Sv: Politi med hijab?
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Riktig det 
Jeg har jo brukt fotballskjerf som eksempel, jeg da, synes det er bedre.
Uansett er det personlige sympatier. (som for meg også innbefatter religion, og jeg skjønner ikke hvorfor religion skal ha en særstilling og tillates)
Men det tror jeg er fordi "folk flest" i Norge ikke er så innmari religiøse. Vi er ateister, agnostikere og litt sånn kristen når det passer oss, og dette er relativt uvanlig i store derer av verden. Den skandinaviske ateismen er til og med noe som blir diskutert som et fenomen. Så derfor det er vanskelig for oss å se at religion er noe som for mange også skjer utenom julaften, dåp og begravelse, evt. bønn i private settinger.
For meg er det litt absurd å faktisk være på "for hijab"-siden, siden jeg er ateist og syns egentlig verden hadde vært bedre uten religion i det hele tatt, men jeg syns ikke mitt syn på det skal diktere hvordan andre vil ha det.
En annen ting er at jeg syns hele diskusjonen er storm i et vannglass. Det kommer ikke til å være horder av muslimske kvinner som nå blir hijabbærende politi, og om det har en effekt på søkemassen vil vi jo ikke se før om en stund.