Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 23:00   #121
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overskrift eller innhold, hva er viktigst?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ok, hvor mange sitter nå spent og venter på om jeg svarer det samme til Esme som til Brynhild? :can't win:

Nå sutrer du.

Gammel 01-02-09, 23:00   #122
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nå sutrer du.

Nei, han er bare litt oppgitt og selvironisk. :forklarer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:01   #123
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sutrer du.

Men godtar du mer eller mindre sutring fra torsk enn fra Skremmern?

Gammel 01-02-09, 23:02   #124
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, han sutrer.

Gammel 01-02-09, 23:03   #125
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sutrer du.

Nei, vettu, den var ment å være morsom. Jeg satt og vurderte å skrive identisk svar, men det ble bare teit.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:03   #126
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men godtar du mer eller mindre sutring fra torsk enn fra Skremmern?

Jeg er generelt langt mer enig med Torsk enn med Skremmern, så det sier vel seg selv. Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Gammel 01-02-09, 23:06   #127
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er generelt langt mer enig med Torsk enn med Skremmern, så det sier vel seg selv. Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Skal vi snakke om puling i stedet for?

Gammel 01-02-09, 23:06   #128
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Det er jo ikke ment å være morsomt. Det er jo et viktig poeng, synes jeg også, at man prøver å demme opp for at det skal bli et totalt mammaforum her.

Gammel 01-02-09, 23:07   #129
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Mammaforum, her? Men helsiken heller, av og til må det være lov å henvende seg til andre kvinner uten at mannfolkene skal bry seg bare fordi de også er her.

Gammel 01-02-09, 23:07   #130
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg syns disse woe me, you forgot to add the men greiene hans begynner å bli litt kjedelige. Veldig morsomt første, andre, til og med tiende gang. Men nå begynner iallfall jeg å bli litt mettet.

Nå har vi vel ikke diskutert den biten i dag? Jeg skjønner jo hvorfor folk tror det var mannebiten jeg ville flisespikke i den berømte tittelen, men jeg har jo vært åpen på at jeg så Skremmern-spøkelser på høylys dag? Det er forresten innmari vanskelig å forsvare seg mot sutrepåstander, det blir jo fort «Næhei, det gjorde jeg ikke så!» med sutrestemme.

Gammel 01-02-09, 23:08   #131
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat der tror jeg mye av poenget er at det ikke er ment å være morsomt. Og at det er begrenset hvor mange ganger man synes det er morsomt å bli marginalisert selv. (Samme greia som med kvinner som synes det er irriterende å bli bedt om å sette på kaffen, eller hva det nå måtte være. Man kan synes det er greit én, to, tre ganger, men før eller senere blir man lei.) Hvis du blir lei av å se slike utsagn bli påpekt, er vel det først og fremst et tegn på at det er for mange slike utsagn, ikke på at de blir påpekt i for stor grad.

Gammel 01-02-09, 23:09   #132
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Mammaforum, her? Men helsiken heller, av og til må det være lov å henvende seg til andre kvinner uten at mannfolkene skal bry seg bare fordi de også er her.

Ja, jeg er enig i det. Jeg er ganske sikker på at jeg aldri har seriøst spikket en tittel på barsel eller graviditetsforumet, eller titler hvor ordlyden er direkte til kvinner.

Gammel 01-02-09, 23:09   #133
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sutrer du.

Gammel 01-02-09, 23:13   #134
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bullshit. Du skjønner ikke hva jeg skriver i det hele tatt. Enten er det du som er dum, eller jeg som ikke formulerer meg presist.

Det jeg skrev var at OM du hadde en litt pussig overskrift skal det MER til at jeg går inn og pirker enn om noen ANDRE har det. Det er fordi vi generelt har en lang historie med uenighet, og har ingenting med mine eventuelle fordommer om hva tråden måtte dreie seg om å gjøre. Derimot vil jeg gjerne unngå den lett forutsigbare kranglingen, fordi jeg ser at den blir i overkant kjedelig for trådscrollere.

Og nei. Jeg irriterer meg ikke over deg fordi du har rett. Det hadde da vært en usedvanlig tåpelig ting å irritere seg over.

Forresten, når jeg først er i gang, jeg vil gjerne kommentere dette med at noen brukere får mer slack enn andre. Det er lettest å bruke meg selv som eksempel siden jeg jo er, eh, her, og ikke bare fordi jeg er ENFP. Ved flere anledninger har det blitt trukket frem at jeg får mye slack. Ja, selvfølgelig får jeg det. Av noen. Og så har du andre igjen, som for eksempel Skremmern og rine, som pirker mer på meg enn andre igjen. It goes both ways.

Hah! aC sutrer:
Her vil jeg bare minne deg på hva du har sagt til meg, utallige ganger: Legger du hodet på blokka så... Klart jeg pirker mer på deg enn andre, men det er fordi din oppførsel i trådene inviterer mer til pirking, ikke fordi jeg er mer "venner" med andre.
Jeg har ikke vært her så lenge at jeg føler at jeg før spesielt mye slækk av noen.Ergo er det mer synd på meg enn på deg. :sutrer litt jeg også:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:14   #135
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, her er hva jeg får for å forlate FP og istedet sitte på hekle- og strikkesider. Aha, min egen feil.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror nemlig ikke at Esme ville fått det samme svaret som jeg fikk fra torsk. Ikke fra aC heller. Jeg nevner nick nå fordi jeg gjorde det i HI. Nå sier sikkert Esme at hun aldri i verden ville funnet på å skrevet en sånn overskrift og et sånt innhold, og det er sikkert sant, men vi reagerer på forskjellige ting, der du reagerer, reagerer ikke jeg osv. Jeg tror uansett at en del brukere får mer slækk enn andre, og det er ikke alltid basert på at de skriver feilfritt, men hvem de er.

