|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Kaster du hjelmer om den kastes/mistes i bakken/gulvet? | |||
| Ja, uten tvil |
|
1 | 0,94% |
| Ja, under tvil |
|
2 | 1,89% |
| Mine barn er så veloppdragne og forsiktige at de aldri hverken mister eller kaster den |
|
7 | 6,60% |
| Nei, det får da være måte på |
|
93 | 87,74% |
| Dustepoll |
|
3 | 2,83% |
| Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Jeg har jo hørt man skal bytte ut hjelmen om den får seg et smell. Så spørsmålet blir: Kaster du hjelmen om barnet kaster/mister den i bakken/gulvet?
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008) Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid! Sist redigert av Lucifer : 15-01-09 kl 01:16. Årsak: Noe glemmes alltid |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Ser nå en pitteliten feil i pollspørsmål... Bare spikk i vei, jeg tåler det!
|
|
|
#3 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Det kommer naturligvis an på om fallet er fra én meter eller tolv meter, men gitt at vi snakker f.eks kommode, benk, sykkelstyre el., så nei, da bytter jeg den ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?
Samme her. Må den virkelig skiftes ut om den ramler i gulvet? I så fall bør jeg ha 100 hjelmer på lager. :vinner i lotto i en helsikes fart:
|
|
|
#5 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Gjelder dette virkelig vanlige sykkelhjelmer?
|
|
|
#6 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Sikkerheten skal jo visstnok gå drastisk ned om hjelmen har tatt unna for et kraftig støt, og den er da moden for å pensjoneres etter vel utført livsmisjon. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Nei, hadde jeg gjort det hadde søplekassen vår hver eneste uke vært full av sykkelhjelmer.
|
|
|
#8 |
|
Lett rørt
|
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Min sønn er knapt en meter, så om han hadde mistet hjelmen i gulvet ville den sannsynligvis likervel ikke blitt påført større skade enn når jeg legger den fra meg.
|
|
|
#9 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Nei, men om den hadde fått en sprekk i seg eller blitt skadet på en eller annen måte pga det så hadde jeg bytta.
|
|
|
|
#10 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Nettopp. Eventuelt synlig sprekk.
|
|
|
|
#11 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det som Smurfine79 sa!
|
|
|
#12 |
|
Stabilt ustabil...
|
Bare et lite ps; man ser sjelden utvendig når en hjelm er brukt opp: dvs ødelagt.
|
|
|
#13 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Nei, gjør ikke det. Den har gått i gulvet flere ganger, både fordi snuppa har kastet den i gulvet og fordi den har ramlet ut av kassen den ligger i. Det hadde blitt vanvittig dyrt om jeg måtte kjøpe ny for hver gang..
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Nei, det hadde blitt en vanvittig utgiftspost i så fall. Jeg hadde seff byttet den ut hvis den hadde fått et realt slag, som f.eks. slag mot astfalt med hodet inni. Vanlig glippe-den-i-gulvet-støt regner jeg med at de tåler uten å måtte byttes ut. Jeg er dog nøye med hvilken type hjelm jeg kjøper og på kvaliteten av dem.
|
|
|
#15 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Hvis det at hjelmen "går i gulvet" betyr at den mistes, så ville jeg ikke kastet den. Hvis den går i bakken med et hode inni; altså er med på et fall og en kræsj, så vil jeg iallefall gjøre en vurdering. Min fireåring glemte nylig "knekk i knærne"-regelen på skøyteisen, falt bakover og slo hodet (med sykkelhjelm) i isen. Hodet gikk det fint med, mens sykkelhjelmen mistet topplokket og er ute av drift for godt. (Kjøpte en skøytehjelm i steden).
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Samme her.
|
|
|
#17 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Ikke når den ramler i gulvet nei, men ved et kraftig støt ville jeg gjort det. Vi fikk erfare hvor viktig det er med hjelm i sommer da min 5 åring syklet ned en bakke og trynet (ja virkelig trynet, hodet først i asfalten). Hjelmen knuste, jeg blir dårlig av å tenke på hvordan det kunne gått uten hjelmen.
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Jeg syns det kommer litt an på hvordan hjelmen brukes også, jeg. Til 3-åringen som sykler forsiktig rundt i gården med trehjulssykkel ville jeg definitivt ikke byttet den om den datt i gulvet, Jeg føler nesten at det er unødvendig for henne å ha hjelm, men liker at hun blir vant til den samt signaleffekten til alle de uansvarlige naboene mine. Jeg hadde nok vurdert det annerledes om hun var 16 og syklet terrengsykling. Mye større skadepotensiale, og da ville jeg nok byttet hjelmen mye oftere.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Nei, det gjør jeg ikke! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Kaster du sykkelhjelm om den går i gulvet?Dere som sier dere ville byttet den ut ved kraftige støt; hvordan vet dere at hjelmen ikke er svekket av det dere betegner som svakt støt? :fyrer opp under:
|
![]() |
|
|