Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 00:14   #21
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Opprinnelig lagt inn av Poku, her.

Bestefaren min kan også stoppe blod. Han bruker ett bønnevers som han sier inni seg.
Og jeg er ikke sånn som tror på alt mulig rart altså, men dette vet jeg at han kan.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Han holdt hendene over en ganske stor flenge på leggen. Mulig han leste eller sa noe inni seg. Såret som blødde mye, sluttet å blø etter ca. 1 minutt. Jeg var sånn:

Snodige greier.

Jeg må faktisk kommentere litt til. For meg er det åpenbart at ingen av dere har sett så veldig mange sår. Det er greit. Men hvorfor, hvorfor, når dere ikke vet hvordan kroppen gjør når man ikke ber eller gjør noe spesielt, når dere ikke vet hva normalreaksjonen er, så synes dere det mest logiske at et bønnevers virker istedet for å tenke, jøss, så flink kroppen er?

Jeg skjønner ikke sånn tankegang. Virkelig ikke.

Gammel 01-02-09, 10:35   #22
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I en artikkel i Nordlys denne helgen, uttaler leger, sykepleiere og den tidligere sykehusdirektøren på UNN at de har brukt eller sett bruk av healere.
Nordlysartikkel: Helsepersonell ba helbredere om hjelp.

Men om det er bønnevers evnen handler om, det er det vel uenighet om.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 10:48   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ække imponert før jeg ser dette utført på for eksempel blødere jeg.

Eller på pulsåreblødninger.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 10:52   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ække imponert før jeg ser dette utført på for eksempel blødere jeg.

Eller på pulsåreblødninger.

Vanlige blødninger stopper jo gjerne av seg selv. Det verset der hørte jeg for øvrig i barnehagen som liten, og har alltid regnet det i samme mytegryta som eventyr og klapperegler.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 10:53   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vanlige blødninger stopper jo gjerne av seg selv. Det verset der hørte jeg for øvrig i barnehagen som liten, og har alltid regnet det i samme mytegryta som eventyr og klapperegler.

Nettopp.
De får ta en utfordring hvis de skal få kred som tryllekyndige hos meg. :trassig:

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:14   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

I en artikkel i Nordlys denne helgen, uttaler leger, sykepleiere og den tidligere sykehusdirektøren på UNN at de har brukt eller sett bruk av healere.
Nordlysartikkel: Helsepersonell ba helbredere om hjelp.

Men om det er bønnevers evnen handler om, det er det vel uenighet om.

Om pasienter selv ønsker at en healer skal komme, så bør ikke helsepersonell nekte det, det blir jo som en kristen som ønsker at presten skal komme og gå i forbønn.

Jeg tror derimot ikke på at helsepersonell i noen særlig grad driver og ringer healere, virkelig ikke. Men klart, det finnes overtroiske blant helsepersonell også.

Gammel 01-02-09, 15:06   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dette var en effektiv behandlingsform, så hadde den vel vært annerkjent?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:18   #28
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Klart.

Jeg er faktisk litt sjokkert over at folk som man presumptivt skulle tro er fornuftige tror på at det hjelper å ramse opp en spesiell regle. Vi har faktisk hoppet tilbake til middelalderen. Jeg må begynne å passe meg for bålet, som de flest vitenskapsfolk.

Litt overdrevet det da, men det er jammen meg betenkelig når Helga Pedersen fra Ap mener at fagfolk skal slutte å være så avvisende ovenfor ting som passer inn i hennes livssyn. Det er ikke det spor bedre enn ultrakristne politikere som mener at forskere ikke skal si at homofile er like gode foreldre som andre, fordi det strider mot deres livssyn.

Gammel 01-02-09, 15:19   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Veldig godt sagt Esme.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:04   #30
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Å kunne tro på noe som man ikke kan bevise vitenskapelig, DET er skummelt det!

Hvordan SKAL dette gå? Man er jo så fryktelig redd for at hele Norge skal lures opp i stry, og da er det bedre å si at dem som tror, dom er domme dom! Alle som tviler er ergo kloke

Men så var det noe med det da, at dom som sier at andre er domme...

Gammel 01-02-09, 19:06   #31
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Katarina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tja... For 10 år siden var ikke kiropraktikk anerkjent heller. Selv om behandlingen i mange tilfeller er mye mer effektiv enn ren fysioterapi... Nå er kiropraktikk anerkjent og vel så det... Say no more...

Gammel 01-02-09, 19:16   #32
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katarina, her.

Tja... For 10 år siden var ikke kiropraktikk anerkjent heller. Selv om behandlingen i mange tilfeller er mye mer effektiv enn ren fysioterapi... Nå er kiropraktikk anerkjent og vel så det... Say no more...

Så da kan vi vente oss at det blir anerkjent å lese bønnevers for å stoppe massive blødninger innen jeg blir pensjonist. Betryggende.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:41   #33
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Katarina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Så da kan vi vente oss at det blir anerkjent å lese bønnevers for å stoppe massive blødninger innen jeg blir pensjonist. Betryggende.

Ja, ikke sant?

Gammel 01-02-09, 19:42   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan SKAL dette gå? Man er jo så fryktelig redd for at hele Norge skal lures opp i stry, og da er det bedre å si at dem som tror, dom er domme dom! Alle som tviler er ergo kloke

Fantastisk argumentasjon. Nå tror jeg at jeg bare skal åpne sinnet mitt med en gang.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:49   #35
Skvetten
Passiv

Standard

Ja, ikke sant?

Det skal gjøre at jeg åpner sinnet?

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:49   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Man kan bevise at det ikke har noen effekt ja. Og du, dersom du skal bli tatt seriøst så må du legge av deg fjortisargumentasjonen. Prøv å oppfør deg som en oppegående voksen person.

Gammel 01-02-09, 19:49   #37
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jaja. Før eller senere vil man jo slutte å blø. Enten det går den ene eller den andre veien.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:50   #38
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Vil det si at du mener at absolutt alt av alternativ behandling i dag kommer til å bli dokumentert og brukt av alle om 10 år?

Gammel 01-02-09, 19:58   #39
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jaja. Før eller senere vil man jo slutte å blø. Enten det går den ene eller den andre veien.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 20:52   #40
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Stopper en blødning etter ca et minutt om man sitter stille, holder det som blør høyt og roer seg ned? Så utrolig!
Eller, vent, er det ikke det sårene mine pleier å gjøre? Eller småsår jeg så da jeg jobbet på ambulanse og i forsvarets sanitet?

Men hvis det er så fantastisk, betyr det at det hadde blødd lengre om det ikke hadde blitt bedt over?
I så fall må det være slitsomt å være religiøs eller alternativ når du må få tak i et hemmelig bønnevers for å ikke blø lengre enn folk flest.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.