Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Enig med han her?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-09, 18:31   #61
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enig med han her?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Argumentet til de som er imot KS er jo at kvinner og menn ikke skal finansieres av staten for å ikke jobbe, svært få FP-ere ser samfunnsnytten og verdien i det en hjemmeværende gjør. Dessverre.

Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg ser verdien i å være hjemme med barna dersom man virkelig har lyst og motivasjon til å gjøre det. Jeg er allikevel i mot kontantstøtten og mener at det er opp til den familien som ønsker å ha en eller begge foreldre hjemme som må ta den økonomiske belastningen ved å være hjemme.

Gammel 26-01-09, 18:35   #62
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg har da aldri nevnt hvor mye vi tjener, eller hva huset koster. Det interesserer vel ingen. Hadde jeg jobbet så ville vi jo helt klart hatt råd til enda mer.

Enig med Enhjøring, hvis ingen 1 åringer skal i barnehage må permisjonene utvides, KS økes og sett opp barnetrygden også. Uansett er det mange flere som har et valg, etablert eller ikke etablert. Jeg ser ofte at penger er viktigst og da må poden tidlig i barnehage. Mens andre velger annerledes.

Nei, det var det du ikke gjorde, men da synes jeg ikke ditt eksempel blir så relevant. For alt det jeg vet, så tjener mannen din 3 mill i året, eller dere har kjøpt hus til 500 000, og da sier det seg selv at man uansett har råd til å være hjemmeværende med barn.
Poenget mitt er at veldig, veldig mange ikke har dette valget man så fint prater om. Uansett om de kniper inn, forårsaker hygge, goder og ferier.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:49   #63
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Argumentet til de som er imot KS er jo at kvinner og menn ikke skal finansieres av staten for å ikke jobbe, svært få FP-ere ser samfunnsnytten og verdien i det en hjemmeværende gjør. Dessverre.

Jeg vet vi har hatt denne debatten før, men det frister så inderlig å plukke på denne her. Hvilken samfunnsnytte mener du en hjemmeværende mor gjør? Jeg er fristet til å kalle det et luksusgode, på linje med spaopphold eller en sydenferie. :kverulant: Nå har vi i deler av landet knapphet på barnehageplass, og da stiller ting seg litt annerledes, men gitt at vi hadde full barnehagedekning da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 18:53   #64
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samfunnsnytte som i at det kanskje er full dekning i bhg fordi en viss prosent ikke har barna sine der. *kverulerer tilbake*

Og selvsagt den soleklare samfunnsnytten det er å gi barn som faktisk har behov for det en trygg start på livet, slik at de kan bli veltilpassede A4-mennesker når de vokser opp, fremfor at man fra en tidlig alder i skolen må bruke ressurser på et barn som ikke er trygt fordi det ikke fikk den optimale starten akkurat det barnet trengte.

Å ja, for ikke å snakke om at de bidrar til å holde åpne barnehager åpne, et gode som tilfaller andre.

Gammel 26-01-09, 19:03   #65
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå har vi i deler av landet knapphet på barnehageplass, og da stiller ting seg litt annerledes, men gitt at vi hadde full barnehagedekning da.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Samfunnsnytte som i at det kanskje er full dekning i bhg fordi en viss prosent ikke har barna sine der. *kverulerer tilbake*

Det var den betingelsen jeg stilte, ved å si at vi ser på en situasjon hvor man har full barnehagedekning. Det vil si at argumentasjonen min ikke holder i Oslo og andre steder hvor det er knapphet, men mange steder i Norge er det i dag tross alt ledig kapasitet.

Og selvsagt den soleklare samfunnsnytten det er å gi barn som faktisk har behov for det en trygg start på livet, slik at de kan bli veltilpassede A4-mennesker når de vokser opp, fremfor at man fra en tidlig alder i skolen må bruke ressurser på et barn som ikke er trygt fordi det ikke fikk den optimale starten akkurat det barnet trengte.

Hva gjelder barn som har behov for trygg start - that's my point, actually. For å hevde at å være hjemme er samfunnsnytte krever det at barnet ikke vil få et godt nok tilbud i barnehage. Siden jeg tror at et normalt fungerende barn har det godt i barnehage (som i akademisk målestokk vil si at barnet vil bli et velfungerende menneske av å gå i barnehage, og altså ikke påføres noen reduksjon i fremtidige evner til å fungere) mener jeg altså at et barn over en viss alder (la oss si halvannet - to år da) ikke vil bli et bedre menneske av å gå hjemme med foreldre enn ved å gå i barnehage. Da tilfører en hjemmeværende forelder heller ingen samfunnsnytte ved å gå hjemme med barnet. Heller det motsatte, ved at et barn i barnehage vil være mer samfunnseffektiv dersom forelderen da jobbet i stedet.

Gammel 26-01-09, 19:08   #66
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mange hjemmeværende foreldre bruker jo åpen barnehage. Jeg fikk ikke barnehageplass til sønnen min og vi gikk i åpen bhg 4-5 dager i uken. Ergo er man ikke "hjemme" med barnet, selv om barnet ikke har barnehageplass.

