Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 18:19   #601
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Uff. Jeg blir helt flau på denne fuglens vegne. *deltar i diskusjonen*

jane er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 18:32   #602
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Dette er noe av det tristeste jeg har lest på lange tider.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 18:44   #603
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jager du meg bort?

Jeg har lest linkene dere bedrevitere har lagt ut jo, men jeg løper ikke til helsesøster av den grunn. Mine og flere andre også ønsker ikke gi MMR. Er det så vanskelig å forstå? Og jeg har ikke kilder og linker på at at flere og flere får disse sykdommene er på frammarsj, men skoler og barnehagene vet jo dette er tilfelle. På barneskolen min eldste går i har de 27 barn med spesielle behov som har ekstra assistent på seg. Da jeg gikk der for 17 år siden, så var de bare 2. Og jeg har mange i familien som jobber i barnehager, og hun ene er barnevernspedagog sier det samme. Det øker bare med barn med spesielle behov der også. Jeg hører ikke om annet. Eller er det blitt slik at vi ikke tåler støyende og lekende barn? De skal sitte i ro og perle hele dagen? Det MÅ finnes en grunn hvorfor og det kan ikke bare være kosthold, forurensing eller annet. Det MÅ komme av noe dette her, og jeg TROR vaksiner KAN ha en SAMMENHENG her.

Det var nok Lykkens måte å si at nå nærmer det seg styggelig grensen for hva som er god skikk her inne. Dette er ikke et forum det er greit å komme med påstander uten å kunne begrunne dem i harde fakta. De fleste av oss reflekterer over det vi leser og ikke minst det vi diskuterer, noen ganger er det til og med slik at en endrer sin bastante mening undervegs fordi en innser at de fakta en baserte sin mening på er på gyngende grunn. Det er noe av det fineste her inne, for selv om en moderer sine meninger blir man tatt seriøst vel og merke om en er i stand til å føre en diskusjon som holder vann.

Når du referer til skolene må jeg få lov til å opplyse deg om at det nesten ikke finnes spesialskoler i våre dager. Dette gjør at det er flere barn med spesielle behov i dagens skole. Videre er det slik at en del elever er traumatiserte hjemmefra slik at de behøver støtte og hjelp for å mestre skolehverdagen. Bakgrunnen for at det later til å være flere med fysiske og psykiske vansker er nok det at diagnostiseringen av disse barna er langt mer presis nå enn før. Videre er det et økt fokus på psykiske vansker og barns behov for tilrettelegging i forhold til slike vansker. Nå glemmer du jo også helt at verden er i endring. Dagens barn og unge blir utsatt for et annet samfunn enn hva du ble utsatt for da du var barn.

Det at du velger tro at det er vaksinering av barn som fører til de faktorene jeg har nevnt ovenfor er absurd og igjen viser du at du evner dårlig å sette deg inn i den tematikken som du diskuterer. Dersom du skulle ønske å se forskning vedrørende utviklingen i skolen kan jeg henvise deg til utmerkede kilder. Da jeg anser at det ikke vedgår denne diskusjonen har jeg utelatt dem i mitt svar.

Gammel 28-02-09, 18:49   #604
Yrkesaktiv husmor
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
Yrkesaktiv husmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er ikke alltid man har mulighet til å velge bort dette. Selv hadde jeg planer om ikke å vaksinere barna mine til tross for at jeg er vokst opp med formaninger om at dette er det tryggeste og beste. Når eldste man kom i barnehage alder var derimot valget tatt fra meg følte jeg da jeg fikk beskjed om at dersom barnet ikke var vaksinert kunne det ikke begynne/ fortsette i barnehagen. Valget ble av den grunn enkelt, jeg fulgte saueflokken og takket ja til plassen.

Yrkesaktiv husmor er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 18:51   #605
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes alle barnehager kunne hatt det kravet jeg.
Selvsagt vaksinerer vi! Og jeg har lest hele tråden. Brukte to dager da.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 18:51   #606
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, denne diskusjonene har tatt av siden sist jeg var her. Mine unger følger vaksinasjonsprogrammet fordi jeg har tro på det, ikke fordi jeg følger "saueflokken" som noen sier her.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 18:54   #607
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Oj, denne diskusjonene har tatt av siden sist jeg var her. Mine unger følger vaksinasjonsprogrammet fordi jeg har tro på det, ikke fordi jeg følger "saueflokken" som noen sier her.

Og av og til er det slett ikke så dumt å være del av en flokk.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 19:02   #608
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Yrkesaktiv husmor, her.

Det er ikke alltid man har mulighet til å velge bort dette. Selv hadde jeg planer om ikke å vaksinere barna mine til tross for at jeg er vokst opp med formaninger om at dette er det tryggeste og beste. Når eldste man kom i barnehage alder var derimot valget tatt fra meg følte jeg da jeg fikk beskjed om at dersom barnet ikke var vaksinert kunne det ikke begynne/ fortsette i barnehagen. Valget ble av den grunn enkelt, jeg fulgte saueflokken og takket ja til plassen.

