Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 15:33   #581
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Nei jeg er egoistisk og veldig dum, så derfor stoler jeg ikke på helseinstituttet.
Jeg er ferdig med denne diskusjonen nå, så får vi se om 10-15-20 år HVORFOR flerer og flere blir autister, ad/hd kreft, allergier, astma, konsentrasjonsvansker osv er faretruende på frammarsj. Ønsker dere alle lykke til med vaksinering og videre arbeid med å fremheve vaksiner som absolutt politisk korrekte rette å gjøre.

Kreft får flere og flere fordi vi også blir eldre og eldre, og vi bruker flere ting i hverdagen som stråler, spiser mat med diverse E-stoffer mm. Dette med autisme er, igjen, TILBAKEVIST!!! Astma og allergier kommer i første rekke på grunn av forurensning og livsstil, men det er en helt annen diskusjon (forsøpling, bruk av bil osv.), og ja ... Du kan ikke gi vaksiner skylden for alt dette!

Gammel 28-02-09, 15:34   #582
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Kreft får flere og flere fordi vi også blir eldre og eldre, og vi bruker flere ting i hverdagen som stråler mm. Dette med autisme er, igjen, TILBAKEVIST!!! Astma og allergier kommer i første rekke på grunn av forurensning og livsstil, men det er en helt annen diskusjon (forsøpling, bruk av bil osv.), og ja ... Du kan ikke gi vaksiner skylden for alt dette!

Ikke all skyld, men mye.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:34   #583
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei jeg er egoistisk og veldig dum, så derfor stoler jeg ikke på helseinstituttet.
Jeg er ferdig med denne diskusjonen nå, så får vi se om 10-15-20 år HVORFOR flerer og flere blir autister, ad/hd kreft, allergier, astma, konsentrasjonsvansker osv er faretruende på frammarsj. Ønsker dere alle lykke til med vaksinering og videre arbeid med å fremheve vaksiner som absolutt politisk korrekte rette å gjøre.

Og du poengterer igjen og igjen at du ikke har forstått noe av diskusjonen, ikke tatt til deg noe fakta eller informasjon, ikke fundert eller reflektert over om du kan ha tatt feil eller bør revurdere holdningen din, du svarer fullstendig usaklig, oppgir ikke kilder, oppgir totalt lite troverdige kilder og gjentar alt som et mantra uten å tenke over at folk har motbevist det du framlegger. Bare at du igjen, så sent i diskusjonen, drar fram autisme og kreft er jo intet mindre enn fantastisk. Og du oppgir ikke kred ved å svare sarkastisk, du bare undergraver din egen troverdighet enda mer.
Jeg synes absolutt du bør flytte fra dette forumet og over på NM og DIB, tror du passer bedre der.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:38   #584
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva om de finner ut at dette faktisk stemmer om 10-20 år? At homeopatene faktisk har rett, at vaksiner kan skade og gi andre sykdommer enn de vaksineres mot.

Hva man eventuelt, hypotetisk, skal kunne finne ut av i fremtiden, er det da ikke mulig å forholde seg til i dag. I dag forholder vi oss til det vi vet i dag. Og foreløbig har jeg ikke sett deg fremlegge noen som helst troverdig dokumentasjon på at man vet at vaksiner er skadelige.

Man vet derimot at sykdommene det vaksineres mot er det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:40   #585
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og du poengterer igjen og igjen at du ikke har forstått noe av diskusjonen, ikke tatt til deg noe fakta eller informasjon, ikke fundert eller reflektert over om du kan ha tatt feil eller bør revurdere holdningen din, du svarer fullstendig usaklig, oppgir ikke kilder, oppgir totalt lite troverdige kilder og gjentar alt som et mantra uten å tenke over at folk har motbevist det du framlegger. Bare at du igjen, så sent i diskusjonen, drar fram autisme og kreft er jo intet mindre enn fantastisk. Og du oppgir ikke kred ved å svare sarkastisk, du bare undergraver din egen troverdighet enda mer.
Jeg synes absolutt du bør flytte fra dette forumet og over på NM og DIB, tror du passer bedre der.

Jager du meg bort?

