|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Off the map.
|
Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg er snart 40 - er sånn omtrent halvveis. Har fått to flotte deilige barn. Dattera mi er 5 har hele livet foran seg.
|
|
|
#82 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Ville du begått selvmord ...
Ville du valgt det for andre barn enn ditt eget også, eller er det den foreldrebiten i deg som gjør at du kan velge dette?
|
|
|
#83 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du begått selvmord ...Dette er en problemstilling jeg håper jeg noensinne slipper å oppleve. Jeg er nok villig til å dø for barnet mitt, men å ta selvmord? Jeg tror rett og slett jeg er alt for feig til å kunne gjennomføre det. Det er nok uansett vanskelig for meg å svare konkret på dette nå så lenge dette for meg ikke er en reel situasjon pr i dag. Forhåpentligvis aldri. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
♡
|
|
|
|
#85 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du begått selvmord ...Tror ikke jeg hadde klart å ta mitt eget liv jeg. :feig: |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Peppy!
|
Nå spør du mkj, men jeg svarer allikevel. Jeg ville ikke tatt livet av meg selv med vilje for andre enn mitt barn. Det gjelder kanskje ikke i trailerscenariet, hvor jeg kanskje i refleks ville gjort det med ethvert barn. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Off the map.
|
Helt klart foreldrebiten ja. De fleste foreldre ofrer da mer på egne unger enn på andre. Det er jo masse av unger verden rundt vi kunne ha reddet om vi hadde prioritert annerledes, men de fleste av oss surrer nå rundt her i vår materialistiske verden og holder på med sitt.
|
|
|
#88 |
|
Guardian of the galaxy
|
Jeg blir helt kald, rolig og effektiv i slike situasjoner og får ikke panikkreaksjon før alt er over. Da kommer den derimot til gangs.
|
|
|
#89 |
|
Peppy!
|
Ja, underlig er ordet. (Og så må jeg ile til for å si at det forresten ikke er helt sant. Jeg husket nemlig på en episode med en bilulykke da jeg skrev det i sted, hvor jeg ikke husket nummeret til ambulansen. Og altså frøs fast. Men samtidig har jeg vært gjennom noen rimelig paniske episoder etter at jeg fikk barn, hvor jeg har vært kald og effektiv, for deretter å få den store skjelven når alt var ok igjen. Sånn for å redde ansikt her. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du begått selvmord ...Det er et utrolig vanskelig spørsmål. Hva ville søsknene til det barnet som fikk organene føle? Glede over at et søsken lever, sorg over at mamma er død, kanskje sinne på det søskenet som lever? Jeg tror jeg ville følt litt at jeg valgte ett barn foran det andre uansett hvilket standpunkt jeg ville tatt. Helt forferdelig å miste et barn å vite samtidig at det kunne overlevd hvis jeg hadde tatt livet mitt og donert organer. Og også helt forferdelig å vite at det sitter 2 barn igjen sønderknuste uten mammaen sin.
|
|
|
#92 |
|
Pauset
|
Det kan jeg svare på: Nei det ville jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ville du begått selvmord ...Jeg tror aldri at jeg hadde klart å ta livet av meg,samme hvem det evt. kunne reddet. Jeg hadde ikke hatt psyke til å gjennomføre det i praksis.
|
|
|
|
#94 |
|
Princess Skids and Scars
|
Kunne du da tatt livet av mannen om han nektet å gjøre det selv? :fortsetter på den syke, syke diskusjonen. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Ville du begått selvmord ...om jeg skal svare direkte på sitron sitt spørsmål, må det være med et nytt spørsmål. Ville man klart å leve med seg selv etterpå, om man ikke gjorde det? hmmm...
|
|
|
#96 |
|
Absolut ateist
|
Jeg hadde valgt å ikke assistert til selvmord i en sådan situasjon, siden barna da ville mistet meg også, iallfall for 15 + år.
|
|
|
#97 |
|
ræv med ører
Ja, det tror jeg.
|
|
|
#98 |
|
Absolut ateist
|
Her er jeg uenig. Å gjøre sånt er en refleks. Ikke en veloverveid handling. Ergo kan det egentlig ikke sammenlignes.
|
|
|
#99 |
|
ræv med ører
Det er jeg helt enig i. Men nettopp fordi det er en refleks tror jeg mange ville vært overrasket over hvordan den kan slå ut helt motsatt av hva som forventes, f.eks. at man ville vært som "klistret fast" og ikke kunne bevege bena selv om man så lastebilen komme.
|
|
|
#100 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Svarer også nei, av samme grunner som deg. :kald og hjerteløs: |
|
|