|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Om du spør foreldrene mine; Nei, absolutt ikke.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ikke ofte, men i og med at jeg er sjømannsfru og barna har vidt forskjellige behov, blir det oftere enn om mannen hadde vært hjemme hele tiden. Jeg går i klubb fast en gang i måneden, og i snitt må jeg ha barnevakt annenhver gang. Ellers ved behov. Kanskje en gang eller to den måneden mannen er borte, kanskje en gang eller så når mannen er hjemme slik at vi kan ha en kveld ute på restaurant eller lignende. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ja. Eneste barnebarn på begge sider, og fire stykk ivrige besteforeldre. Hun blir hentet i barnehagen av en av dem ca en gang i uka, og er gjerne på overnattingsbesøk ihvertfall et par helger i måneden. Stort sett ikke noe problem å få barnevakt en kveld hvis vi trenger det. Vi er priviligerte. |
|
|
|
#84 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Kanskje en til to ganger i året. Da er det som regel venner som passer siden vi ikke har familie her. Hvis ikke noe vi gjerne vil gjøre tilfeldigvis klaffer med når vi har besteforeldre på besøk. (Som f.eks i julen da mine foreldre passet barna mens vi var på besøk hos et vennepar.) |
|
|
|
|
|
#85 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har dere ofte barnevakt?I snitt en gang i året (Kun mormor lever) Men nå er storesøster så stor at hun kan passe lillesøster. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jepp, ganske ofte. Noe overnatting, noe henting i barnehagen og et par timer på ettermiddagen og litt sånt. Til sommeren kommer nok foreldrene mine til å ta med seg gutta til Fjellheimen i to uker igjen. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har dere ofte barnevakt?Hva er ofte egentlig? Tipper vi har barnevakt max en gang i mnd. Da sover gjerne begge to hos mine foreldre eller hos søsken. Da vi bare hadde en, hadde vi ofte barnevakt, både venner, søsken og mine foreldre stilte opp. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, meget sjelden. Vi har ikke noen besteforeldre som er friske nok eller bor i nærheten. Venner stiller som regel opp når det trengs, men da er det for at vi er invitert på noe osv som ikke er med barn. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har ofte barnevakt. Både fordi både svigers, mine foreldre og min søster synes det er kjekt å være sammen med ungene, og fordi vi trenger det. Jeg reiser mye i jobben, og mannen har vakt/turnusjobbing. Spesielt svigers (som er pensjonister) hjelper til å få hjulene til å skli på en smidig måte i vår familie. De henter gjerne i barnehagen, serverer oss middag eller har barna på overnatting midt i uken når det trengs. Mine foreldre og min søster bruker vi mer på ettermiddagene eller helgene når det trengs, mest fordi de selv er i jobb også. Men om det kniper der, så hjelper de til i uken også.
|
|
|
#90 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har dere ofte barnevakt?Hva er ofte?
|
|
|
#93 |
|
Søt og rar
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei. Hadde mamma til å være barnevakt på fredag. Men det var fordi jeg skulle (måtte
|
|
|
#94 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Ja, jeg vil jo ikke akkurat kalle det barnefri når man fremdeles har barn hjemme.
|
|
|
#95 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Aldri.
|
|
|
#96 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Me har god tilgang på barnevakt, med pensjonerte, barneglade besteforeldre og ellers ein stor familie å spørja. Det har likevel ikkje blitt til at eittåringen har vore så ofte på overnattingsbesøk (kanskje fem netter), men det kan jo bli meir av det med tida. Det spørst om det blir så enkelt å be nokon om å passa to små.
|
|
|
#98 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jeg har en plan om å bruke søskenbarnet mitt litt mer etter hvert. Det må jo ikke være besteforeldre og søsken liksom. Men de er jo kjekkes å bruke til overnatting synes jeg.
|
|
|
#99 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?slekta bor en time unna, så har aldri barnevakt på hverdagene... føler snuppa er for lita til å passes av venner - må være nær familie.
|
|
|
|
#100 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?
Det kaller jeg ofte.
|
![]() |