greid å vise evnene sine, hadde det gjort noen forskjell i oppfatningen av ham? Jeg spør oppriktig, fordi jeg er usikker på om det egentlig er noe vits i å gjøre slike forsøk.

Tror nok at jeg hadde blitt litt mer skeptisk, ja. Men siden jeg nå altså har tilbøyeligheten til å "tro, " kan det noke hende at jeg hadde lurt litt på om han ev. ble stressa av å være på TV/settingen. Hadde ikke nok ikke tatt det for et endelig bevis i dette tilfellet, men skeptikeren i meg ville nok vokst litt. Har lyst til å stille spørsmålet tilbake til deg: Hvis han hadde greid å vise evnene sine på Schrødingers katt, ville det ha gjort noen forskjell i din oppfatning.

Nå har snåsamannen healet Nortug over telefonen! Har folk blitt helt gale?

Jeg blir faktisk litt bekymret jeg. Opp gjennom historien har religion motarbeidet vitenskap (selv om det skal innrømmes at det var spede forsøk før 1800-tallet, men noe var det jo). Er vi på vei tilbake til middelalderen, hvor enhver med litt karisma kan gjøre akkurat hva man vil uten å kunne ha noen saklig dokumentasjon for hva h*n gjør?

Mulig det.

Men jeg tenker også: Hvis man overhodet ikke tror på healing, hvorfor blir man så sjokkert over at noen har blitt healet på telefon? Hvis man tror at folk lyver/fantaserer om healing i utgangspunktet, er det vel ikke noe mer merkelig at de hevder å ha blitt healet gjennom telefonrøret? Det blir litt selvmotsigende i mine øyne.

Og nei, jeg håper ikke vi er på vei tilbake til middelalderern når det gjelder medisin og vitenskap. I Snåsamannens tilfelle ser jeg på han som et ev. suplement til vitenskapen, ikke som en konkurrent.

Siw: Jeg har også kjempevarme hender, så varme at flere (om ikke nødvendigvis i fullt alvor ) har spådd meg en god karriere som healer. Jeg har også svært god erfaring med å legge hendene på folk og varme dem og roe dem ned med det – men jeg tror ikke det er noen overnaturlig forklaring i bildet likevel. Jeg tror det skyldes godt blodomløp i fingene og generell høy normalkroppstemperatur.

Det med de varme hendene er vel kanskje det minst oppsiktevekkende med Gjerstad. Kom igjen når du kan spotte skjeve hornhinner på 40 mils avstand...Da blir jeg imponert, da.

Sist redigert av rine : 07-01-09 kl 17:07.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:16   #184
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

THvis han hadde greid å vise evnene sine på Schrødingers katt, ville det ha gjort noen forskjell i din oppfatning.

Om forsøket hadde vært ordentlig designet og utført, så hadde det endret oppfatning ja. Det forsøket som det blir referert til og som ble gjort i 2004 gikk ut på at han skulle helbrede en familie. I følge boken så visste familien altså hvem han var og før de gikk inn så hadde Gjerstad sagt noe ala (jeg har ikke boken her, så det blir etter hukommelsen) "Om dette ikke virker så er de 50 årene jeg har jobbet med dette forgjeves" eller noe sånt.
Og da er jo dette selvfølgelig ikke et ordentlig forsøk.

Men om noen som kan dette med å sette opp forsøk hadde gjort det, og det hadde klart kommet resultater som var helt entydige, så hadde jeg endret mening, men klart, flere studier som hadde vist spesielle krefter er mer overbevisende enn bare en. Men det kommer an på studiedesignet som sagt.

Men jeg tenker også: Hvis man overhodet ikke tror på healing, hvorfor blir man så sjokkert over at noen har blitt healet på telefon? Hvis man tror at folk lyver/fantaserer om healing i utgangspunktet, er det vel ikke noe mer merkelig at de hevder å ha blitt healet gjennom telefonrøret? Det blir litt selvmotsigende i mine øyne.

Ja, jeg ser den og det har du rett i. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er rarere å tro på "fjernhealing" enn "lokalhealing". Jeg tror kanskje fordi jeg skjønner lettere at noen kan tenke at noen har "stråler" eller "krefter" som ikke er målbare i hendene, og dermed kan virke lokalt. At noen kan tenke at kreftene virker på avstand, over telefon, synes jeg er liksom hakket mer vanskelig å tro på.

Gammel 07-01-09, 18:47   #185
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det med de varme hendene er vel kanskje det minst oppsiktevekkende med Gjerstad. Kom igjen når du kan spotte skjeve hornhinner på 40 mils avstand...Da blir jeg imponert, da.

Varme hender er langt fra det mest oppsiktsvekkende ved meg heller. :forsikrer: Og jeg kan spotte en sjarlatan på 40 mils avstand. Det må vel telle for noe.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:55   #186
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varme hender er langt fra det mest oppsiktsvekkende ved meg heller. :forsikrer: Og jeg kan spotte en sjarlatan på 40 mils avstand. Det må vel telle for noe.

