Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor nærme eksen er du komfortabel med å bo?
Hver sin del av tomannsbolig går greit 22 20,37%
Minst et hus mellom oss, takk! 21 19,44%
Så lenge det er ute av synsvidde går det greit 39 36,11%
Samme nabolag, men minst 5 minutters sykkelavstand 15 13,89%
Samme by får holde! 10 9,26%
Ideelt sett burde eksen bo et veldig varmt sted langt borte 11 10,19%
Denne pollen er en dustepoll 3 2,78%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 23:46   #21
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på ex-en ville du vært komfortable med å bo ved et samlivsbrudd?

Hver gang jeg tenker på dette så går jeg gjennom følgende steg:

- Vi bør bo i samme nabolag
- Vi har vel ikke råd til å beholde dette huset, så vi får kjøpe oss hvert vårt rekkehus eller noe i området.
- Kanskje to rekkehus vegg-i-vegg?
- Huff, da kan vi jo like godt gjøre om huset vårt til tomannsbolig (det var opprinnelig en tomannsbolig som vi gjorde om til enmanns. Den kan ganske lett lages tilbake til tomanns) og bo i hver vår etasje
- Det blir jo fint, så kan vi jo spise middag sammen og sånt
- Kanskje, hvis vi blir veldig ensomme, så kan vi besøke hverandre om kveldene når barna er i seng...

Og da finner jeg ut at jeg tror ikke jeg helt klarer å se for meg skilsmisse, jeg.

Gammel 20-01-09, 23:46   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

allium, jeg lagde det alternativet for deg og et par andre. Det er ikke alle ekser man kan ha noe komfortabelt forhold til, men jeg håper de er unntaket.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Må nesten ta med at jeg ikke har svart i pollen, ingen alternativer passet synes jeg.

Men det var interessant å lese hva du tenkte om det. Jeg tenker først og fremst på hva man selv ville sett på som ok, ikke hva som er tingenes tilstand. Jeg vil tro at mange bor lenger fra hverandre enn den ene eller begge kunne tenkt seg, av praktiske eller økonomiske grunner eller fordi den ene parten tenker annerledes.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:48   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg valgte i samme nabolag. Men dette blir jo ren synsing, jeg vet jo ikke hvordan et eventuelt brudd ville bli, det er jo mange faktorer som spiller inn, men vi har jo samme mål om at ungene skal ha det bra, og ingen av oss hadde ønsket å bo så langt vekk at vi ikke kunne dele 50/50, og da må man jo helst bo innenfor samme skolekrets.
Man har ingen garantier for at det kan bli svært såre følelser, bitterhet etc, og det kreves et svært godt forhold å bo i samme tomannsbolig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:48   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg ville sett det som en fordel at eldste kunne gå litt frem og tilbake som hun ville.

Samme her. For barnas skyld ville vi bodd så nær hverandre som mulig.

Gammel 20-01-09, 23:49   #25
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå hvor situasjonen er urealistisk tror jeg nok at jeg gledelig hadde bodd like ved, man vil jo tro man er rasjonell og fornuftig. Virkeligheten ville nok vært vanskeligere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:49   #26
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg jo ikke opplevd dette. Men om det noen gang skulle skje, håper jeg vi ville klart å samarbeide såpass at vi kunne bodd i samme nabolag med overkommelig gangavstand til hverandre

Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:50   #27
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

- Vi har vel ikke råd til å beholde dette huset, så vi får kjøpe oss hvert vårt rekkehus eller noe i området.
- Huff, da kan vi jo like godt gjøre om huset vårt til tomannsbolig (det var opprinnelig en tomannsbolig som vi gjorde om til enmanns. Den kan ganske lett lages tilbake til tomanns) og bo i hver vår etasje
- Kanskje, hvis vi blir veldig ensomme, så kan vi besøke hverandre om kveldene når barna er i seng...

Og da finner jeg ut at jeg tror ikke jeg helt klarer å se for meg skilsmisse, jeg.

Det tenker jeg også. For ikke å snakke om et par jeg kjenner, som har to leiligheter sammen - rekkehuset der barna bor, og en liten leilighet. De bytter på å bo sammen med barna, og å bo i leiligheten.

Klarer de å få det til å fungere, hvorfor er de skilt da?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:50   #28
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Polyanna er så søt!

