Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 21:59   #81
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

rine - jeg mener at den største fordelen med FÅ er nettopp det motsatte. Nemlig at folk du føler for å fiskedaske med maskingevær i én tråd er folk du er meget enig med og kan utveksle klemmer med i en annen? Føler du det ikke sånn?

FÅ ? (Her måtte jeg bla tilbake for å finne ut hva vi egentlig hadde snakket om... ) Joda. Jeg har derimot aldri opplevd de ytterpunktene der :kjølig og avbalansert:
Er uenig og eller enig. Som regel. Men det var vel ikke akkurat det vi diskuterte her.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:01   #82
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Hvis det "annet" er en personlig vendetta, syns jeg det er ødeleggende.

Klarere nå?

Joda, men jeg synes fremdeles ikke det er så relevant for det jeg snakket om. Jeg tror du snakket spesifikt om én bestemt tråd og én bestemt bruker, og det gjorde ikke egentlig jeg. Men jeg skjønner i alle fall hva du mente nå.

Gammel 01-02-09, 22:02   #83
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det de samme som pleier å få trådene sine ihjelspikket?
.

Det ble feil, det er veldig mange brukere her. Blir nok mer riktig å si at det er noen (oops) som aldri opplever det.

Gammel 01-02-09, 22:02   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har stort sett plumpet ut med det som har falt meg i hu siden jeg kom hit. Og jeg føler at jeg har blitt tatt imot med hjertevarme av mennesker som jeg føler meg hjemme og på nett med. ling for ordspill:

Noe av det beste er at det er så mange her som kan mye rart. Man kan faktisk få hjelp med alt fra kløe til strømpebukser som er lange nok i bena. Folk engasjerer seg og de aller, aller fleste gjør det for å bidra med løsninger.

Men det er klart at her som overalt ellers risikerer man pepper hvis man går ut med ekstremt høy kølleføring. Og det gjelder enten man er ny eller gammel ser det ut som. Lurer man på noe så er det bare å spørre. Er spørsmålet stilt åpent så er det ikke så mange som henges for det. Er spørsmålet stilt veldig ledende så ser det ut som det er en god mulighet for en verbal en på tygga nesten uansett. Men om man ønsker å fremme en mening og fremmer den som en mening og ikke et spørsmål så er det mange som liker det.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:03   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

FÅ ? (Her måtte jeg bla tilbake for å finne ut hva vi egentlig hadde snakket om... ) Joda. Jeg har derimot aldri opplevd de ytterpunktene der :kjølig og avbalansert:
Er uenig og eller enig. Som regel. Men det var vel ikke akkurat det vi diskuterte her.

FÅ = FP feilstavet.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:04   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det ble feil, det er veldig mange brukere her. Blir nok mer riktig å si at det er noen (oops) som aldri opplever det.

Hvem?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:05   #87
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår at folk reagerer på spikking, men jeg henger ikke helt med i forhold til at tråder dør ut på grunn av det. Altså, at hovedtemaet blir borte. Utgangspunktet er den tråden hvor en bruker beklaget seg over en venninne. Fortsatte ikke diskusjonen rundt problemstillingen selv om enkelte hang seg opp i overskriften på tråden?

Gammel 01-02-09, 22:06   #88
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og så kan jeg legge til at jeg ofte lar være å pirke på ting eller skrive noe i tråder fordi det er så opplagt at jeg er det. For å si det sånn, om rine starter en tråd med en litt ubehjelpelig overskrift skal det mer til at jeg går inn og spikker enn om noen andre som jeg ikke til vanlig irriterer meg over gjør det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:08   #89
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, nå tar jeg meg den friheten å svare selv om jeg ikke har lest mer enn brøkdeler av denne tråden og ikke mer enn starten av den omtalte tråden. :living on the edge:

Generelt vil jeg si at jeg er fullstendig allergisk mot formålsløs flisespikking og kverulering (og med det mener jeg ikke fornøyelig fjasing).

Jeg synes at Skremmerns planlagt tabloide overskrift sett i sammenheng med HI utgjorde en perfekt helhet. Overskriften tiltrakk seg min oppmerksomhet og HI var godt og interessant skrevet. Innholdet i HI og den etterfølgende debatten var så interessant at jeg synes det er merkelig at det var overskriften som opptok folk nok til at tråden visstnok ble lagt død.

Gammel 01-02-09, 22:09   #90
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er (selv om jeg ankommer sent og dere sikkert fjaser i slutten av denne tråden nå.. har ikke lest hele nei.. ), helt enig med Skremmern her. Syntes det er greit at en person sier i fra om det er helt upassende, men så mener jeg at resten burde være kul nok til å overse feilen når vedkomne har blitt oppmerksom på den. Det samme gjelder poller som ikke har en ordlyd man er 100% fornøyd med, men som man likevel forstår formålet med.

