Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnevernet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-09, 21:23   #301
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevernet

Men det er nå engang slik at man ikke kan sette begrensninger på lisensen når de først har fått den.

Har hørt mye rart om læreryrket også, at enkelte skoler lar alt mulig passere gjennom nåløyet, bare de står på eksamen. At de ikke kan kommunisere med ungene i praksis er visst ikke alltid så nøye.

Gammel 30-01-09, 21:23   #302
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har vel mye om kommunikasjon i dag, tror jeg. Og det merker mn jo godt - stor forskjell før og etter.

Gammel 30-01-09, 21:27   #303
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men det er nå engang slik at man ikke kan sette begrensninger på lisensen når de først har fått den.

Etter turnustiden er ferdig, så får man full lisens ja. Derfor burde turnustiden, som det faktisk er meningen at den skal gjøre, men ikke gjøres nok i praksis, kunne fjerne de som ikke egner seg til å jobbe i klinikken. Selv om man ikke har legelisens, så har man jo cand.med grad og kan jobbe i parakliniske fag.

Gammel 30-01-09, 21:37   #304
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Foreldre reiser stadig vekk fra barna sine. Jeg har hatt elever (16 år) som har vært alene hjemme i 3 uker mens foreldrene var på ferie. 3 uker er ganske lenge når man er 16, man rekker ganske mange fester og bitre erfaringer på den tiden. Litt lite med penger på slutten (og fryser'n var tom) men Hey: mor og far har kjørt Route 66 på Harley og da er jo alt bra.

Lurer på om tidene er annerledes nå enn i "steinalderen" da jeg var 16. Da jeg var 16 år var mor og far borte 4-5 uker på ferie, mens jeg var hjemme og hadde sommerjobb. Jeg sto opp klokka 6, kjørte hjemmefra med nabogutten og var på jobb kl 7. Jobba hele dagen, dro hjem og lagde middag og passet på meg sjøl og bikkja resten av kvelden. Jeg vaska hus og jeg vaska klær, og tenkte egentlig aldri en halv gang over at det kunne være noe galt/rart i at ting ble gjort slik. Ingen rundt meg heller stusset over dette. Jeg hadde da naboer jeg kunne gå til om jeg trengte hjelp til noe.

Men som sagt, livet var kanskje fremdeles litt mer naivt på midten av 80-tallet enn hva det er nå?

:kunne ikke ramlet meg inn å gjøre det samme når Storebror blir 16:

Gammel 30-01-09, 21:38   #305
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og når man har bodd lenge nok på sykehuset sin barneavdeling, merker man fort hvilke leger som egner seg til å jobbe med barn, og hvilke som kanskje burde finne et annet interressefelt.

Gammel 30-01-09, 21:40   #306
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man trenger ikke ha vært der lenge engang. Min to-ukerskonklusjon var iallfall at ukelegene var greie, helgelegene hadde langt mindre peil.

Gammel 30-01-09, 21:41   #307
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Lurer på om tidene er annerledes nå enn i "steinalderen" da jeg var 16. Da jeg var 16 år var mor og far borte 4-5 uker på ferie, mens jeg var hjemme og hadde sommerjobb. Jeg sto opp klokka 6, kjørte hjemmefra med nabogutten og var på jobb kl 7. Jobba hele dagen, dro hjem og lagde middag og passet på meg sjøl og bikkja resten av kvelden. Jeg vaska hus og jeg vaska klær, og tenkte egentlig aldri en halv gang over at det kunne være noe galt/rart i at ting ble gjort slik. Ingen rundt meg heller stusset over dette. Jeg hadde da naboer jeg kunne gå til om jeg trengte hjelp til noe.

Men som sagt, livet var kanskje fremdeles litt mer naivt på midten av 80-tallet enn hva det er nå?

Jeg var også hjemme i 3 uker alene pga sommerjobb på lokalbutikken da jeg var 16-17 år. Jeg tror forskjellen ligger i om dette er en gjennomtenkt/ordentlig greie eller om foreldrene bare reiser og driter i hva som skjer hjemme. Det er forskjell på våre to eksempler, og for eksempel min venninne som bodde alene i mammas leilighet fra hun var 16 år, fordi mamma ville heller bo hos kjæresten, og da veide det tyngre enn å passe på datteren sin.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 21:42   #308
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man trenger ikke ha vært der lenge engang. Min to-ukerskonklusjon var iallfall at ukelegene var greie, helgelegene hadde langt mindre peil.

Jøsses, du sier ikke det?

Herre min hatt hvor jeg har lengta etter at helga skulle ta slutt innimellom, slik at det kunne komme leger på vakt som A: hadde peiling på hva de holdt på med og B: kunne kommunisere med både barn og foreldre på en gang.

