|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egne skoler for problemelever ...
Skremmende historie, som igjen viser hvor viktig det er å få kompetansen om de ulike diagnosene inn dit hvor barna faktisk er. At noen kan behandle et så lite barn med så liten forståelse er uforståelig. Et barn med asperger er ikke som alle andre, og må møtes på en annen måte enn et barn uten funksjonshemninger på samme alder. Jeg syns dette mer en noe annet viser hvor uheldig det ville vært om alle barn med ulike dianoser og funksjonshemninger skulle samles i spesialskoler, i stedet for å få undervisning i samme skole som søsken, venner, stedet de faktisk bor. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Egne skoler for problemelever ...Det er ikke til å komme bort fra at noen lærere har for liten erfaring og opplæring i hvordan barn med forskjellige diagnoser "oppfører" seg.
|
|
|
#43 |
|
Introvert textrovert
|
Er Dagskole 1 nedlagt?
|
|
|
#44 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dagskolen er ikke nedlagt nei, såvidt jeg vet, men Granskogen blir nedlagt og det syns jeg er et tap for Trondheim kommune. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ustabil
|
Jeg registrerer også at min førsteklassing og min tredjeklassing hadde klare oppfatninger om slike ting allerede i første klasse - og i barnehagen for den del. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Egne skoler for problemelever ...Jeg vokste opp, og gikk på skole med, sammen med en gutt i nær familie med meg. Denne gutten falt helt utenfor i vanlig skolesammenheng. I min tid "fantes ikke" ADHD ennå, men jeg vil anta denne gutten ville fått en slik diagnose i dag. Den gang var han ganske enkelt Bråkmakeren.
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Det finnes noen få slike tilbud rundt om i landet, så helt borte er det ikke Imidlertid er det meget få plasser og langt mellom dem. |
|
![]() |
|
|