Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-09, 22:22   #61
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bønnevers kan stoppe blødninger. Se det du!

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Slett ikke umulig!
Det siste nødrimet kan antakelig stoppe en okse, så noen stakkars røde blodlegmer vil definitivt revurdere og prøve å krype tilbake dit de kom fra.

Kilden er ikke opplyst i Nordlys.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 10:41   #62
Slettet bruker
Passiv

Standard

Katarina - i alle dager?

La meg oppklare et par ting for deg.
Det er forskjell på alternativ medisin og alternativ medisin. Noe virker og har en klart dokumenterbar effekt og brukes dermed i utstrakt grad. For eksempel kiropraktikk eller akupunktur.

Noe kommer inn som en nyhet, testes ut og blir værende fordi man ser at det virker. Det kan være nytt og kontroversielt, men virker det så virker det.

Å lese regler og rim er ekstremt velutprøvd og er en metode man har gått bort fra fordi den ikke virker. Det hender det ser ut som det virker - men det er nå en gang sånn at hvis en gutt smiler akkurat idet sola skinner gjennom skyene, så er det ikke dermed bevist at det var smilet som lokket sola fram.

Dermed er det slik at hvis man bare leser lange nok regler over et sår som blør på et ellers ganske vanlig menneske, så slutter det etterhvert å blø. Det er sånn vi er det. Det er ikke regla som gjør det - det er kroppen vår. Ellers ville alle som får et sår uten en rimsmed i nærheten blø ihjel, og det er ikke så vanlig.

Og ellers så kan jeg sterkt anbefale andre nettsteder hvor argumentasjonen som du ellers fremfører antagelig gir deg mer eh ... respons?

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:03   #63
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katarina, her.

Hva er dette for et spørsmål da? Mener du at man fant ut om all ny vitenskap på samme tid? Kan man med sikkerhet si at man vil finne liv på en annen planet om 10 år, og funnet medisin for all verdens sykdommer på samme tid?

Og blødningene det har vært snakk om her, har ikke vært små blødninger. Det har vært til dels store blødninger, også i den artikkelen det var vist til i Nordlys.

Hvis alt annet er prøvd, og legene har forsøkt å stoppe en blødning, men ikke lykkes, så kan jeg ikke se noen skade i at en blødningsstopper forsøker seg.

Jeg har aldri sagt at jeg VET at alternativ medisin av alle slag hjelper. Like lite som andre kan vite at det IKKE hjelper før det er testet ut og bevist, så langt det går an å bevise. Jeg er jo ikke en som kan bevise noe slikt, men jeg kan tro på det. Og jeg kom med min "ungdomsskole-/barneskoleregle" som dere kaller det, fordi jeg er litt lei av harseleringen med dem som tror på slikt. Mange av dere vet ikke dere heller. Og barneskoleregla bør man kanskje huske på noen ganger, for det er dumt å bli harselert med når det gjelder tro. La folk få ha sin tro i fred da, den skader i så fall kun den som prøver seg på dette. Jeg syns det handler om respekt for andres syn.

Men igjen kan jeg ikke se noen skade i å prøve alternativ medisin når man kanskje i lang tid har prøvd å gå til skolemedisinere uten å ha blitt bedre? Det finnes mange behandlingsmåter ja, og jeg vet at det ligger store muligheter der for å bli lurt. Som jeg har sagt i et annet innlegg, så bør man ha skepsis og ikke tro naivt på alt og alle. Men jeg for min del velger å ha et åpent sinn til behandlingsformen generelt, og så får man heller avveie. Men syns det er merkelig at noen føler at de må le av andre som har en annen overbevisning enn en selv.

Du skrive at du ikke vet om all alternativ behandling virker, jeg er så innmari spent på hvilke alternative metoder du vet som virker og ikke minst den empiri du underbygger denne påstanden med.

Det betyr at du mener at dersom man f.eks. er kreftsyk og skolemedisinen ikke gjør en bedre så bør man gå til en kvakksalver? Eller la oss ta et annet eksempel, dersom man lider av en alvorlig sykdom som man kun kan lindre symptomene på med skolemedisin, bør man da prøve alternativ medisin?

Tenk at du får deg til å si at brukere her inne føler at de må le av andre mennesker. Det er noe av det mest arrogante jeg har hørt på lenge og det av en bruke som såvidt har ankommet her. Vel det faller på sin egen urimelighet.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:09   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skvetten - jeg tror det er spesialiserte vers som skal til. Blør det så er det blomster-rim med religiøst tilsnitt. Er det kreft så prøver man med trommerytmer ala sjaman. Er det forkjølelse tar man en konjakk. Er det anfall tapper man av litt blod. (sett på film fra gamle dager). Og er det impotens så synger man Rune Rudberg. :lever opp til det med at jeg vil le av andre:

Hva var grøtomslag til tro?

