Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 22:40   #101
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm....Jeg har da ikke for vane å starte tråder med ubehjelpelige overskrifter? Vis meg en, og jeg går rett inn på rommet og skammer meg. :lover:

Jeg skrev "om".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:41   #102
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Det du egentlig sier her er vel at vi forholder oss til hverandre litt ut fra hva slags forhold vi har til hverandre, og ikke bare ut fra akkurat hvilke ord som brukes i en gitt sammenheng? Det tror jeg uten videre du har rett i. Og det henger sammen med flere ting, både bevisste og ubevisste, og både rasjonelle og mindre rasjonelle.

Gammel 01-02-09, 22:42   #103
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nemlig ikke at Esme ville fått det samme svaret som jeg fikk fra torsk. Ikke fra aC heller. Jeg nevner nick nå fordi jeg gjorde det i HI. Nå sier sikkert Esme at hun aldri i verden ville funnet på å skrevet en sånn overskrift og et sånt innhold, og det er sikkert sant, men vi reagerer på forskjellige ting, der du reagerer, reagerer ikke jeg osv. Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Det er vanskelig å forsvare seg mot en sånn påstand, jeg liker selvsagt å tro at jeg hadde svart Esme likedan. Men brukere får forskjellig slækk, det har jeg observert jeg også. Og da må jeg vel innse at jeg nok gir folk forskjellige slækk jeg også. Men du gjør det du også, gjør du ikke?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:42   #104
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men til det du sier, Zoë ... Jeg tror nemlig ikke at Esme ville fått det samme svaret som jeg fikk fra torsk. Ikke fra aC heller. Jeg nevner nick nå fordi jeg gjorde det i HI. Nå sier sikkert Esme at hun aldri i verden ville funnet på å skrevet en sånn overskrift og et sånt innhold, og det er sikkert sant, men vi reagerer på forskjellige ting, der du reagerer, reagerer ikke jeg osv. Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Det var da voldsomt hvor enig jeg skulle være med deg i dag da.
Jepp, det var dette jeg brukte en hel dag (Djezzes...) på å diskutere i PK- tråden. Nemlig. Jeg har ikke satt av natten til videre diskusjon altså, det hjelper vel lite uansett.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:43   #105
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil faktisk påstå at hvis Esme eller torsk hadde startet en tråd med en sånn overskrift hadde jeg blitt atskillig mer månebedotten enn om den gemene hop gjør det. (Ja. Det er en spøk. Jeg mener ikke at alle andre er "den gemene hop".)

Gammel 01-02-09, 22:44   #106
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom jeg plutselig på noe: Er det noen her som ikke syns at en del brukere får mer slækk enn andre? :faktisk nysgjerrig:

Gammel 01-02-09, 22:46   #107
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Nå kom jeg plutselig på noe: Er det noen her som ikke syns at en del brukere får mer slækk enn andre? :faktisk nysgjerrig:

Jeg føler meg stadig vekk mobbet. :sutre:

Gammel 01-02-09, 22:48   #108
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men til det du sier, Zoë ... Jeg tror nemlig ikke at Esme ville fått det samme svaret som jeg fikk fra torsk. Ikke fra aC heller. Jeg nevner nick nå fordi jeg gjorde det i HI. Nå sier sikkert Esme at hun aldri i verden ville funnet på å skrevet en sånn overskrift og et sånt innhold, og det er sikkert sant, men vi reagerer på forskjellige ting, der du reagerer, reagerer ikke jeg osv. Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Når noen skriver noe som er kjønnsstereotypisk, så er jo torsk og jeg alltid enige om det. Og jeg pleier så godt som alltid å reagere på det, det gjør torsk også. Det vet du. Og jeg reagerte ikke bare på overskriften, men på et av innleggene dine også.

Men det kan godt være at jeg får mer slækk fra torsk og aC enn hva du gjør (hvorfor jeg blir diskutert her i denne settingen skjønner jeg fortsatt ikke, den forrige tråden som du tok som eksempel hadde jeg så godt som ingenting med), på samme måte som at du pleier å gi meg ganske lite slække, fordi vi er så godt som aldri enige.

Gammel 01-02-09, 22:49   #109
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...og så kan jeg legge til at jeg ofte lar være å pirke på ting eller skrive noe i tråder fordi det er så opplagt at jeg er det. For å si det sånn, om rine starter en tråd med en litt ubehjelpelig overskrift skal det mer til at jeg går inn og spikker enn om noen andre som jeg ikke til vanlig irriterer meg over gjør det.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg skrev "om".

Det gjorde du, ja. Og dermed bekrefter du jo nettopp noe av det vi diskuterer her. Jeg kan altså starte en tråd om HVA som helst, ha en super overskrift, eller en ubrukelig en. Doesn`t matter: Du har bestemt deg på forhånd. Interessant. (Jeg tror forresten du irriterer deg over meg fordi jeg har rett. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:49   #110
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når alt kommer til alt så er det ha som skrives i hovedinnlegget som er viktig.

Hjelper lite med en god overskrift og intetsigende innhold.
En intetsigende overskrift kan derimot "miste" lesere som ser den og regner med at innholdet ikke er noe for de.

