|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Ekvilist
|
Sv: Siv Jensen
Ja, det bør du.
Problemet er at dette ikke stemmer. At de fleste som stemmer Frp er enig med Frp i hovedtrekkene av politikken. Iallefall ut i fra det statistiske materialet jeg har fått med meg fra Frp-koden. Den enkelte velger må selvsagt bære ansvaret for å gi en stemme til et parti de er langt i fra politisk sett, men jeg synes det er skummelt. I iveren med å bli kvitt skumle muslimer og få anledning til billig bensin så går man på tvers av egne synspunkter på hvor viktig velferdssamefunnet er, hvilke helsetjenester man ønsker og hvordan man ønsker at arbeidslivet skal fungere. Det gjelder selvsagt ikke alle, men svært mange av Frp-velgerne.
|
|
|
#122 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenNRK gjennomførte nettopp ei stor undersøking om "FrP-veljaren". Denne avslørte at i dei aller fleste saker så var minst 50 % av veljarane usamde eller delvis usamde i partiet sine standpunkt. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I verste fall, ond, i alle fall utrolig egoistisk. For meg er det utrolig at noen med barn kan stemme på FrPs miljøpolitikk f.eks.
Vel, jeg synes faktisk det var en voldsom reaksjon på et innlegg som etter mine begreper var både ryddig og saklig. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Mange stemmer kanskje Frp i protest mot andre partier? |
|
|
|
|
|
#127 |
|
ull-lue
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#129 |
|
Erfaren
Sv: Siv JensenDet er sikkert mange ulike grunner til at folk stemmer Frp, deriblant innvandringspolitikken. Og ja, sikkert lave skatter, bensinpriser og skatten også. Vi diskuterte dette på jobben for en stund siden også, og der var det flere som hadde lekt med tanken om å stemme på Frp ved neste valg. Ikke fordi de synes Frp har så god miljøpolitikk (Frp tenker vel strengt talt ikke på miljøet) eller at de ønsker lavere skatter (da kunne de stemt på Høyre), men fordi de ønsker en strengere innvandringspolitikk. Det er ikke til å komme unna at innvandring er et hett tema (bare se på hijabdebatten her på FP), og mange mener at integreringen i Norge er helt feilslått. |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Stiv
|
Sv: Siv JensenBare det at Vidar Kleppe i dag går ut og sier at Siv Jensens utspill er gammelt nytt, dette har Demokratene ment i åresvis, sier meg at nå er det brunt grums som kommer fra FRP.
|
|
|
|
#131 |
|
ull-lue
Sv: Siv JensenDet som er så trist er at med innvandrer, så mener FrP nesten utelukkende muslim, eller en ikke-vestlig innvandrer.
|
|
|
#132 |
|
Erfaren
Sv: Siv JensenVidar Kleppe, ja! Han hadde jeg nesten glemt. Og jeg som trodde det solbrune grumset het Carl Ivar. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Erfaren
Jo, men nå er det vel sånn at svensker og amerikanere generelt er bedre integrert enn f.eks mange Somaliere er. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
ull-lue
Sv: Siv JensenJoda, jeg vet det … Jeg syns baredet vitner mer om fremmedfrykt og uvitenhet, enn et sterkt ønske om virkelig å integrere.
|
|
|
#135 |
|
Passiv
|
Sv: Siv JensenMississippi - de mener ikke bare muslimer. De mener enkelt og greit innvandrer med farge. |
|
|
|
#136 |
|
Passiv
|
For ikke å glemme han eks-FRP'eren med hentesveisen. Hva det nå var han het. |
|
|
|