Gammel 30-01-09, 21:43   #309
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg var også hjemme i 3 uker alene pga sommerjobb på lokalbutikken da jeg var 16-17 år. Jeg tror forskjellen ligger i om dette er en gjennomtenkt/ordentlig greie eller om foreldrene bare reiser og driter i hva som skjer hjemme. Det er forskjell på våre to eksempler, og for eksempel min venninne som bodde alene i mammas leilighet fra hun var 16 år, fordi mamma ville heller bo hos kjæresten, og da veide det tyngre enn å passe på datteren sin.

Ja, noe sier meg at vi hadde et mye mer gjennomtenkt og trygt opplegg rundt oss. (Og jeg tviler vel heller ikke et sekund på at mor hadde avtalt med nabokona at hun holdt et ekstra øye på meg. )

Gammel 30-01-09, 22:39   #310
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror de fleste studier i Norge har det. I hvert fall så strøk ca 5-10 % ut av mitt kull fordi de strøk på allmennpraksisfaget, dvs på videoopptak av konsultasjon.

Trygdeloven har man en del kursing på også, men for det første forandrer det seg hele tiden, og det er ganske forskjellig fortolkning de forskjellige stedene. Det er et fag i seg selv rett og slett, så man kan ikke forlange mer enn grunnleggende viten om det av leger.

Å, de jeg har snakket med har sagt at de ikke har hatt noe av dette i sine studier. Men de har vel innført det nå da. Det er bra.

Gammel 31-01-09, 10:56   #311
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

..og alle andre hjelpe-trøste-bære-utdannelser. Gode karakterer sier lite om mellommenneskelig fungering og evne til faktisk å hjelpe.

Etter min mening burde man i opptaket til slike utdannelser også være særlig oppmerksom på personer som selv har hatt en vanskelig/traumatiserende oppvekst. Man skal ha et særdeles ryddig og avklart forhold til egen historie, og en god porsjon selvinnsikt, for å være en god hjelper når man selv har store sår på sjelen. Jeg sier ikke at det er umulig, men min erfaring er at mange slike hjelpere blir grenseløse i sin iver etter å være noe for andre. Særlig gjelder dette når de kommer borti saker med store likhetstrekk til egen historie. Da kan de gå ut av sitt gode skinn for å være den voksenpersonen som de selv aldri møtte (for eksempel). Selv om det er godt ment, og også kan komme den hjelpetrengende til gode, reiser det samtidig en del etiske dilemmaer. F.eks.: Er det uproblematisk at en barnevernsansatt bruker uforholdsmessig mye tid og ressurser på èn hjertesak, når det kryr av andre barnevernsbarn som trenger hjelp? Er det uproblematisk å tre inn i en reserveforelder-rolle i kraft av å være saksbehandler? Og bør man ikke i så fall være villig til å forplikte seg til denne rollen (på fritiden) i tråd med de lengsler og håp som vekkes i barnet?

Etter mitt syn burde hjelpere tilstrebe å ligge unna saker som vekker sterke minner om egne traumer, evt. bør man skaffe seg en god veileder som kan hjelpe en å holde den nødvendige (emosjonelle) avstanden til saken. Det er ikke alltid at "jeg vet hvordan du har det" er den beste forutsetningen for å hjelpe.

For å si det sånn så var det vel en grunn til at jeg var en smule mer engasjert da jeg jobbet med ungdom enn det som var vanlig i den type jobb. Og dessuten et øyeblikks klarsyn som fikk meg til å velge å bli innsjenjør. Døde ting gråter ikke.

Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 13:02   #312
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg måtte flytte hjemmenfra når jeg var 15,5 år for å gå på skole. Men "alle" flyttet etter 9. klasse den gang. Det gikk bra med de jeg kjenner iallefall. Vi var stort sett hjemme i helgene, men det kunne gå både to og tre uker der vi ikke så foreldrene våre.
Penger var nok det største problemet vårt også.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg vil ikke sammenligne det å flytte hjemmefra med det å bli overlatt til seg selv hjemme pga at mor og/eller far skal realisere seg selv.
Jeg hadde aldri reist fra 16-åringen min i 3 uker og jeg fatter ikke at foreldre kan overlate en ungdom til seg selv så lenge. Noen takler det nok sikkert bra, men de fleste er for ung og umoden til å fikse en alenetilværelse i den alderen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 14:33   #313
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

"Godt nok" suger hoppetau. Det er så trist å tenke på hva man aksepterer.

Suger hoppetau faktisk! Den var ny, men definitivt dekkande. *noterer uttrykket til seinare bruk*

Gammel 31-01-09, 22:00   #314
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet også at det var mye jeg fikk lov til som jeg overhodet ikke ser for meg at mine barn kommer til å få lov til av meg. Både fordi jeg utnyttet det for det det var verdt, og fordi jeg tror at tiden vi lever i nå er litt annerledes enn for en 20 års tid siden...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 00:21   #315
Missy
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2007
Missy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er egentlig ganske ny her. Men merket at dette temaet interesserte meg.

