Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kommer du til avtalt tid?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Kommer du til avtalt tid?
Ja! 101 80,80%
Nei.. 10 8,00%
Annet: spesifiser 14 11,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-09, 10:05   #61
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kommer du til avtalt tid?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Jeg mener for øvrig at det å komme for tidlig også er et brudd på avtalen (når folk kommer hjem til meg altså. Om de sitter og kjeder seg et kvarter på kafe eller hva det nå er blir jo deres problem).

Signerer

Når man kommer hjem til noen, burde man være presise.. Ikke før i hvertfall. Da er det bedre å gi beskjed at man er "litt" forsinket

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 10:10   #62
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo noen venner som er kronisk for seine. Skal jeg møte dem, kommer jeg konsekvent 5-10 minutter for seint. Så slipper jeg å vente så lenge.

Gammel 27-01-09, 10:11   #63
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Men er virkelig ett eller to minutter for seint i andre sammenhenger enn tv og kollektiv transport?

Gammel 27-01-09, 10:28   #64
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Men er virkelig ett eller to minutter for seint i andre sammenhenger enn tv og kollektiv transport?

Ja.. Hvis du skulle vært her klokka 8, så skal ikke klokka være 0802.

Svigers er de som ALLTID kommer for seint, og det gjør liksom ikkenoe
Så mannen er jo likens, han forsover seg, kommer forseint osv..
(Jeg er bevisst på å ikke vekke han, for da stoler han på at jeg gjør det hver gang)

Men hele poenget til mamma, var jo at jeg ikke skulle forsove meg, og holde avtaler, og ikke komme forseint. (Jeg sto opp og gikk alene til skolen, da jeg gikk i 1.klasse )

Gammel 27-01-09, 10:32   #65
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

Står du og følger med på sekundviseren, altså?

Gammel 27-01-09, 10:33   #66
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

alltid

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 10:38   #67
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo bare regelrytteri, Anneg!

(Og jeg syns fortsatt det er slemt å låse døren for et barn...).

Gammel 27-01-09, 10:41   #68
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anneg, her.

[...]

Men hele poenget til mamma, var jo at jeg ikke skulle forsove meg, og holde avtaler, og ikke komme forseint. (Jeg sto opp og gikk alene til skolen, da jeg gikk i 1.klasse )

Jeg synes din mors valg av pedagogisk virkemiddel for å lære datteren sin å være presis var hårreisende! Og skal jeg være ærlig, så virker det som om resultatet er at du har fått et temmelig skrudd forhold til punktlighet.

Hvis du virkelig har et problem med (eller overhode registrerer) at folk kommer to minutter for sent til en avtale, så er det du som har et problem og ikke menneskene rundt deg altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 10:42   #69
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg sto for øvrig også opp og gikk alene til skolen da jeg var førsteklassing – helt uten at min mor måtte låse meg ute for å lære meg opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 10:43   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia sa det.

Derimot syns jeg det er *litt* irriterende når jeg nå sitter og venter på noen på andre timen, og det er 15 minutter siden de var "rett rundt hjørnet".

Gammel 27-01-09, 10:45   #71
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Teofelia sa det.

Derimot syns jeg det er *litt* irriterende når jeg nå sitter og venter på noen på andre timen, og det er 15 minutter siden de var "rett rundt hjørnet".

Enig. 2 -10 minutter seint, regner jeg som presis.

Gammel 27-01-09, 10:48   #72
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer presis, men to minutter over regner jeg som presis. Melder om det blir 10 +

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 10:58   #73
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er som Karamell, er eg meir enn ti minutt for sein seie eg frå. I jobbsammenheng sette eg punktligheit høgt, men ikkje på fritid.

Gammel 27-01-09, 11:14   #74
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer presis og sier i fra når jeg blir forsinket hvis det jeg skal er noe som går utover andres viktige tid. Legetimer, jobbmøter og treningsavtaler er innenfor der. Skal jeg på kafè med venninner, på symøte eller i familiebursdag så ringer jeg ikke for å si at jeg kommer to eller fem minutter for seint. Sånt tolereres i min omgangskrets. Når det er sagt så er jeg opplært til å komme presis, og det er svært sjelden jeg er sent ute til noe.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:25   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Annet. Jeg avtaler stort sett med ish-tid, og kommer derfor alltid presis. Noen ganger går det over akseptert ish-tid, og da sier jeg i fra.

I jobbsammenheng er jeg noenlunde presis, men sjefen har vært snill/dum nok til å gi meg ish-tid der også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 11:25   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To minutter er innenfor måleusikkerheten og regnes som presis i min verden, til og med når det er snakk om et jobbmøte. Jeg kommer stort sett alltid til avtalt tid, men hva det innebærer å komme "til avtalt tid" varierer jo med anledningen. De fleste jeg pleier å lage avtaler med tror jeg har samme innstilling til ting som jeg har, og da er det jo greit. Skal man f.eks. i akebakken med andre barnefamilier eller holde på med en annen aktivitet som bare "foregår" en lengre periode, spiller det jo ingen rolle om noen kommer tyve minutter før eller etter de andre, og sånne avtaler er gjerne også ganske løse ("kom hvis dere har lyst, vi er der sikkert fra omtrent tolv" og sånt). Kaffeavtaler pleier å være på klokkeslett som slutter på "-ish", og der synes jeg det er helt kurant om folk kommer ti minutter over tiden mens jeg sitter på en kafe med boken min, og skal de "stikke innom på en kopp kaffe" hjemme hos oss, er en halvtime helt greit, og i alle fall hvis de sender en melding og sier fra. Skal man møtes på et gatehjørne, er slingringsmonnet vesentlig mindre, men av den grunn er det også fryktelig sjelden jeg avtaler å møte noen på et gatehjørne. Middagsavtaler og bursdagsselskaper bør man komme til i løpet av ti-femten minutter etter oppgitt tid (men ikke før oppgitt tid!). Jobbmøter og jobbintervjuer bør man derimot være klar til noen minutter før det skal begynne, så man ikke tvinger andre til å måtte sitte og vente. Og så videre.

Gammel 27-01-09, 11:45   #77
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig betryggende å lese at du sjelden møter folk på gatehjørner, Skilpadda.

Gammel 27-01-09, 11:48   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Veldig betryggende å lese at du sjelden møter folk på gatehjørner, Skilpadda.

Jeg sa vel bare at jeg sjelden avtaler det, vel? Ikke noe om hvor ofte det skjer?

Gammel 27-01-09, 11:55   #79
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg synes din mors valg av pedagogisk virkemiddel for å lære datteren sin å være presis var hårreisende! Og skal jeg være ærlig, så virker det som om resultatet er at du har fått et temmelig skrudd forhold til punktlighet.

Hvis du virkelig har et problem med (eller overhode registrerer) at folk kommer to minutter for sent til en avtale, så er det du som har et problem og ikke menneskene rundt deg altså.

Ja jeg registrerer at folk kommer 2 min forseint, men nevner ikke noe om det.

Men jeg synes ikke det er noe i veien med å lære barn at man skal være presise, og ikke 2 min over. For det er vel de som ikke har noen regler ved hva som er avtalt tid - og de oppdrar da barna til, at det gjør ikke noe om man kommer "litt" forseint. Og ved noen tilfeller, resulterer jo det i voksne folk som må bli bedt en halvtime før de andre.

Og Teofelia: hvis du kommer 2 min forseint til toget, så har det jo gått

Gammel 27-01-09, 11:59   #80
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

To minutter over er presist. Og det går alltid et tog.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.