Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit å amme mens man har sex?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-09, 15:28   #81
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å amme mens man har sex?

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

Fordi puppene mine er ei erogen sone når vi har sex, så tanken på å ha barnet mitt inntil brystet når jeg er kåt er rett og slett å utnytte barnet med på en trekant.

Men dersom noen andre ikke føler det som noe ekkelt, synes du det er prinsipielt uetisk? Synes du at andre gjør noe moralsk galt dersom de gjør det?

Gammel 23-01-09, 15:50   #82
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men dersom noen andre ikke føler det som noe ekkelt, synes du det er prinsipielt uetisk? Synes du at andre gjør noe moralsk galt dersom de gjør det?

Ja, for MEG er det prinsipielt uetisk fordi JEG ikke kan forstå hvordan noen IKKE drar med seg barnet på en trekant.
Så jeg kan ikke si at det er etisk i en situasjon og uetisk i en annen, jeg synes det er uetisk UANSETT.

Gammel 23-01-09, 15:58   #83
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oh hvite lakenrumpe, her.

Ja, for MEG er det prinsipielt uetisk fordi JEG ikke kan forstå hvordan noen IKKE drar med seg barnet på en trekant.
Så jeg kan ikke si at det er etisk i en situasjon og uetisk i en annen, jeg synes det er uetisk UANSETT.

Jeg for min del skjønte ikke hva du tenkte i det hele tatt, fordi tanken på at en baby skulle kunne inkluderes i noe sexuelt var helt totalt ikke-eksisterende for meg. Jeg ville like lite som du funnet på å ha sex mens jeg ammet, men for min del ligger motviljen mest i at jeg på ingen måte ville kunne tenne hvis jeg hadde en baby i armene. Tanken på at jeg skulle kunne tenne både på mannen og babyen falt meg ikke inn overhodet.

Så for meg ble konklusjonen: "Totalt turnoff og ekstremt upraktisk". Jeg ser nå, når du har belyst din konklusjon, hvordan "sex med baby" kan virke umoralsk eller uetisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:00   #84
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller ha spurt "er det greit å ha sex mens man ammer?" - og svaret for min del er i alle fall et rungende nei.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 16:15   #85
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, det blir litt turnoff, tror jeg. Men jeg synes ikke det er ekkelt, umoralsk eller perverst.

Det krever to helt forskjellige typer tilstedeværelse på en gang.

Sist redigert av AprilRyan : 25-01-09 kl 11:10.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 18:30   #86
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi samsov med ungene mens de var små, og har hatt veldig rolig sex med barn sovende ved siden av. Amme ville jeg aldri i livet har gjort samtidig. For meg har ikke bryster noen annen funksjon enn matstasjon, men det ville uansett vært totalt feil å lagt et barn til å amme under en seksuell handling av noe som helst slag.

Gammel 24-01-09, 11:45   #87
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt styrete og upraktisk og ikke noe for meg. Men andre må gjerne gjøre dette, men jeg ser definitivt Fnattens poeng.

Pupper og sex hører sammen.

Gammel 24-01-09, 11:51   #88
Left
Passiv

Standard

Selvsagt kan man gjøre det. Man ammer med den ene puppen, lar mannen få tafse på den andre. Jeg pleide å lese litt i Se&Hør også samtidig, for det er jo så vanskelig å rekke alt.

Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:51   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke opplevd det på den måten at barnet var med på en trekant og en del av nytelsen, det kan jeg si med veldig stor sikkerhet. Det ville vel mer vært å prøve å gjøre en ting med den ene delen av kroppen og en annen ting med resten av kroppen, uten å la babyen merke hva som foregikk. Men ikke noe for meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 11:56   #90
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Hva med meg da? Mitt hode har ikke godt av å være med på en slik aktivitet, og det mener jeg helt alvorlig.
Dette blir veldig beyond ekkelt for meg, men her stopper jeg.

Enig. Jeg vet at også mannen min hadde klart å vente med sexen til etter amminga.

Gammel 24-01-09, 12:18   #91
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg hadde ikke opplevd det på den måten at barnet var med på en trekant og en del av nytelsen, det kan jeg si med veldig stor sikkerhet.

Ikke jeg heller. Synes ikke det er uetisk å amme mens man har sex.

Gammel 24-01-09, 12:48   #92
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det hadde jeg aldri klart.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:18   #93
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ikke ok for min del.

Turn-off!

Gammel 24-01-09, 13:26   #94
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Kunne ikke falt meg inn engang :shock:

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:02   #95
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I all verden. Husk melk og brød, Bonzo er død, sier jeg bare.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 16:09   #96
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjekt - kos for baby og kos for far, en pupp til hver...

Men seriøst - jeg syns det høres småkvalmt ut. Man kan da vel klare å styre lystene sine til baby er mett og fornøy og befinne seg i sin egen seng.

Gammel 24-01-09, 17:33   #97
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke ramlet meg inn.
Babyen hadde sikkert ikke tatt skade av det, men det er godt mulig jeg hadde gjort det.

Gammel 24-01-09, 19:06   #98
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det ville vel mer vært å prøve å gjøre en ting med den ene delen av kroppen og en annen ting med resten av kroppen, uten å la babyen merke hva som foregikk. Men ikke noe for meg.

Blond, ikke helt på multitasking og lett å forvirre?

Me too, altså.

Gammel 24-01-09, 19:17   #99
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

I all verden. Husk melk og brød, Bonzo er død, sier jeg bare.

Jeg fikk også assosiasjoner til denne.
Snakk om å være "kvinne i tiden og forvente effektivitiet", liksom!

For meg er puppene en veldig viktig del av sex, og en sammenblanding av sex og amming ville være fullstendig utenkelig.

Men å ha sex med en sovende baby ved siden av, har jeg har jeg ingen problemer med.

Gammel 24-01-09, 19:52   #100
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det kunne aldri ha falt meg inn å ha sex og amme samtidig.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.