Jeg har lest linkene dere bedrevitere har lagt ut jo, men jeg løper ikke til helsesøster av den grunn. Mine og flere andre også ønsker ikke gi MMR. Er det så vanskelig å forstå? Og jeg har ikke kilder og linker på at at flere og flere får disse sykdommene er på frammarsj, men skoler og barnehagene vet jo dette er tilfelle. På barneskolen min eldste går i har de 27 barn med spesielle behov som har ekstra assistent på seg. Da jeg gikk der for 17 år siden, så var de bare 2. Og jeg har mange i familien som jobber i barnehager, og hun ene er barnevernspedagog sier det samme. Det øker bare med barn med spesielle behov der også. Jeg hører ikke om annet. Eller er det blitt slik at vi ikke tåler støyende og lekende barn? De skal sitte i ro og perle hele dagen? Det MÅ finnes en grunn hvorfor og det kan ikke bare være kosthold, forurensing eller annet. Det MÅ komme av noe dette her, og jeg TROR vaksiner KAN ha en SAMMENHENG her.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:46   #586
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jager du meg bort?

Jeg har lest linkene dere bedrevitere har lagt ut jo, men jeg løper ikke til helsesøster av den grunn. Mine og flere andre også ønsker ikke gi MMR. Er det så vanskelig å forstå? Og jeg har ikke kilder og linker på at at flere og flere får disse sykdommene er på frammarsj, men skoler og barnehagene vet jo dette er tilfelle. På barneskolen min eldste går i har de 27 barn med spesielle behov som har ekstra assistent på seg. Da jeg gikk der for 17 år siden, så var de bare 2. Og jeg har mange i familien som jobber i barnehager, og hun ene er barnevernspedagog sier det samme. Det øker bare med barn med spesielle behov der også. Jeg hører ikke om annet. Eller er det blitt slik at vi ikke tåler støyende og lekende barn? De skal sitte i ro og perle hele dagen? Det MÅ finnes en grunn hvorfor og det kan ikke bare være kosthold, forurensing eller annet. Det MÅ komme av noe dette her, og jeg TROR vaksiner KAN ha en SAMMENHENG her.

Hæ? Synes du sa tidligere at du ØNSKET å gi MMR, men ikke turte grunnet frykt pga allergi. :hm: Så unødvendig av meg å fortelle at de fleste med allergi tåler den greit.

Selvsagt øker det med barn med spesielle behov som får hjelp. Det er jo ikke negativt, tvert imot. Barna har alltid eksistert, de er bare mer synlige nå. Hilsen mor til to barn som får hjelp, takk Gud for det. De trenger heller ikke sitte i ro å perle hele dagen. Her går det vel mest i trommer, paintball pluss at vi trener på å rope. (inne)

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:49   #587
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Du vet at Andrew Wakefield, han som først fremsatte teorien om at MMR-vaksinen forårsaket autisme, ble betalt 100.000 dollar for å komme frem til nettopp den konklusjonen, at han selv har sagt at han ikke har fnugg av bevis for at det han sa er sant, at han i dag bor i USA og ikke har lov å jobbe som lege der, og at mye og grundig forskning ikke har kunnet spore sammenhenger mellom vaksinering og autisme i det hele tatt?

En dansk undersøkelse som omfattet over 530.000 barn der over 82% av barna hadde fått MMR-vaksinen viste ikke flere autismetilfeller blant de vaksinerte enn blant de som hadde fått vaksinen, uansett alder ved vaksinasjon, tid siden vaksinasjon eller tid mellom vaksinasjon og diagnosetidspunkt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:51   #588
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jager du meg bort?

Men du har jo ingenting troverdig å bygge troen din på.
Hvor tror du de urolige ungene var før? På spesialskoler. Det har vært en stor økning i diagnotisering og i måten å forholde seg til dette på. Det er også mange andre faktorer som ikke har med vaksiner å gjøre. Du bygger troen din på løst baserte teorier og synsinger satt sammen til tilfeldige historier, du kan ikke basere en så fast tro på sånt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:53   #589
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde vi en egen klasse til "uroelevene". :roll:

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:54   #590
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Standard

Når jeg tenker meg om så var de ganske mange også. Av ca 170 elever på samme klassetrinn var de 30 stykker i spesialklassen.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 15:54   #591
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jager du meg bort?

Men har du forstått dem? det tror jeg nesten ikke du kan ha gjort.

Gammel 28-02-09, 15:57   #592
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Du vet at Andrew Wakefield, han som først fremsatte teorien om at MMR-vaksinen forårsaket autisme, ble betalt 100.000 dollar for å komme frem til nettopp den konklusjonen, at han selv har sagt at han ikke har fnugg av bevis for at det han sa er sant, at han i dag bor i USA og ikke har lov å jobbe som lege der, og at mye og grundig forskning ikke har kunnet spore sammenhenger mellom vaksinering og autisme i det hele tatt?

