Sv: Dødsulykker
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Herregud, la nå ikke dette trollet lure dere ut på ville veier.
Så alle som er nyregistrerte her er troll når de ikke er enige med deg?
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Enten kan du komme med noe vettugt, eller så kan du starte din egen tråd. 
Og jeg registrer at du ikke ønsker diskusjon, du vil bare ha "Ja enig Sitron, koz og klemz"? 
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Forskjellen på alkoholargumentet, og bildiskusjonen, er at det nytter med holdningskampanjer overfor unge kvinner.
Det har vært utallige holdningskampanjer mot røyk i svangerskapet, men det hjelper tydeligvis ikke, hvorfor skulle det være annerledes med alkohol?
Opprinnelig lagt inn av him
AUM har et viktig poeng. Det er alltid grupperinger hvor det er mer sannsynlig at noen vil gjøre ditt og datt. For eksempel er det en mye større andel menn som er voldelige, begår seksuelle overgrep og sitttr i fengsel. Jeg tror alikevel ikke løsningen er å anse alle menn som mulige overgripere.
Det samme gjelder unge menn som kjører seg ihjel. De aller, aller fleste dreper hverken seg selv eller andre.
Dette er en veldig viktig prinsippiell diskusjon når det gjelder straff, skal man straffe en hel gruppering fordi enkelte individer innenfor denne grupperingen er mer sannsynlig til å gjøre noe kriminelt?
Enig med him. 
Jeg synes forøvrig at det var unødvendig å linke til denne artikkelen om de to unge guttene som mistet livet, i et innlegg som hovedinnlegget var. De kan ha (og har ettersom jeg skjønte) slektninger og venner her inne for alt man vet. Greit nok med en diskusjon på generelt grunnlag, for diskusjonen ellers er grei nok, men det var en meget unødvendig link mener nå jeg.
Sist redigert av Mirasol : 19-01-09 kl 20:54.
|