Det er den mest fornuftige barnehagen jeg har hørt om.

Gammel 28-02-09, 19:05   #609
Lita
Passiv

Standard

Man følger da vitterlig ikke "saueflokken" om man vaksinerer?
Det er en ganske drøy påstand i tilfelle. Vi gjør jo det som er rett for barna, både våre egne og de stakkars barna som er for syke til vaksiner. Mine gutter har ikke fulgt det fastsatte vaksineringsprogrammet pga prematuritet og kronisk sykdom og allergi, men de er da virkelig vaksinert likevel. Noe annet var utenkelig. Jeg blir helt sjokkert, lei meg, opprørt, trist, forbanna og i det hele tatt over enkelte utsagn i denne tråden.

Gammel 28-02-09, 19:11   #610
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Prematuritet? Premature anbefales å følge programmet etter kronologisk alder.
Der er det i allefall viktig å vaksinere mot feks kikhoste.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 19:13   #611
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Og sånn bør det være. Det er faktisk sånn at mange i flokk ofte er i flokk fordi det man følger er riktig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 19:13   #612
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi følger heller ikke saueflokken fordi om vi vaksinerer. Vi gjør det som er det eneste fornuftige.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 19:16   #613
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jammen godt at barnehagen tvang deg til å gjøre det eneste riktige!

Gammel 28-02-09, 19:16   #614
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg turte ikke sette den, derfor. Var redd allergisjokk og død.

Nevner igjen at eggeallergikere reagerer meget sjelden på MMR. Og de får tatt den på sykehus med beredskap i tilfelle reaksjoner.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 19:20   #615
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Fornuftig av barnehagen. Slik burde det vært overalt.
Det var enda godt at noen "tok" denne avgjørelsen for de,
ettersom de ikke er i stand til å vite sitt eget beste.

Gammel 28-02-09, 20:20   #616
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Synes det hadde vært flott om det ble pålagt at skal man gå i barnehage må man følge vaksinasjonsprogrammet. Både når det gjelder private og kommunale barnehager.
Selvsagt med unntak for de barna som av medisinske grunner ikke kan vaksineres, men da må det leveres legeerklæring på det.

Gammel 28-02-09, 20:46   #617
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skjønner godt at barnehagene ønsker vaksinerte barn. Jeg vet ikke om alle ansatte får tilbud om screening for antistoffer og vaksinering rutinemessig, men ansatte som blir gravide og ikke er immune mot røde hunder løper jo en relativt stor risiko for smitte. Dessuten er det jo igjen ett ansvar å beskytte evt. barnehagebarn som ikke kan vaksineres pga. sykdom.

Koma er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 21:38   #618
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Når folkemedisinen ikke virker tyr mange til homeopati, akupunktur, soneterapi, healing eller annet. Mener dere at alle disse er dumme?

*avsporing*
Ikke dumme, men uvitende.

Alle disse behandlingsformene, foruten akupunktur(tror jeg), har ingen beviselig medisinsk virkning. Ingen av disse ulike grenene av alternativ "medisin" og utøverne av disse, kommer med en beskyttet tittel eller krav om utdanning, og det sier alt om troverdigheten i mine øyne.
Det betyr at hvem som helst kan starte opp som f.eks. soneterapeut og "behandle" intetanende, naive pasienter. De kan ta grovt betalt for behandling og medisinering uten at pasienten egentlig får noe igjen for det. I mine øyne burde slik praksis vært ulovlig. Det er rett og slett svindel og utnytting av mennesker.

Man har gjort mange store studier på f.eks. homeopati og det finnes ingen indikasjoner på at det virker på noe som helst annet enn som placebo. Man skal ikke undervurdere placeboeffekten, men å kalle det behandlingsform, ta betalt for det, å kreve og bli likestilt med skolemedisin er intet annet enn latterlig.
Jeg synes ærlig talt at de som "behandler" barna sine med homeopati er rimelig lempferdige med sine barns helse og liv.
De velger, som vaksinemotstandere, å la sin tro på alternative "behandlingsformer"/ "forskningsresultater gå foran for det som er bevist, gjennom utallige studier, faktisk fungerer, hjelper og kan gjøre/holde barnet friskt. Det hele er rett og slett en oppvisning i ekstrem egoisme.

Gammel 28-02-09, 21:49   #619
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Synes det hadde vært flott om det ble pålagt at skal man gå i barnehage må man følge vaksinasjonsprogrammet. Både når det gjelder private og kommunale barnehager.
Selvsagt med unntak for de barna som av medisinske grunner ikke kan vaksineres, men da må det leveres legeerklæring på det.

Gammel 28-02-09, 22:47   #620
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ai,aiaiai.

Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.