|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Men hvorfor har du ikke kåpe, hansker og skjerf på inne, Umuriel? Jeg antar det er fordi det er ubehagelig/for varmt/unødvendig. Disse luene jeg ser brukes inne er en del av antrekket, og jeg regner dem derfor ikke som rene uteplagg. Dersom de er for varme regner jeg med at ungdommen som bærer dem enten 1)har vett nok til å ta dem av eller 2)takler at det er litt ubehagelig fordi man må lide for "kulheten". |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Resturant og restaurant kan jo være to forskjellige ting egentlig. Hvis jeg hadde invitert med guttene på Bagatelle eller Stadtholdergaarden eller annet fasjonabelt, hadde jeg nok forventet at de tok av lua ved bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
I mål
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?
Det er jeg enig i. Men da er jeg mer på at et sånt sted forventer jeg at man pynter seg og jeg har ikke sett lue som en del av noe pynte-antrekk ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Ha på lue inne på restaurant?
Jepp.
![]() |
#68 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Re: Ha på lue inne på restaurant?
![]() |
#72 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reagerer fordi jeg synes det ikke hører hjemme på en restaurant. Det er stooooor forskjell å spise på mækkern eller en kebabsjappe. Der reagerer jeg ikke. Men inne på restaurant ja.
![]() |
#73 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Tja, jeg ber unge menn og kvinner om å ta av seg lua hver dag, men det er i klasserommet. Likevel tror jeg ikke at jeg hadde valgt lue på inne som en av de viktige kampene med min egen tenåring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
© All rights reserved
|
Heklt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Guardian of the galaxy
|
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 27-01-09 kl 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Amen til Kirsebær!
![]() |
![]() |
#77 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Ha på lue inne på restaurant?Ja, Kirsebær sa det!
![]() |
#79 |
flisespikker
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Ganske mange "folkeskikkregler" har ingen praktisk årsak (noen har sikkert aldri hatt det), men noen av dem viderefører vi likevel - om ikke annet fordi vi synes det er greit å være informert om at det er sånn folk forventer at man oppfører seg (bruke høyre hånd når man hilser, og sånt). Vi lærer Poden å ikke ha på lue når man sitter til bords eller går inn i en kirke (ikke at vi gjør det så ofte, men vi prøver å følge reglene likevel), og det har ingen annen grunn enn at "det bare er slik". Jeg ser ikke for meg at "ingen lue ved bordet" kommer til å være en regel jeg kommer til å sette veldig store krefter inn på å forsvare senere, men på en ordentlig restaurant og i kirker og andre religiøse bygninger kommer jeg antagelig til å holde på det.
![]() |
#80 |
Ustabil
|
![]() Sv: Ha på lue inne på restaurant?Jeg syns det er blitt skremmende mange "Gid, jeg opplevde noe som er i mot skikk og bruk"-tråder. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|