Sist redigert av Joika : 01-02-09 kl 22:19.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:14   #91
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hva mener du med "sensur"? Det er ingen som endrer det du skriver eller nekter deg å skrive noe spesielt, men den friheten gjelder for andre også, så det er ingen som nekter noen å kritisere det du skriver heller.

Det var et retorisk spørsmål. Med sensur mener jeg at det ofte virker som om ting må skrives og formuleres på en VELDIG velformulert måte, ellers blir det "spikket" i hjel.

Jeg opplever det ikke som om det er veldig vanlig å "få pepper" for det man skriver, men tar til etterretning at enkelte ser ut til å mene det. Jevnt over synes jeg det er mye velvilje å få hvis man er klar på hva man mener, og åpen for innspill man får.

Jeg har opplevd gode svar når jeg et par ganger har startet saklige tråder, men jeg har reagert ganske skarpt på den måten nye av og til har blitt tatt imot på, slik jeg skrev i innlegget.

Det kommer an på, som så mye annet. Hvis man prøver å skrive en dekkende overskrift, og skriver grundigere i innlegget hva det er man mener, så er det da veldig sjelden det blir noe krangel ut av det?

Det kan man selvsagt gjerne gjøre - jeg tror ikke noen har sagt annet? Det er sikkert lurt å skrive i overskriften hva man trenger hjelp med, for å øke sjansen for at de som vet svaret leser tråden, men det er jo opp til en selv, det.

Det ble bemerket over i tråden her.

Altså, jeg mener ikke å kverulere her, men: Her sier du først at det ikke er lett å forstå de uskrevne reglene, og så at det er leit å få skrevne regler (eller egentlig skrevne tips, da). Grunnen til at det om rettskrivning står i introduksjonen, er jo i stor grad for å hjelpe nye brukere med å finne seg til rette ved å fortelle dem på forhånd at det er mange som er opptatt av rettskrivning her. Så vet man det før man skriver noe, liksom.

Joda. Jeg forstår at det ikke var så godt formulert. Men hver er det som definerer hvem FP er for? Det er derfor jeg foreslo det med rettskrivingstest, for å sette på spissen det at hvis dette ER et åpent forum, så må man vel ha litt takhøyde overfor de ulike brukerne?
Puh.

Gammel 01-02-09, 22:20   #92
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Joda. Jeg forstår at det ikke var så godt formulert. Men hver er det som definerer hvem FP er for? Det er derfor jeg foreslo det med rettskrivingstest, for å sette på spissen det at hvis dette ER et åpent forum, så må man vel ha litt takhøyde overfor de ulike brukerne?
Puh.

Det er jo akkurat det som er så flott med FP, det er en stor takhøyde her. Noe av grunnen til at man kan flisespikke uten at det blir sure miner i evigheter er jo det at takhøyden er tilstede. Man diskuterer sak og det er ikke ofte at man legger seg i den personlige skyttergraven, i allefall ikke om man er vant med å diskutere fra RL og faktisk liker det. At enkelte føler seg tråkket på kan jo sees ut fra at de kanskje ikke er så veldig vant med diskusjoner.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:20   #93
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Puh.

Gammel 01-02-09, 22:24   #94
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Puh.

FP er summen av sine brukere til enhver tid, enkelt og greit. Så er det opp til brukerne hvem og hva som dominerer der og da.

Gammel 01-02-09, 22:24   #95
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Puh.

Det med takhøyde er et veldig interessant tema, synes jeg. Jeg har skrevet ganske mye om det før, fordi det opptar meg. Det er ingen som bestemmer "hvem FP er for" unntatt brukerne selv - det er bare en selv som kan vurdere om man trives her og om dette er et forum for en selv.

FP er et åpent forum i den forstand at alle får lov til å registrere seg, men det er ikke åpent på den måten at "vi" garanterer at alle vil trives her, eller at "vi" skal tilrettelegge for det alle ønsker seg. Noen synes det er viktig å alltid bli tatt mot med varme og velvillighet - andre synes det er viktig å få si akkurat hva man mener og krangle så høyt man vil ved behov. Det er umulig å optimalisere for begge disse gruppene samtidig. Jeg synes takhøyde er viktig, og at det primært er riktig å knytte takhøyde-begrepet til at folk skal få si det de vil, og ikke til at folk skal føle seg "trygge", eller hva man skal kalle det. For å si det tabloid (jeg kan det også, innimellom ): Det er viktigere for meg at man skal ha lov til å si fra når noen sier noe feil, enn at man skal ha lov til å si feile ting uimotsagt.

