Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Verdens beste hveteboller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 23:21   #81
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Verdens beste hveteboller?

Eg lagde mine med blått smør og soyamelk. Det går heilt greit det.

Gammel 19-02-09, 08:38   #82
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Pokker, nå fikk jeg lyst på boller. :tomt i fryseren:

Det er fastelaven til helga, har du ikke bakt før den tid er det på tida å ta det da.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:59   #83
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er fastelaven til helga, har du ikke bakt før den tid er det på tida å ta det da.

Juhu, det hadde jeg nesten glemt!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 00:41   #84
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg bakt "det søte liv-bollene" og de var virkelig gode.
Jeg hadde ikke kardemomme eller vaniljesukker som jeg pleier å bruke i stedenfor kardemomme, men de ble veldig gode for det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 10:07   #85
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Hva fyller dere fastelavens bollene med da. Selv synes jeg det er godt med sjokolade, makronfyll og vaniljekrem. Liker det bedre en krem, selv om det er godt også Noen som har en oppskrift på hjemmelaget makronfyll (har en del mandler i huset)

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 18:54   #86
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Melkeblandingen står til avkjøling nå.
Jeg har alltid forhevet deigen, men lurer på om jeg skal droppe det denne gangen, noen som har fulgt tipset med kun etterheving?

Gammel 21-02-09, 19:35   #87
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Disse skal forsøkes i morgen.

Jeg skal prøve å fylle dem med vaniljekrem, synes det er bedre enn å skjære dem og fylle med syltetøy og krem etterpå. Trille dem, klemme dem flate og en dært med vaniljekrem inni, og så trille dem forsiktig sammen igjen.

Kommer med rapport om det blir godt.

Gammel 21-02-09, 21:44   #88
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Jeg har alltid forhevet deigen, men lurer på om jeg skal droppe det denne gangen, noen som har fulgt tipset med kun etterheving?

Jeg har alltid trillet dem ut med en gang slik det står i oppskriften De blir store og luftige allikevel.

Gammel 21-02-09, 21:48   #89
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg bakte etter oppskriften fra det søte liv i dag - og bollene ble fantastisk gode! Halverte oppskrifta da, og brukte blå gjær.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 21:54   #90
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde enten for varm melk, eller så skulle jeg ha forhevet. De ble ikke så luftige som jeg hadde håpet.

Hønni er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:10   #91
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg hadde enten for varm melk, eller så skulle jeg ha forhevet. De ble ikke så luftige som jeg hadde håpet.

Jeg har alltid veldig varm melk, tar jo år og dag å avkjøle en liter kokende melk og smør. Satt kjelen ut i snøen.
Jeg forhevet ikke denne gangen, og jeg synes faktisk de er bedre med forhevet deig. Blir spennende å se i morgen, håper ikke de er tørre.

Gammel 21-02-09, 22:14   #92
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Koker dere melken for så å avkjøle til fingervarmt?

Gammel 21-02-09, 22:16   #93
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Koker dere melken for så å avkjøle til fingervarmt?

Jepp. Sett kjelen i kaldt vann eller ut i snøen, tar et vondt år å få kjølt det ned til fingervarmt.

Gammel 21-02-09, 22:19   #94
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Men hvorfor ikke bare varme litt opp ?
Er det husmortriks jeg har gått glipp av her?

Gammel 21-02-09, 22:20   #95
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Men hvorfor ikke bare varme litt opp ?
Er det husmortriks jeg har gått glipp av her?

Aner ikke, oppskriften sier oppkok.

Gammel 21-02-09, 22:21   #96
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Standard

Aner ikke, oppskriften sier oppkok.

Åh, så ikke det jeg.
bollene ble luftige og fine uten oppkok.

Gammel 21-02-09, 22:40   #97
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg lagde mine med blått smør og soyamelk. Det går heilt greit det.

Så bra at det funker! Jeg tåler ikke melk spesielt godt, og hvertfall ikke kokt melk. Da skal jeg prøve jeg på soyamelkboller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:12   #98
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ble dere enige om en pk eller to pk gjær?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:21   #99
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå står melken til avkjøling. Er det altså lurt å forheve deigen?

Gammel 22-02-09, 11:42   #100
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ble dere enige om en pk eller to pk gjær?

Jeg baker også disse nå. Kom vel frem til etter det som jeg har lest før her at det holder med 1 pk gjær.

Jeg lurer også på det med heving, tror jeg følger oppskriften jeg :utålmodig:

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.