En dansk undersøkelse som omfattet over 530.000 barn der over 82% av barna hadde fått MMR-vaksinen viste ikke flere autismetilfeller blant de vaksinerte enn blant de som hadde fått vaksinen, uansett alder ved vaksinasjon, tid siden vaksinasjon eller tid mellom vaksinasjon og diagnosetidspunkt.

Kråka, tar du til deg sånn info som dette? Eller bare fortrenger og ignorerer du det? Er det bare propaganda?

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 28-02-09 kl 16:30.
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 16:00   #593
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Mellomste gutten min har fått MMR vaksinen, og ja han fikk alikevel kusma når han var rundt 4 år. Men han fikk det veldig lett og kan ikke sammneligne sykdomsforløpet med hvordan det var når jeg fikk det uvaksinert.

Vannkopper blir sett på som ufarlig, men det kan bli koplikasjoner der også ja. Dog ikke dødige da. Vi hadde en gutt som det tok 2 måned før var så godt som seg selv igjen.

Gammel 28-02-09, 16:17   #594
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jager du meg bort?

Jeg er lærer. Jeg ser også at andelen barn som får hjelp øker. Og takk og lov for det. Andelen barn med spesielle behov øker ikke, det er bare det at før gikk de med de tyngste behovene på spesialskoler (ja, før hadde vi ikke en enhetsskole i Norge, om du ikke skulle være klar over det) og før i verden var det veldiog mange barn med konsentrasjonsvansker som fikk stempelet evneveik, frekke og uoppdragne, eller at de var slik på grunn av dårlige hjemmeforhold eller andre fantastiske løsninger. Man hadde rett og slett ikke samme kunnskapene før som nå, dessverre. Men verden har gått videre og heldigvis for det.

At vi ikke tåler støyende barn vil jeg ikke si er rett, barn har mye større mulighet til å få være bare barn nå, MEN kravene til våre barn kontra tidligere genrasjoner har blitt større. Før kunne man med letthet få jobb etter sju- eller niårig skole. Nå har man lovfestet rett til 12 års skolegang og det er mye vanskeligere å få jobb uten fullført videregående skole. Av den grunn tror jeg at mange med annerledes adferd blir mer synlige. Nå må de prestere mer på skolen.

Om det virkelig er slik du så klokt mener, at vaksinene er roten til det meste, lurer jeg virkelig på hvorfor du og andre knehøner er de eneste som vet det. Ja, og den forskningsrapporten vil jeg gjerne ha link til. Med kilder.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 16:22   #595
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kråka, tar du til deg sånn info som dette? Eller bare fortrenger og ignorerer du det? Er det bare progoganda?

Det går rett inn og rett ut igjen. Hun skrev nettopp i en prikk at mitt barn ikke kan smittes dersom hennes ikke er smittet, så infoen om at de kan være smittet mange dager før det bryter ut, det har hun ikke noe ønske om å forstå. ' når folk er så imbesile blir de outet*

Teflona er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 16:48   #596
Lita
Passiv

Standard

Jeg har fulgt denne diskusjonen litt fra gjerdet, men nå klarte jeg ikke å la være og blande meg.

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg må si at jeg synes det er skremmende at noen velger å utsette sine barn og andre for potensielt dødelige sykdommer. Hadde dere vært i nærheten av meg med en eller annen ufarlig barnesykdom for noen år siden hadde jeg ikke overlevd den.

Dine overbevisninger er skremmende og ikke minst det at egoismen råder så sterkt. En skulle tro at det allmennpreventive var til alles beste men det er tydelig at immunologer verden over tar feil, i alle fall dersom man skal høre på deg og ikke minst dine kilder.

Du skriver at det ikke er lett å være 2-3 mot oss, tror færre hadde reagert så sterkt dersom du faktisk hadde vært langt mer kritisk til dine kilder, dersom du hadde hoppet ned fra kjepphesten din og sett andre sider ved saken og ikke minst dersom du hadde beholdt din saklighet. Nå er det et par som har hoppet bukk over sin egen saklighet og det er ikke greit. Men når en snakker om barn og vaksinasjoner for å forhindre sykdommer som kan være potesielt både invalidiserende og dødelig så synes jeg ikke det er rart.

Amen!

Hev hodet ditt, slutt å sutre som en trassen 3 åring. Du har ved flere anledninger sagt du trekker deg fra diskusjonen, når skal du stå for det?
Om 10-15 år er legevitenskapen enda lenger fremme enn nå og kan sikkert finne kreft før det bryter ut og kan redde mange flere liv.