Det er ingen tvil om at barnevernet ikke er perfekte. Og det er et faktum at det blir gjort mange overgrep av barnevernet. Jeg kjenner til et overgrep som skjedde med en bekjent av meg. Men saken ble jo selvsagt henlagt. Og hun fikk en beklagelse fra barnevernet. Jeg kjenner også til flere lignende historier. Både gjennom venninner som jobber i barnevernet og historier jeg har vært borti da jeg arbeidet i barnehage. Men et fellestrekk på disse er at de blir henlagt.

Fakta er at det blir gjort overgrep i alle yrkesgrupper som arbeider med mennesker. Så selvsagt skal man også granske barnevernet med kritiske øyne.

Barn er som regel lojale mot foreldrene. De har en sterk tilknytning der. Og de vet ikke alltid hva som er til deres eget beste. Og det er opp til oss voksne å gjøre det som er best for dem. Selvsagt skal man snakke med barna. Høre hva de kommer med og virkelig lytte til hva de sier. Men samtidig skal man ha et faglig blikk.

Jeg kjenner ikke til denne saken som diskuteres her. Men jeg vet at når barnevernet velger å flytte barnet fra hjemmet så må de ha gode grunner for å gjøre det. De kan ikke gjøre det uten videre. Og det er ikke lett å ta barna ut fra hjemmet. Ofte ønsker de å ta barnet vekk fra hjemmet fordi de vet at det er det beste. Men de kan ikke fordi de mangler bevis. Biologiske foreldre har sterke rettigheter. Både på godt og vondt.
Ellers ønsker også barnevernet at barna skal få bo hos sine ordentlige foreldre så langt det lar seg gjøre.

Missy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:18   #316
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:feil tråd:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 17:52   #317
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg vil ikke sammenligne det å flytte hjemmefra med det å bli overlatt til seg selv hjemme pga at mor og/eller far skal realisere seg selv.
Jeg hadde aldri reist fra 16-åringen min i 3 uker og jeg fatter ikke at foreldre kan overlate en ungdom til seg selv så lenge. Noen takler det nok sikkert bra, men de fleste er for ung og umoden til å fikse en alenetilværelse i den alderen.

Jaja. Fine ord.

Virkeligheten er ikke tilpasset dette, dessverre. Skulle alle de som i likhet med meg er oppvokst på små steder heller bodd hjemme enn å reise på hybel for å gå på videregående?

De aller aller fleste der jeg kommer fra MÅ flytte hjemmefra når der 15-16 år, og sånn er det bare. Jeg synes du er skrekkelig generaliserende i at foreldre som ikke er sammen med ungene sine 24/7 er SÅ dårlige foreldre, og joda, om de drar på ferie, uten ungene, kanskje? Men å velge mellom å ha ungen hjemme uten utdanning og sende dem for å ta utdanning er en no-brainer i min bok.

Man kan ikke opprette vgs der elevgrunnlaget er bittelite, og avstandene allerede er kjempestore. Jeg reiste jo milevis til barneskolen, enda flere mil til ungdomsskolen og brukte 1,5 time hver vei til skolen. Jeg hadde 19 mil hjemmefra til vgs. Bo hjemme?

Du får det til å høres ut som om alle som flyttet hjemmefra tidlig er utsatt for omsorgssvikt, og det er jo ikke sant. Vi visste fra vi var født at hybeltilværelsen ventet og var forberedt på det. Å være hjemme i skjørtene til mor til man er tretti er heller i veeeldig omsorgsfullt, er det vel?

Gammel 01-02-09, 18:01   #318
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mim: Jeg har flere elever som bor på hybel. Det er faktisk stor forskjell på de ungdommene som er oppvokst med foreldre som gradvis har forberedt dem på voksenlivet (og at de må flytte hjemmefra tidlig dersom de ønsker seg en utdannelse) og de som har foreldre som gir bæng i ungene sine (som de mener at er så stor at nå klarer de seg selv) og reiser land og strand rundt på hurramegrundt-tur mens ungdommen blir overlatt til seg selv.

Gammel 01-02-09, 18:03   #319
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du får det til å høres ut som om alle som flyttet hjemmefra tidlig er utsatt for omsorgssvikt, og det er jo ikke sant. Vi visste fra vi var født at hybeltilværelsen ventet og var forberedt på det. Å være hjemme i skjørtene til mor til man er tretti er heller i veeeldig omsorgsfullt, er det vel?

Hallo? Lese før du kommer med sånt vrøvl?
Jeg skrev tydelig at jeg ikke sammenlignet det å flytte hjemmefra tidlig med det å bli forlatt av foreldrene sine.

Gammel 01-02-09, 18:32   #320
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnevernet

Mens både jeg og mannen opplevde hybeltilværelsen fra 15-16 års alder som veldig positiv, og vi kunne ikke tenke oss noe annet. Mannen attpåtil i utlandet.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.