Kirsebær, jeg sporer litt av i egen tråd, men er det et levelig prosjekt det med bildeling? Altså, noe dere kunne gjort over litt tid me en ny bil også?

Gammel 20-01-09, 23:50   #29
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bodd i nabohuset til min ex.
Fungerte fantastisk bra for alle.

Gammel 20-01-09, 23:53   #30
Skvetten
Passiv

Standard

Min eks kunne fint bodd et varmt sted langt borte for min del.

Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:54   #31
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

*Å hoppsideisi*

Sist redigert av Interference : 21-01-09 kl 00:54. Årsak: Trenger ikke å fyre opp liksom.
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 23:59   #32
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne bodd i samme 2 mannsbolig, ingen problem fordi vi er verdens beste venner. Vi har hatt ett kjempegodt forhold etter bruddet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:04   #33
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ute av synsvidde er ok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:05   #34
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Tomannsbolig ville jeg valgt. Da kunne ungene løpt mellom som de ville, og jeg hadde hatt full kontroll på mat, stell, lekser og diverse.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:06   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Klarer de å få det til å fungere, hvorfor er de skilt da?

Det er det veldig mange som sier til Exbo og meg.

Og greia er så enkel som at vi ikke gjorde hverandre noe godt som kjærester. Som familie. Alle forventningene vi hadde til hverandre som ingen av oss klarte å innfri, den stadig større irritasjonen ovenfor hverandre på grunn av dette, det å leve sammen å føle at man mister seg selv er ikke en situasjon som er grei å leve i uansett hvor greit man kan få ting til å fungere.

Nå slipper vi å forvente familie- og kjærestesaker av hverandre lengre, og blir dermed ikke skuffet over den andre hver dag. Og derfor klarer vi oss strålende.

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Kirsebær, jeg sporer litt av i egen tråd, men er det et levelig prosjekt det med bildeling? Altså, noe dere kunne gjort over litt tid me en ny bil også?

Tja, det er levelig med denne delingen en god stund i hvertfall. Jeg tror jeg blir boende her (i samme blokk) et drøyt år til (har bodd slik i ett år nå), og jeg håper og tror at vi får til denne delingen fram til jeg flytter et annet sted. Og ja, det ville også vært aktuelt om bilen vi har nå blir ødelagt og vi må kjøpe ny.

Gammel 21-01-09, 00:08   #36
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette er nesten tatt ut av mitt hode jo.

Gammel 21-01-09, 00:11   #37
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte samme nabolag. Synes det høres passe ut, med tanke på at det ikke krever mye stress å bytte hjem for barna, uansett omsorgsfordeling. Samtidig ikke så nærme at de kan løpe bort til den andre hvis de ikke er fornøyd med middagen hos den ene...

Gammel 21-01-09, 00:13   #38
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Aha, jeg ser noen smarte barn som sikrer seg lørdagsgodt i dobbel porsjon.

Gammel 21-01-09, 00:16   #39
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er det veldig mange som sier til Exbo og meg.

Og greia er så enkel som at vi ikke gjorde hverandre noe godt som kjærester. Som familie. Alle forventningene vi hadde til hverandre som ingen av oss klarte å innfri, den stadig større irritasjonen ovenfor hverandre på grunn av dette, det å leve sammen å føle at man mister seg selv er ikke en situasjon som er grei å leve i uansett hvor greit man kan få ting til å fungere.

Skjønner.

Men dere slipper ihvertfall å dele leilighet. Det synes jeg virker som en helt umulig situasjon. Hvis man kranglet om husarbeidet før, blir det neppe bedre av at det nå er to leiligheter man skal bli enig om.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 00:24   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Skjønner.

Men dere slipper ihvertfall å dele leilighet. Det synes jeg virker som en helt umulig situasjon. Hvis man kranglet om husarbeidet før, blir det neppe bedre av at det nå er to leiligheter man skal bli enig om.

Jo, jo, men det er litt dumt å sette spørsmålstegn ved hvorfor noen går i fra hverandre av den grunn. At de fikser det er jo rett og slett kjempefint.

Et brudd er som regel en utrolig sår ting, og et stort nederlag uavhengig av hvor greit man løser det etterpå. Så de har nok uansett ikke gått ifra hverandre bare for gøy, liksom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.