Jager du meg bort?

Seriøst?? Det er da virkelig ikke andelen barn som øker, men hjelpeapparatet som øker! Det er nå de ungene får HJELP.
Jeg har selv en gutt med spesielle behov, det er da virkelig fantastisk at han kan få i sin klasse med sine klassekamerater - bare med tilrettelagt læring. Og vettu, han er VAKSINERT. Samme gutten er kronisk lungesyk og sammen med andre som ikke er vaksinert kan dette få fatale konsekvenser for han.
Selvom ikke de uvaksinerte barna er syke kan de fortsatt være smittebærere og i tillegg en inkubasjonstid på flere dager trenger ikke engang barnet være sykt når de kobles sammen f.eks Jacob men det kan bli det etterpå. Hva da? Lar du det bare skure og gå? Jeg syns du, og andre, som ikke vaksinerer er fryktelig egoistiske. Solidaritetshensyn, er vel et ord som bør pugges. Så fremt det ikke foreligger noe medisinske grunner til at barna ikke vaksineres, bare for å ha det sagt.

Gammel 28-02-09, 17:28   #597
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Mer fra Obelix's side:

Sitat:

HJERNEHINNEBETENNELSE (MENINGITT)
Akutt behandling: Belladonna. Noen ganger Aconitum. (Apis, Mercur, Opium..) Dette går raskt, gi Belladonna eller Aconitum i sykebilen, mens du ringer homeopaten. Det er mange typer miningitt.

Her fikk jeg litt assosiasjoner "Uti vår hage", hvor de har en sketsj om alternativ akuttmedisin. Og samtidig blir jeg veldig skremt hvis det viser seg at folk virkelig tror på sånt som dette.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 17:58   #598
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Når jeg tenker meg om så var de ganske mange også. Av ca 170 elever på samme klassetrinn var de 30 stykker i spesialklassen.

Det var ihvertfall 10% fra hver klasse på vår skole som hadde spesialundervisning i "Idiotklasser".

Gammel 28-02-09, 18:02   #599
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Siden det med allergi ble nevnt så lurer jeg på om folk som lar være å vaksinere eller utsetter vaksinen gjør dette etter grundig utredning eller bare hører på en tilfeldig helsesøster eller fastlege. Å ikke vaksinere pga allergiske reaksjoner på en vaksine eller pga eggallergi er ikke noe spesialister anbefaler lettvint. Vi har hyperallergisk barn som fikk kraftig reaksjon etter en av vaksinene og som er kraftig allergisk mot egg. Han ble henvist til utredning og vaksiner ble utsatt til utredning var ferdig. Han fikk vaksinene til slutt. For ham som allergiker er risiko for komplikasjoner store ved å få sykdommene det vaksineres mot. Han ble veldig syk av vannkopper og tenker i ettertid at det er synd han ikke ble vaksinert. En allergisk reaksjon som kunne vært stoppet med adrenalin hadde vært mindre skummelt enn vannkoppene slik han hadde dem. Kikhoste var jeg seriøst redd for da vi ventet på vaksine. Kikhose hos allergiker med astma er ikke bra.

Jeg har ikke lest hele diskusjonen.

Minsten min er hyperallergisk for egg og hadde alvorlig astma som helt liten. Han fikk satt vaksine på sykehus og de hadde sprøyter med medisiner klar i tilfelle reaksjoner. Jeg var livredd, men tanken på at han skulle få noen av sykdommene de vaksinerer mot gjorde meg enda mer redd da han var syk omtrent hele tiden og der hvor andre barn var forkjølet så ble han lagt inn på sykehus med pusteproblemer.

Legen og jeg lå godt da han ikke viste et eneste tegn på reaksjon og ikke engang et snev av feber de påfølgende dagene.

Å ikke vaksinere barn som kan vaksineres er uansvarlig, både mot sitt eget barn og mot alle de som av årsaker ikke kan vaksineres.

Garbella er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 18:15   #600
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må spørre kråka: du som mener at du skal ha respekt for meningene dine, har du det ovenfor andre mennesker som har en personlig mening som også går ut over andre?Altså, synes du at det er ok at en av sør-afrikas tidligere ministre mener at HIV ikke smitter ved seksuell kontakt og om en mann er smittet så kan han ligge med en jomfru så blir han ren. Blir du sint over sånne tosker eller synes du at slike meninger må være like respektert som hva fagfolk og alle fornuftige mennesker mener? Ser du at du er lik sånne mennesker?

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.