Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 18:18   #21
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke tegneserier leste vi på 80-tallet?

Jeg har hørt at noen pleide å lese Lulu, Pellefant, Tom&Jerry og Carebears også. Ja, også Tuppen og Lillemor.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:23   #22
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg leste det ikke, men var det ikke et blad som het Penny som var veldig populært blant hestegale jenter og gutter?
Jeg kjente ingen gutter som leste det da, prøver bare å være litt PK.

Sist redigert av Patsy : 24-02-09 kl 16:45.
Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 18:37   #23
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Donald Duck

Gammel 23-02-09, 18:37   #24
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lucky Luke, Asterix, Rockegjengen, Iznogood, Sølvpilen og Fantomet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 10:47   #25
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Vi lest Tempo!!" :synger:

Agent X9 - Modesty Blaise og Rip Kirby , Tex Willer, Sølvpilen, Fantomet.

Og hva het den serien om de som voktet fortet ute i vannkanten? Serien het ikke David Crocket?

Gammel 24-02-09, 10:59   #26
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og hva het den serien om de som voktet fortet ute i vannkanten? Serien het ikke David Crocket?

Er det Præriebladet du sikter til? Tror det. Kaptein Mark bodde på det fortet og var leder for de schtilige Ontarioulvene. Davy Crockett var en annen serie som gikk i samme blad.

Gammel 24-02-09, 11:02   #27
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tidlig 80-tall: Bobo og Bamse

Senere: Archie, Binky, Tuppen, Lillemor, Sølvpilen, Starlet, Girls.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 11:09   #28
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Er det Præriebladet du sikter til? Tror det. Kaptein Mark bodde på det fortet og var leder for de schtilige Ontarioulvene. Davy Crockett var en annen serie som gikk i samme blad.

Ahh.. Ontarioulvene!! Det var de kule gutta det!!

Gammel 24-02-09, 11:14   #29
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Tuppen & Lillemor var en klar favoritt. Så kom Starlet, Penny (hesteblad), Hjerterevyen. Etterhvert ble Romantikk interessant, spesielt der hvor folk hadde skrevet inn om sitt første kyss. Satt jo nesten og rødmet.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:50   #30
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alvefolket, Asterix, Viggo, Spiralis, Tuppen og Lillemor (), Sølvpilen, Kaptein Miki og masse forskjellig. Av overbevisningsgrunner hos mine antiamerikanske foreldre fikk jeg ikke lese Donld, men hos naboen hadde de alle årganger fra 1965 og fremover, så jeg leste dem der. Forbuden frukt smaker deilig!

Gammel 24-02-09, 14:38   #31
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Archie hadde jeg glemt!

Jeg leste jo Fred Flintstone også, men det var kanskje bare ekstraserier i andre tegneserieblader?

Agent X9 var favoritten hos meg også, og særlig Modesty, men også Mandrake og, eh, agent Corrigan?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 13:36   #32
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og ikke å forglemme Rødøye.

Gammel 25-02-09, 13:55   #33
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg leste jo Fred Flintstone også, men det var kanskje bare ekstraserier i andre tegneserieblader?

Nope, han hadde sitt eget blad. "Familien Flint"
Vi må ikke glemme de litterære mesterverkene av noe krigshistorier i "Kamp-serien" og "På Vingene". Det var vel ca 150 drepte tyskere på 1 drept engelskmann/amerikaner. En annen serie var "Action-serien", men den gikk inn etter få nummer.
Så husker jeg en norsk serie som het "Ravn", om en gutt som måtte rømme og bo i en fjellhule da familien ble drept. Tøffe greier, men gikk også inn etter bare noen få nummer.

Gammel 25-02-09, 14:02   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De frustrerte.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:35   #35
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dennis!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:40   #36
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Standard

Jonah Hex. Og så husker jeg en hel albumserie med masse forskjellige serier. Serie-Spesial? Det var for det meste europeiske tegneserietitler der. Bob Morane og Blueberry er den eneste jeg husker i farta. Sersjant McCoy hørte også til der tror jeg, eller var han i Tempo? Eller begge kanskje?

Gammel 25-02-09, 14:42   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg virkelig mislikte Dennis og Pusur husker jeg. Jeg var veldig glad i tegneserier satt i femti-sekstitallet, for damene var så pene og mennene så kjekke. Også var det gode historier da. I tillegg til nevnte Rip Kirby, Spirit, Modesty og Mandrake så likte (og liker godt fremdeles) jeg Li'l Abner, Dick Tracy og Johnny Hazard.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:59   #38
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tuppen og Lillemor, Penny og en del andre dere har nevnt her. Jeg kjøpte noen Tuppen og Lillemorblader i fjor, og det var utrolig nostalgisk å lese dem. Jeg kjøper gjerne flere dersom noen vil selge meg. :blafrer:

Gammel 25-02-09, 15:01   #39
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Tuppen og Lillemor.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.