Gammel 01-02-09, 22:29   #96
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det er jo akkurat det som er så flott med FP, det er en stor takhøyde her. Noe av grunnen til at man kan flisespikke uten at det blir sure miner i evigheter er jo det at takhøyden er tilstede. Man diskuterer sak og det er ikke ofte at man legger seg i den personlige skyttergraven, i allefall ikke om man er vant med å diskutere fra RL og faktisk liker det. At enkelte føler seg tråkket på kan jo sees ut fra at de kanskje ikke er så veldig vant med diskusjoner.

Joa. Det er de gangene jeg ser at helt nye har blitt "angrepet" for dårlige formuleringer, ... og slikt, at jeg syns takhøyden er lav og det blir litt lite raust.

Gammel 01-02-09, 22:33   #97
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Innholdet i HI og den etterfølgende debatten var så interessant at jeg synes det er merkelig at det var overskriften som opptok folk nok til at tråden visstnok ble lagt død.

For å være helt ærlig har denne tråden fått meg i tankemodus, jeg har derfor lest og tenkt mer enn jeg har skrevet. Og det er bra, godt utgangspunkt. Jeg skrev hovedinnlegget og returnerte til det jeg holdt på med IRL, og tenkte med meg selv at nå, nå er helvete løs. Da jeg returnerte til PC-en, brettet jeg opp ermene og gjorde meg klar til å diskutere, forsvare meg og ta imot alle uenighetene som tråden helt sikkert florerte av. Men der tok jeg kraftig feil, gitt. Jeg så til og med at Nebbia hadde svart i den andre tråden og rynket litt på pannen og tenkte at nå får jeg det hvert fall. Til min store overraskelse (og der fikk du den Skremmern) var det ikke sånn i det hele tatt.

Men til det du sier, Zoë ... Jeg tror nemlig ikke at Esme ville fått det samme svaret som jeg fikk fra torsk. Ikke fra aC heller. Jeg nevner nick nå fordi jeg gjorde det i HI. Nå sier sikkert Esme at hun aldri i verden ville funnet på å skrevet en sånn overskrift og et sånt innhold, og det er sikkert sant, men vi reagerer på forskjellige ting, der du reagerer, reagerer ikke jeg osv. Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:33   #98
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

For å si det tabloid (jeg kan det også, innimellom ): Det er viktigere for meg at man skal ha lov til å si fra når noen sier noe feil, enn at man skal ha lov til å si feile ting uimotsagt.

Det var igrunnen veldig bra sagt. (selv om det var litt tabloid )

Gammel 01-02-09, 22:35   #99
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Det med takhøyde er et veldig interessant tema, synes jeg. Jeg har skrevet ganske mye om det før, fordi det opptar meg. Det er ingen som bestemmer "hvem FP er for" unntatt brukerne selv - det er bare en selv som kan vurdere om man trives her og om dette er et forum for en selv.

FP er et åpent forum i den forstand at alle får lov til å registrere seg, men det er ikke åpent på den måten at "vi" garanterer at alle vil trives her, eller at "vi" skal tilrettelegge for det alle ønsker seg. Noen synes det er viktig å alltid bli tatt mot med varme og velvillighet - andre synes det er viktig å få si akkurat hva man mener og krangle så høyt man vil ved behov. Det er umulig å optimalisere for begge disse gruppene samtidig. Jeg synes takhøyde er viktig, og at det primært er riktig å knytte takhøyde-begrepet til at folk skal få si det de vil, og ikke til at folk skal føle seg "trygge", eller hva man skal kalle det. For å si det tabloid (jeg kan det også, innimellom ): Det er viktigere for meg at man skal ha lov til å si fra når noen sier noe feil, enn at man skal ha lov til å si feile ting uimotsagt.

Mmm. Du er tabloid på en avansert måte. Men jeg syns du formulerer veldig bra ting som jeg tenker på i forhold til om jeg skal bli værende og henge her på Fp eller ikke

Gammel 01-02-09, 22:37   #100
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvem?

Nei, si det.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...og så kan jeg legge til at jeg ofte lar være å pirke på ting eller skrive noe i tråder fordi det er så opplagt at jeg er det. For å si det sånn, om rine starter en tråd med en litt ubehjelpelig overskrift skal det mer til at jeg går inn og spikker enn om noen andre som jeg ikke til vanlig irriterer meg over gjør det.

Hm....Jeg har da ikke for vane å starte tråder med ubehjelpelige overskrifter? Vis meg en, og jeg går rett inn på rommet og skammer meg. :lover:

Svar

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:56.