Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor nærme eksen er du komfortabel med å bo?
Hver sin del av tomannsbolig går greit 22 20,37%
Minst et hus mellom oss, takk! 21 19,44%
Så lenge det er ute av synsvidde går det greit 39 36,11%
Samme nabolag, men minst 5 minutters sykkelavstand 15 13,89%
Samme by får holde! 10 9,26%
Ideelt sett burde eksen bo et veldig varmt sted langt borte 11 10,19%
Denne pollen er en dustepoll 3 2,78%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-09, 22:15   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvor tett på eksen ville du vært komfortabel med å bo ved et samlivsbrudd?

Dere har små barn sammen og forholdet tar slutt. Barnet skal ha god kontakt med begge og et stabilt nærmiljø, men hvor nærme eksen ser du for deg at du klarer å bo?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:17   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tett på ex-en ville du vært komfortable med å bo ved et samlivsbrudd?

Jeg ville sett det som en fordel å bo så nært som mulig, uten at det var i samme hus. Et par hundre meter imellom, kanskje?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:22   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Søren, det ble litt stort sprang mellom "ett hus mellom" og "5 minutters sykkelavstand". Jeg burde hatt med alternativet ditt, Maximillia.

Gammel 20-01-09, 22:23   #4
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sto på vippen mellom de to øverste alternativene, men strandet på alternativ nr 2.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:24   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville sett det som en fordel at eldste kunne gå litt frem og tilbake som hun ville.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:28   #6
Lille Blomst
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lille Blomst har et hav av muligheter foran seg
Standard

Så lenge det er ute av synsvidde går det greit

Lille Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:28   #7
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Millivilli er litt kul
Standard

Ikke så nære at han hadde sett fra sitt hus til mitt.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:30   #8
Merete
Superaktiv

Merete sin avatar

Hvor: Vikersund
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Jeg kunne bodd i samme 2 mannsbolig, ingen problem fordi vi er verdens beste venner... I en kortere periode pga en hendelse så bodde vi under samme tak i høst.. Han er og blir min bestevenn

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:30   #9
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg er prinsippielt og pollmessig enig med flertallet så langt, det går greit å bo slik at også de små barna har gåavstand. La meg likevel være djevelens advokat og spille inn potensielle problemstillinger, som for eksempel at du har lyst til å date igjen og eksen ønsker at dere skal finne tilbake til hverandre. Eller omvendt. Se for deg at den ene parten omtrent noterer ned bilnummer under kveldsturen, og at du synes det glimter i kikkertglass en ettermiddag mens dere er i hagen... :worst case scenario-mester:

Gammel 20-01-09, 22:31   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet en trapp ned i samme blokk, og det fungerer veldig bra for oss. Helt merkelig, usannsynlig bra.
Men jeg vil ikke anbefale det likevel. Jeg kan ikke se for meg at det er flertallet som får det til å funke sånn her. Og om folk får det til å funke så vet jeg ikke hvor sunt det er heller.

På sikt flytter vi nok lengre unna hverandre, men veldig greit når Poden er så liten.

Gammel 20-01-09, 22:33   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kommer jo alt an på hvilket forhold vi hadde etter bruddet, men var vi venner, så kunne vi bodd svært nært hverandre.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 22:35   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom vi hadde klart å beholde et sivilisert vennskap etter brudde, håper jeg at vi hadde bosatt oss i en slik avstand at Storebror kunne gått mellom oss som han selv ville.

Satser på at jeg aldri får testet det ut i praksis.

Gammel 20-01-09, 22:36   #13
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke jeg.
Når i ble skilt/separert hadde jeg vel sett for meg at han skulle bo nærmere, siden vi tidligere hadde snakket om 50/50 deling om vi ble skilt.
Nå utgikk det (han ville ikke ha de så mye), men tror ikke jeg hadde hatt noen problemer med å ha han i nabohuset. (tror han hadde hatt mere problemer med det)

Gammel 20-01-09, 22:36   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

som for eksempel at du har lyst til å date igjen og eksen ønsker at dere skal finne tilbake til hverandre. Eller omvendt. Se for deg at den ene parten omtrent noterer ned bilnummer under kveldsturen, og at du synes det glimter i kikkertglass en ettermiddag mens dere er i hagen... :worst case scenario-mester:

Nå er både exbo og jeg voksne, fornuftige mennesker, så selv om en av oss egentlig ville ha tilbake den andre da vi flytta ifra hverandre, så takla vi det også.

Vi har hatt noen flaue opplevelser i forhold til at en av oss er flink til å rote bort husnøkkel og må ringe på til den andre for å få låst opp døren midt på natten, etter en fest, ikke helt alene.... Men man overlever det også.

Når vi har valgt å bo så nære hverandre må vi bare regne med at vi begge får med seg at den andre parten har gått videre og slikt. Selv om det er litt vondt.

Gammel 20-01-09, 22:38   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Hvis jeg hadde hatt en idiotex så hadde selvsagt det hele stilt seg helt annerledes. Da hadde jeg ønsket minst 5 minutters sykkelavstand.

Gammel 20-01-09, 22:39   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Må nesten ta med at jeg ikke har svart i pollen, ingen alternativer passet synes jeg.

Når det gjelder det med å gå idere har jeg ingen problemer med at han har funnet en annen. Han hadde holdt på med henne i en liten periode før vi ble separert (hun ar ikke årsaken akkurat, men en grunn til at det skjedde akkurat da), og han var halve tiden sin i sommer hos henne og den andre halvparten av tiden bodde han her.

Gammel 20-01-09, 22:41   #17
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når vi har valgt å bo så nære hverandre må vi bare regne med at vi begge får med seg at den andre parten har gått videre og slikt. Selv om det er litt vondt.

Jeg ville antatt at det på mange måter er en fordel å få gnidd det inn litt at den andre har gått videre, så lenge begge er så fornuftige som dere høres ut til å være.

Eh. Selv om det ble litt rart å kalle nøkkelslomsing i fylla for fornuftig, men det var ikke det jeg primært mente da.

Gammel 20-01-09, 22:43   #18
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Et steinkast?

Gammel 20-01-09, 22:45   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg ville antatt at det på mange måter er en fordel å få gnidd det inn litt at den andre har gått videre, så lenge begge er så fornuftige som dere høres ut til å være.

Eh. Selv om det ble litt rart å kalle nøkkelslomsing i fylla for fornuftig, men det var ikke det jeg primært mente da.

På det tidspunktet hadde vi nok gått mange skritt videre begge to, så det var litt unødvendig å miste en nøkkel for å understreke det, kan man si.

Det som også er flott med å bo så nære (og ingen har noen ny partner enda) er at vi kan låse oss inn til hverandre for å hente ting til Poden som ligger her eller der. Vi sender alltid melding og spør om det passer først. Det er kjempefint. Så slippper vi å kjøpe innn så mmye av alt, for det er ikke noe pes å ta klær imellom leilighetene.

Og siden vi bor så nære kan vi dele på bilen. Det er jeg veldig glad for, for jeg hadde ikke hatt råd til å ha en bil helt alene. Så nå er det sånn at den som har Poden har bilen på dagen. Den som ikke har poden har bilen på kvelden (etter leggetid).

Gammel 20-01-09, 22:46   #20
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Et steinkast?

(Nå ser jeg for meg bilder av en stein som treffer en mann i bakhodet og slikt.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.