Forøvrig tror jeg ikke alle barn får et godt nok tilbud i barnehagen. Det er nok av ræva barnehager rundt om. Selv har jeg ikke vært borti de, men det er da nok av historier her inne om at barnehagen ikke er tilfredsstillende. Og er alternativet en hjemmeværende mor kontra en dårlig barnehage, så er vel det muligens langt mer samfunnsnyttig for barnet å være hjemme med moren, fremfor å mistrives i en barnehage.

Gammel 26-01-09, 19:41   #67
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Barn er forskjellige, så de reagerer forskjellig på å gå i barnehage.
Foreldre er forskjellige, så forholdene barna har hjemme er forskjellige.
Barnehager er forskjellige, så hvordan barna har det der er forskjellig.

Bombe.

Bombastiske uttalelser uten empiri bak forteller meg bare at jeg ikke stoler på vedkommendes som fagperson. Det er om mulig mindre imponerende enn fri synsing med egne opplevelser som allmen fasit fra de som kommenterer ham.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:10   #68
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Monsoon, ser du ikke samfunnsnytten skjønner du heller ikke at barn er forskjellige og behovene deres likeså. Jeg velger å sitere denne setningen av Sitron og henger meg på resten hun skriver. Kloke ord!

Forøvrig tror jeg ikke alle barn får et godt nok tilbud i barnehagen.

I Norge mottar alle barnetrygd. Det er en støtte du får utbetalt fra staten hver måned og som du ikke jobber for, right? Noen lar det gå med i dragsuget av utlegg man allerede har, mens andre igjen, velger kanskje å sette pengene inn på konto for så å gi det til barna når de fyller 18 år og er i etableringsfasen. Hvis vi først skal tulle oss inn på den veien om pengene man mottar og hva de brukes til, altså hvilken nytte de har, må vi nesten ta for oss samtlige støtteordninger, ikke bare de støtteordnigene du ikke velger å benytte deg av.

Anyway, nok om det. Hva med barnas rettigheter oppi alt dette? Det er ingen lov som sier at ettåringer ikke kan være ni timer i barnehagen hver eneste dag. Vi har arbeidsmiljøloven som setter begrensninger for hvor lang den daglige og ukentlige arbeidstiden kan være og i tillegg inneholder loven en generell regel om at arbeidstidsordninger ikke skal medføre uheldige fysiske eller psykiske belastninger. Vi har yrkesrettet attføring, omskolering, arbeidsledighetstygd og uføre som alle mottar støtte fra NAV. Vi har altså støtte- og hjelpeordninger hvor vi mottar pengerfra staten, men som alle tjener samfunnets beste. Vi kan sykemelde oss skulle jobben være stressende nok, og blir man lei og trenger litt miljøskifte kan man skifte jobb in persuit of happyness. Kontantstøtta er halmstrået barna har å holde fast i, det som gjøre det mulig for foreldre å ivareta det enkeltes barn behov et annet sted enn i barnehagen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 20:58   #69
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er jo forskjeller her, som med alt annet. Iben har elsket mennesker fra hun var liten. Hun har aldri vært redd eller ikke ønsket å gå til noen, hun har utforsket fra hun kunne bevege seg og alltid strukket seg mot det som er nytt. Hun hadde et soleklart behov for å utvide grensene sine. Jeg ser jo at ikke alle barn er slik. Så hvorfor skulle ikke hun kunne være slik når andre ikke er det?

Signerer den her bortsett fra at hun er en han. Mitt barn var veldig sosialt, vi flyttet til nytt sted hvor vi ikke kjente noen med barn å barnehagen var stor stas fra dag 1 for da fikk han vært sammen med med andre barn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:18   #70
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var hjemme med poden til han var 3. Dvs han hadde parkplass fra han var 20 mnd og var der 3-4 timer om dagen.

Jeg er veldig glad for at jeg kunne gjøre dette. Dette er mitt eneste barn og tiden vi hadde da kommer aldri igjen og jeg er veldig glad for at jeg fikk tatt så stor del i utviklingen hans disse årene. Han kunne sikkert gått i barnehagen før dette, men det ble altså ikke sånn (fikk ikke plass).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:29   #71
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er avslappet nok på dette til at jeg tror at de fleste barn både har det bra i barnehage og hjemme med en av foreldrene/besteforeldrene whatever. For de fleste barn fra normalt ressurssterke hjem så går det bra uansett. For noen barn fra spesielt ressurssvake hjem har det større sannsynlighet for at det går bra dersom de kommer i barnehage.

Min eldste datter gikk et halvt år hos dagmamma og begynte i barnehage da hun var halvannet. Min yngste begynte da hun var et år. De har hatt det aldeles utmerket. Jeg tror at de hadde hatt det aldeles utmerket hjemme med meg eller min mann også. Kanskje litt bedre med meg fordi jeg var flinkere til å bruke åpen barnehage og hadde større nettverk med barn, men det hadde kanskje han også skaffet om han hadde vært hjemme lenger.