Spotter jeg en vantro?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:17   #187
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også veldig varme hender, og føtter, det samme hadde mormor. Jeg får stadig vekk kommentarer på dette, når jeg håndhilser på fremmede osv. Storesøster vil gjerne at jeg skal ta på magen hennes når hun har vondt, det går over da sier hun. Da jeg jobbet som frisør, hadde jeg en kunde med "kronisk" hodepine, men når hun var hos meg og fikk hodebunn- og nakkemassasje, slapp hodepinen. Det betyr IKKE, at jeg har noen healende egenskaper. Varme er behagelig og gir smertelindring på en vond mage og stive muskler, litt omsorg hjelper også godt. Hendene mine utstråler også så mye varme at jeg ikke trenger å være nær huden for å kjenne varmen. Helt normalt i vår familie og ingen av oss kan skryte av noen spektakulære egenskaper.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:26   #188
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk hatt en intens og "overnaturlig" opplevelse en gang. Det var på flyet fra Geneve, og mannen ved siden av meg spurte helt plutselig om jeg hadde vondt i venstre kne. Mens han snakket, fikk jeg mer og mer vondt, til slutt var det en temmelig intens verking. Så helbredet han meg. Uten å ta på meg i det hele tatt, bare gjennom å snakke.

Mannen var altså en nevrolog som jobbet på en smerteklinikk. Han viste meg et klassisk eksempel på kognitiv behandling av smerter, som ikke er noe hokus pokus i det hele tatt, det bare handler om hvordan hjernen oppfatter og behandler små smertesignaler. Og han var seff heller ikke synsk, han hadde bare sett at jeg hadde vridd meg litt og gnidd meg på det litt trøblete kneet mitt som ikke liker å sitte på fly i mange timer i strekk. Det var en utrolig nyttig forestilling.

Nevnte jeg at jeg verker i kneet mitt nå, bare av å fortelle historien?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:37   #189
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, torsken. Det virker!

- No. 4 -
Gammel 11-01-09, 11:39   #190
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men dere som tror på ham, hvor langt tror dere?

Om man hadde gjort et forsøk da med håndvarming og Gjerstad ikke hadde klart å vise det han sier at han greier, hadde det endret deres oppfatning?

Gjerstad uttaler seg også helt skråsikkert om folk er uskyldige og skyldige i straffesaker (enkelttilfeller), om dere hadde sittet i en jury, hadde et utsagn fra Gjerstad påvirket dere? Mener dere at i et slikt tilfelle, at man ikke hadde trengt en jury?

Jeg tror at det er mulig å kunne det som Snåsamannen sier at han kan, men jeg vet det ikke, for jeg har ikke vært hos han.

Grunne til at jeg tror det er mulig er at jeg har opplevd at andre har gjort det samme som han.

Men jeg har også sett at det er andre som sier at de kan, men at de ikke kan.

Når det kommer til det du sier om jury, jeg hadde nok stolt mer på magefølelsen min, men hadde den tilsvart det han mente så hadde jeg kanskje følt meg tryggere enn om den hadde vært det motsatte.

En ting som jeg har gjort når jeg har gått til alternative, er at jeg følger med, og sjekker videre selv etterpå, mener jeg at det de sier er rett/galt? Henger det de sier rett og slett på greip?

Det gjør jeg også med fastlege/private leger/sykehusleger, jeg sjekker prøvesvar, leser på internett og låner meg bøker. For det er så mange leger som sier feil/ikke vet hva de snakker om/tolker prøvesvar feil, at en må følge med uansett.

Men at det er mennesker som kan gjøre det som Snåsamannen sier at han kan, det er jeg helt overbevist om! :a belivah:

Gammel 11-01-09, 16:00   #191
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg tror at det er mulig å kunne det som Snåsamannen sier at han kan, men jeg vet det ikke, for jeg har ikke vært hos han.

Grunne til at jeg tror det er mulig er at jeg har opplevd at andre har gjort det samme som han.

Men jeg har også sett at det er andre som sier at de kan, men at de ikke kan.

Når det kommer til det du sier om jury, jeg hadde nok stolt mer på magefølelsen min, men hadde den tilsvart det han mente så hadde jeg kanskje følt meg tryggere enn om den hadde vært det motsatte.

En ting som jeg har gjort når jeg har gått til alternative, er at jeg følger med, og sjekker videre selv etterpå, mener jeg at det de sier er rett/galt? Henger det de sier rett og slett på greip?

Det gjør jeg også med fastlege/private leger/sykehusleger, jeg sjekker prøvesvar, leser på internett og låner meg bøker. For det er så mange leger som sier feil/ikke vet hva de snakker om/tolker prøvesvar feil, at en må følge med uansett.

Men at det er mennesker som kan gjøre det som Snåsamannen sier at han kan, det er jeg helt overbevist om! :a belivah:

Signerer helhjertet!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 16:31   #192
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Magefølelsen? I en jury? Hva med beviser og prosedyrer?

Jeg hadde virkelig aldri hørt et sekund på magefølelsen min hvis jeg satt i en jury.

- No. 4 -
Gammel 11-01-09, 16:48   #193
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Bruke magefølelse i en jury? Hvordan skulle det foregått? Alle beviser tilsier at personen er uskyldig, men magefølelsen sier noe annet, så putt vedkommende bak lås og slå?