Sist redigert av Slettet bruker : 03-02-09 kl 11:19.
  Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:13   #65
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva var grøtomslag til tro?

Verketå og tannverk

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:18   #66
Skvetten
Passiv

Standard

Grøtomslag har vi Carola til vet du.

Ellers kan vi vel nevne askeavkok med måneskinnsdans. Husker ikke helt hva det kurerte men det kan gi oss enda en god latter på andres bekostning.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:19   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Grøtomslag er jo såpass ekkelt at det må kunne brukes til mange ting?

Hva mer finnes det forresten av god gammel legekunst som ikke har holdt standarden opp gjennom årene?

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:21   #68
Skvetten
Passiv

Standard

Grøtomslag er jo såpass ekkelt at det må kunne brukes til mange ting?

Hva mer finnes det forresten av god gammel legekunst som ikke har holdt standarden opp gjennom årene?

Hva med å knytte ulltråd på vorter? Den er jo søt.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:22   #69
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jah! :nikker kraftig: Ulltråd på vorter er en fin en!

Og såpe i munnen mot banning - hører den med her tro?

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:25   #70
Skvetten
Passiv

Standard

Jah! :nikker kraftig: Ulltråd på vorter er en fin en!

Og såpe i munnen mot banning - hører den med her tro?

Selvsagt gjør den det, det er jo alternativ behandling av sine barns psyke, blir ikke bedre enn det. Særlig om vi skal få lov til å le av det folk tror på.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:25   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Carola?

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:18   #72
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Virker grøtomslag mot Carola?

I alle fall, hvis du finner en impotens som blir bedre av å høre mr. Rudberg så må det være trolldom inne i bildet!

Men ikke nevn det med såpe mot banning for en viss jordmor...

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:20   #73
Skvetten
Passiv

Standard

Selvsagt virker det, Ulvefar.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:21   #74
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Virker grøtomslag mot Carola?

I alle fall, hvis du finner en impotens som blir bedre av å høre mr. Rudberg så må det være trolldom inne i bildet!

Men ikke nevn det med såpe mot banning for en viss jordmor...

Med vondt skal vondt fordrives. Dermed må Rune Rudberg virke mot impotens. Det er jo stridig mot alt av naturlover at han skal ha rullet sitt legeme over mer enn tusen kvinnekropper - så noe må det være med musikken eller noe? :kommer ikke til å prøve - før lever jeg uten sex:

Carola - samme teori. I verste fall får man helle grøten i øra. Heller det enn søtsuppa.

Hu gærne jordmora ja - jeg glemte henne.

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:31   #75
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ikke for å drepe gleden, altså, men nå tror jeg dere beveger dere inn på "gode gamle kjærringråd" her.

Det er forresten ikke mange år siden akkupunktur og kiropraktikk ikke var stuerent for skolemedisinen. Krystaller, healing og annet hokkus pokkus blir neppe stuerent med det første. Samtidig er det utrolig mange som synes dette er interessant, og som valfarter til diverse alternativmesser over hele landet. Jeg har aldri vært på noe slikt, og aner derfor ikke hva som foregår der, men etter å ha sett slike annonser får jeg en følelse av at det er mye folk skal forsøke å tjene penger på ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:35   #76
Skvetten
Passiv

Standard

Din gledesdreper Canisa, vi som hadde det så artig.

Men krystaller, det hjelper vel mot dårlig humør? Sånn når jeg har lyst til å kvele Mannen i Mitt liv med ekle ord?

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:37   #77
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kjerringråd er en annen grein enn medisin ja - vi gidder ikke det. Vi holder oss til det helt kvasivitenskapelige vi.

Ikke noen som har tatt opp igjen årelating da? Teller blodgivning som årelating kanskje?

Kvele Mannen TM? Hva skjer???

Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:50   #78
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Ikke for å drepe gleden, altså, men nå tror jeg dere beveger dere inn på "gode gamle kjærringråd" her.

Det er forresten ikke mange år siden akkupunktur og kiropraktikk ikke var stuerent for skolemedisinen.

Tja, akupunktur har vist seg å være mildt smertestillende i enkelte studier, og kiropraktikk har vist seg å ha effekt på noen ryggproblemer, men ikke effekt i studier hvor kiropraktikk har blitt brukt for andre ting som kolikk f.eks. Så de er jo ikke spesielt godt dokumentert i det hele tatt.

Gammel 03-02-09, 12:50   #79
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ikke mobb Carola
: Å Mickey, Mickey hey Mickey du är helt okej hey Mickey, hey Mickey :

:nynner:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:53   #80
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Ikke mobb Carola
: Å Mickey, Mickey hey Mickey du är helt okej hey Mickey, hey Mickey :

:nynner:

:setter grøt i ørene - funker veldig fint for jeg hører ikke noe:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.