I bunn og grunn så tror jeg at avgjørelsen om å være hjemme eller ikke i hovedsak tas ut fra hva foreldrene har mest lyst til og har mulighet til. Jeg ville ha foretrukket å jobbe redusert og ha barnene redusert i barnehage. Det var økonomisk umulig. Jeg kunne ha vært hjemme og vært dagmamma, det ønsket jeg ikke. Derfor har jeg jobbet fullt. Det var ikke den beste løsningen for meg, men den nestbeste. Min mann har aldri ønsket eller vurdert noe annet enn å jobbe/studere på fulltid.

Jeg synes at det er litt fåfengt at vi igjen, og igjen, og igjen, skal slå hverandre i hodene med hva som er det beste og hvem som er de beste mødrene/fedrene. Våre barn har det stort sett bra uansett hva vi velger.

Jeg synes derimot ingenting om at folk får penger av staten for ikke å bruke barnehage. Jeg kunne gått med på en kontantstøtte som gikk til de som var hjemme. Jeg synes at det er en tullete måte å bruke penger på, men staten bruker penger på mange like tullete ting, så værsågod. Å dele ut masse penger til de som bruker dagmamma og har besteforeldre som gratis barnevakt synes jeg er så idiotisk at jeg har ikke ord.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 21:37   #72
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Monsoon, ser du ikke samfunnsnytten skjønner du heller ikke at barn er forskjellige og behovene deres likeså. Jeg velger å sitere denne setningen av Sitron og henger meg på resten hun skriver. Kloke ord!

I Norge mottar alle barnetrygd. Det er en støtte du får utbetalt fra staten hver måned og som du ikke jobber for, right? Noen lar det gå med i dragsuget av utlegg man allerede har, mens andre igjen, velger kanskje å sette pengene inn på konto for så å gi det til barna når de fyller 18 år og er i etableringsfasen. Hvis vi først skal tulle oss inn på den veien om pengene man mottar og hva de brukes til, altså hvilken nytte de har, må vi nesten ta for oss samtlige støtteordninger, ikke bare de støtteordnigene du ikke velger å benytte deg av.

Skremmeren, jeg er ikke uenig i noe som helst av det du skriver, med unntak av én ting, og det er bruken av ordet samfunnsnytte. Jeg synes ikke det er dumt at man er hjemmeværende. Men jeg tviholder på at det er et luksusgode, noe som er forbeholdt priviligerte. At de fleste i Norge kan klare å være hjemme med barn er også riktig - fordi nordmenn flest er priviligerte. Altså kan vi ta oss råd til det. For at jeg skal si at det er samfunnsnyttig å være hjemme med barn må jeg først mene at det er til det beste for samfunnet at mor eller far er hjemme. Det kan godt være til det beste for den enkelte, men det betyr ikke nødvendigvis at det er samfunnsnyttig. Det betyr ikke igjen at det er galt, eller til skade. Men altså, et luksusgode.

Gammel 26-01-09, 22:14   #73
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg signerer sitronen og skremmeren her. Helt enig med dem.

Er også enig at KS bør heves og gis til de som virkelig er hjemme og som har tenkt å bruke på familien ( ikke lønne dagmamma )

Jeg tenker også mye på at mange jobber i barnehage, og har unger selv. Noen har ungene med seg på jobben, men i en annen avdeling da. Hva er forskjellen her, bortsett fra lønnen. Man kan tjene alt fra 200-300 000 ved å jobbe med og på andre sine barn, mens jobber man med sine barn så får man 0 kroner. Det er trist, synes jeg.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:17   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kråka, du ser forskjellen på å jobbe i barnehagen barna dine går i, og å gå hjemme med egne barn?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:20   #75
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kråka, du ser forskjellen på å jobbe i barnehagen barna dine går i, og å gå hjemme med egne barn?

Jada, men man gjør da MYE likt. Det er liksom bedre å si at en jobber i en barnehage, enn å si at en er hjemmeværende med 4 små barn f. eks.

Eller man sender sine barn i en barnehage, og kjører selv i en annen og jobber der med andre sine barn. Vanskelig å forklare.

Gammel 26-01-09, 22:33   #76
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er barnehagearbeideryrket et av veldig mange yrker da. Jeg synes sammenligningen blir litt søkt.

Gammel 26-01-09, 22:33   #77
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Ikke det at det er noe som heter barnehagearbeideryrke. Gidder bare ikke ramse opp tittelene man kan ha i en barnehage.

Gammel 26-01-09, 22:34   #78
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tenker på Leketante, Filletante og Førstetante, Irma?

Edit: Ja, også Tante Rød, så klart.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 22:41   #79
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Du tenker på Leketante, Filletante og Førstetante, Irma?

Edit: Ja, også Tante Rød, så klart.

Ja, nettopp.

Tante rød? Har du forlest deg på SG?

Gammel 26-01-09, 22:45   #80
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Man har assistenter, førskolelærere, ped.ledere, styrere, barne og ungdoms arbeidere, miljøarbeidere, hjelpepleiere, omsorgsarbeidere og sykepleiere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.