Sist redigert av Benzo : 11-01-09 kl 19:38.
Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 18:00   #194
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Amelie og Turi: Men hadde utfallet av et forsøk hatt noe å si for dere?

For dere stoler veldig på magefølelsen sier dere (og det er jo greit med sånne ting, men jeg ble svært betenkt over dere når dere sier at dere hadde gjort det i en jury altså, det er faktisk ikke spesielt bra.)
Hadde dere ville bli dømt etter noen som ikke bare ser på bevis, men påvirkes av om de får en god eller dårlig følelse av dere?

Jeg hadde ikke stolt på min selvopplevde følelse av en healer, for jeg vet at menneskesinnet er ikke til å stole på, og derfor er det så viktig med studier.
Egentlig så kan man godt si at det er vi som ikke stoler på vår egen magefølelse som er ydmyke, men de som mener at deres egen underbevissthet som er det riktige svaret som er arrogante. (Som motargument på at de alternative alltid er så ydmyke og realistene er arrogante, ikke personlig ment, men en snuing av perspektivet)

Gammel 11-01-09, 22:08   #195
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Magefølelsen? I en jury? Hva med beviser og prosedyrer?

Jeg hadde virkelig aldri hørt et sekund på magefølelsen min hvis jeg satt i en jury.

Når en sitter og hører på beviser, så får en en magefølelse av hva en tror.

Det er vel i bunn og grunn analysering og en følelse en begrunner med, en vet jo faktisk ikke hva som har skjedd,om det ikke er filmet.

Jeg mente ikke fohåndsdømming.

Gammel 11-01-09, 22:14   #196
turi
representert

Standard

@Amelie og Turi: Men hadde utfallet av et forsøk hatt noe å si for dere?

For dere stoler veldig på magefølelsen sier dere (og det er jo greit med sånne ting, men jeg ble svært betenkt over dere når dere sier at dere hadde gjort det i en jury altså, det er faktisk ikke spesielt bra.)
Hadde dere ville bli dømt etter noen som ikke bare ser på bevis, men påvirkes av om de får en god eller dårlig følelse av dere?

Jeg hadde ikke stolt på min selvopplevde følelse av en healer, for jeg vet at menneskesinnet er ikke til å stole på, og derfor er det så viktig med studier.
Egentlig så kan man godt si at det er vi som ikke stoler på vår egen magefølelse som er ydmyke, men de som mener at deres egen underbevissthet som er det riktige svaret som er arrogante. (Som motargument på at de alternative alltid er så ydmyke og realistene er arrogante, ikke personlig ment, men en snuing av perspektivet)

Utfallet av hvilket bevis? Jeg har fått bevis, og trenger ikke å bevises noe som helst.

I en jury sak, noe som jeg ikke tror jeg hadde blitt tatt ut til om de hadde hatt undersøkelse ala film, men hadde det vært tydelige beviser så regner jeg med at magefølelsen hadde tilsvart bevisene.

Det siste avsnittet skjønte jeg veldig lite av, jeg er ikke så opptatt av ydmyke og arroganse, men jeg vet at jeg har en god magefølelse, og vet andre som ikke har det. Jeg har dårlig syn, men andre har godt syn, så vi har vel alle vårt..

Hvorfor stoler du ikke på magefølelsen din? Får du ikke følelser om andre mennesker f.eks? At noen er til å stole på, og at andre ikke er det?

Gammel 11-01-09, 22:29   #197
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Hvorfor stoler du ikke på magefølelsen din? Får du ikke følelser om andre mennesker f.eks? At noen er til å stole på, og at andre ikke er det?

Der har jeg blitt lurt mange ganger.
Møter folk man virkelig føler at man kan stole på. Tviler på at jeg er alene om det.

Gammel 11-01-09, 22:37   #198
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg vet at magefølelse blir påvirket av en rekke faktorer som er helt upålitelige. Det er derfor f.eks. psykopater lurer så mange så lenge. Derfor lytter jeg bare til magefølelsen når alle andre faktorer har blitt gjort opp.

- No. 4 -
Gammel 11-01-09, 22:40   #199
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Der har jeg blitt lurt mange ganger.
Møter folk man virkelig føler at man kan stole på. Tviler på at jeg er alene om det.

Det blir jeg veldig sjelden serru, det er heller når jeg overhører magefølelsen jeg driter meg ut. Når noen forteller at denne her er så grei og fin og flott, og jeg ikke hører på magen..

Gammel 11-01-09, 22:42   #200
turi
representert

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg vet at magefølelse blir påvirket av en rekke faktorer som er helt upålitelige. Det er derfor f.eks. psykopater lurer så mange så lenge. Derfor lytter jeg bare til magefølelsen når alle andre faktorer har blitt gjort opp.

Tror kanskje en må øve litt på det, og stole på det en føler. Jeg har driti meg ut tidligere, fordi jeg ikke har stolt på magefølelsen/instinkt/vibber eller hva en kan kalle det. Ser jo ut som om det er sånn med deg og, fordi du stoler på den tilslutt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.