Gammel 01-02-09, 22:49   #111
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får mer slækk nå enn det jeg fikk da jeg var ny. Det er jeg fornøyd med. Jeg liker slækk. Slækk er fint.

Gammel 01-02-09, 22:50   #112
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ikke nødvendigvis mer slækk, men enkelte blir vel litt mer tatt inn i varmen. Jeg tror ikke det er alle forunt å føle seg inkludert på Fp, men slik er det vel ved alle slags forum.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:50   #113
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro at noen brukere får mer slækk fra enkelte brukere enn det andre brukere får fra de samme, enkelte brukerne. Ehehe. Det er visst grenser for hvor lenge man kan bruke sånne uttrykk uten at de mister meningen.

Nytt forsøk: Jeg har mer velvilje overfor folk jeg allerede liker og respekterer enn jeg har overfor andre. (Det antar jeg gjelder mange andre også.) Dermed gir jeg sikkert "mer slækk" til dem jeg liker og respekterer enn jeg gjør til andre. Men jeg antar jo at det varierer hvem folk liker og respekterer mest, og dermed er det ikke de samme som får "ekstra slækk" fra alle. (En annen ting, som aC var inne på, er at man kan komme til å bli mer kritisk overfor folk man har høye forventninger til - men det arter seg likevel oftere som respektfylt påpekning og/eller vennligsinnet latterliggjøring, sjelden som frontalangrep.)

Gammel 01-02-09, 22:52   #114
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Ikke nødvendigvis mer slækk, men enkelte blir vel litt mer tatt inn i varmen. Jeg tror ikke det er alle forunt å føle seg inkludert på Fp, men slik er det vel ved alle slags forum.

Nå tror jeg du overså en «ikke» i setningen du siterte. Det du sier er det jeg tror alle her er enige i.

Gammel 01-02-09, 22:53   #115
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes overskrift er viktig på den måten at den må fenge for at jeg skal gidde å lese innlegget.
Når jeg har lest innlegget betyr ikke alltid overskriften noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:53   #116
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er ganske jevnt fordelt. Jeg synes vel at de fleste brukerne som har vært her en stund og "orientert seg" i landskapet får mer slækk av sine trosfeller og mindre slækk av de som de pleier å være uenige med.

Problemet er jo de nye, som mange påpeker som ikke har funnet "sine" ennå og hvor FP fremstår som én flate, og hvor "alle" kan oppfattes å være uenig.

Sist redigert av Esme : 01-02-09 kl 22:55. Årsak: presisering.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:55   #117
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det gjorde du, ja. Og dermed bekrefter du jo nettopp noe av det vi diskuterer her. Jeg kan altså starte en tråd om HVA som helst, ha en super overskrift, eller en ubrukelig en. Doesn`t matter: Du har bestemt deg på forhånd. Interessant. (Jeg tror forresten du irriterer deg over meg fordi jeg har rett. )

Bullshit. Du skjønner ikke hva jeg skriver i det hele tatt. Enten er det du som er dum, eller jeg som ikke formulerer meg presist.

Det jeg skrev var at OM du hadde en litt pussig overskrift skal det MER til at jeg går inn og pirker enn om noen ANDRE har det. Det er fordi vi generelt har en lang historie med uenighet, og har ingenting med mine eventuelle fordommer om hva tråden måtte dreie seg om å gjøre. Derimot vil jeg gjerne unngå den lett forutsigbare kranglingen, fordi jeg ser at den blir i overkant kjedelig for trådscrollere.

Og nei. Jeg irriterer meg ikke over deg fordi du har rett. Det hadde da vært en usedvanlig tåpelig ting å irritere seg over.

Forresten, når jeg først er i gang, jeg vil gjerne kommentere dette med at noen brukere får mer slack enn andre. Det er lettest å bruke meg selv som eksempel siden jeg jo er, eh, her, og ikke bare fordi jeg er ENFP. Ved flere anledninger har det blitt trukket frem at jeg får mye slack. Ja, selvfølgelig får jeg det. Av noen. Og så har du andre igjen, som for eksempel Skremmern og rine, som pirker mer på meg enn andre igjen. It goes both ways.

Gammel 01-02-09, 22:56   #118
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes vel at de fleste brukerne som har vært her en stund og "orientert seg" i landskapet får mer slækk av sine trosfeller og mindre slækk enn de som de pleier å være enige med.

Problemet er jo de nye, som mange påpeker som ikke har funnet "sine" ennå og hvor FP fremstår som én flate, og hvor "alle" kan oppfattes å være uenig.

Ok, hvor mange sitter nå spent og venter på om jeg svarer det samme til Esme som til Brynhild? :can't win:

Gammel 01-02-09, 22:57   #119
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Ok, hvor mange sitter nå spent og venter på om jeg svarer det samme til Esme som til Brynhild? :can't win:

Jeg skrev bare rot så jeg og måtte endre innlegget.

Gammel 01-02-09, 22:57   #120
Skvetten
Passiv

Standard

:venter:

Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.