Jeg er enig i det som står her og det er jeg temmelig fasinert over. (Jeg er ikke fasinert over at jeg er enig, jeg er fasinert over fenomenet. ) Jeg opplever det som overraskende, jeg har selv en masse folk her på forumet som jeg setter veldig stor pris på og respekterer, men jeg opplever det som om jeg reagerer likt når folk gjør rare ting. (Mulig det er selvinnsikt jeg mangler siden jeg oppfatte det slik.)

Jeg synes selv jeg sier i fra på ting jeg reagerer på, uavhengig av hvem som sier det, og dette med å gi folk man liker bedre enn andre mer slækk, opplever jeg som litt ... rart? Hvis det er det de sier man reagerer på, så må man da reagere uansett?

(Og til hovedpoenget: Spikk or not to spikk. Jeg selv er generelt sett lite interessert i språk, og liker best å konsentrere meg om hva folk mener - eller rettere sagt hvordan jeg oppfatter dem - heller enn å kommentere ordfeil, orddelingsfeil eller overskrifter. Det er mange som er veldig språkflinke her, jeg synes det er greit med rom for de som ikke er så språkflinke. Jeg tror jeg har sagt ofte i fra om det også, for det er aldri noen som spikker på meg - selv om jeg skriver utrolig mye rart innimellom. )

Gammel 01-02-09, 23:17   #136
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hah! aC sutrer:
Her vil jeg bare minne deg på hva du har sagt til meg, utallige ganger: Legger du hodet på blokka så... Klart jeg pirker mer på deg enn andre, men det er fordi din oppførsel i trådene inviterer mer til pirking, ikke fordi jeg er mer "venner" med andre.
Jeg har ikke vært her så lenge at jeg føler at jeg før spesielt mye slækk av noen.Ergo er det mer synd på meg enn på deg. :sutrer litt jeg også:

Jeg sutrer strengt tatt ikke, jeg peker på at det er relativt hvem som er Offeret for Lite Slack. Whatever.

...og så får jeg fint lite ut av å diskutere med deg, jeg lærer liksom aldri noe, så det er helt greit for meg å ligge unna stakkars, stakkars, rine.

Gammel 01-02-09, 23:18   #137
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter min mening handler den såkalte spikkingen ganske sjelden om form, og ganske ofte om innhold.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:22   #138
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, her er hva jeg får for å forlate FP og istedet sitte på hekle- og strikkesider. Aha, min egen feil.

Jeg er enig i det som står her og det er jeg temmelig fasinert over. (Jeg er ikke fasinert over at jeg er enig, jeg er fasinert over fenomenet. ) Jeg opplever det som overraskende, jeg har selv en masse folk her på forumet som jeg setter veldig stor pris på og respekterer, men jeg opplever det som om jeg reagerer likt når folk gjør rare ting. (Mulig det er selvinnsikt jeg mangler siden jeg oppfatte det slik.)

Jeg synes selv jeg sier i fra på ting jeg reagerer på, uavhengig av hvem som sier det, og dette med å gi folk man liker bedre enn andre mer slækk, opplever jeg som litt ... rart? Hvis det er det de sier man reagerer på, så må man da reagere uansett?

Jeg tror ikke det er selvinnsikten din. Jeg oppfatter deg som mye flinkere til å skille sak og person enn en del andre modder. Men nå er det vel ikke et poeng at moddene skal være mest mulig nøytrale heller da. Det som irriterer meg er når man gir uttrykk for at man er det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 23:23   #139
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Him, jeg synes du er mer uhildet enn de aller fleste, så jeg tror ikke det er mangel på selvinnsikt som gjør at du mener at du møter folk likt.

Når det gjelder hvorfor man gir mer "slækk" til noen enn andre, så er jo én grunn den at man tolker det som sies også ut fra hvem som sier det. Det man vet om vedkommende blir en del av konteksten som man tolker innlegget ut fra. Og så spiller det jo rolle for tolkningen hva slags humør man er i når man leser, og humøret vil variere med hvem det er man "snakker" med. Og så kan man tenkes å legge mer energi i å unnskylde folk man liker godt enn folk man ikke liker godt, og så kan det være et bevisst eller ubevisst ønske om å selv bli likt av folk man liker og derfor stille seg på deres side - og det er sikkert andre mekanismer også.

Gammel 01-02-09, 23:27   #140
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg sutrer strengt tatt ikke, jeg peker på at det er relativt hvem som er Offeret for Lite Slack. Whatever.

...og så får jeg fint lite ut av å diskutere med deg, jeg lærer liksom aldri noe, så det er helt greit for meg å ligge unna stakkars, stakkars, rine.

Og dette synes jeg var unødvendig å skrive. Det er en ærlig sak om man ikke er fan av hverandre, men jeg synes det er på kanten å skrive slike ting.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.