Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-09, 22:50   #621
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Synes det hadde vært flott om det ble pålagt at skal man gå i barnehage må man følge vaksinasjonsprogrammet. Både når det gjelder private og kommunale barnehager.
Selvsagt med unntak for de barna som av medisinske grunner ikke kan vaksineres, men da må det leveres legeerklæring på det.

Vi skal flytte ut av norge en periode,i den BHG vi har søkt småen inn i( i dette landet) MÅ han vaksinerers for å få gå i, det er regler i landet. TOPPERS

Gammel 28-02-09, 23:02   #622
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Det irriterte meg så inn i granskauen at ikke alle barna i barnehagen var vaksinerte. Jeg var gravid og testet at jeg ikke var immun mot røde hunder, derfor måtte jeg si til barnehagen at om det var mistanke om dette, måtte de ringe meg med en gang.

Gammel 28-02-09, 23:13   #623
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes det hadde vært flott om det ble pålagt at skal man gå i barnehage må man følge vaksinasjonsprogrammet. Både når det gjelder private og kommunale barnehager.
Selvsagt med unntak for de barna som av medisinske grunner ikke kan vaksineres, men da må det leveres legeerklæring på det.

Det hadde vært et flott tiltak! Synes det burde være en selvfølge. Egentlig heller jeg mot at det ikke engang burde være frivillig å vaksinere i det hele tatt (for de som kan ta vaksinene), fordi når flere og flere unnlater å vaksinere, kan konsekvensene etterhvert bli svært store.

Gammel 28-02-09, 23:22   #624
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det hadde vært et flott tiltak! Synes det burde være en selvfølge. Egentlig heller jeg mot at det ikke engang burde være frivillig å vaksinere i det hele tatt (for de som kan ta vaksinene), fordi når flere og flere unnlater å vaksinere, kan konsekvensene etterhvert bli svært store.

Skolen jeg gikk å i USA en gang i verden krevde vaksine. Jeg var forferdet over at jeg måtte stikkes for å få lov til å gå på skolen, vaksineprogrammet der var annerledes enn hjemme.

Gammel 28-02-09, 23:24   #625
Lita
Passiv

Standard

Sånn det skal være! Burde vært lovpålagt i alle landets barnehager.

Gammel 28-02-09, 23:37   #626
Maijka
Nybegynner

Maijka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjelpe meg....

Maijka er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 23:47   #627
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maijka, her.

Hjelpe meg....

Jeg synes det er vanskelig å tolke slike innlegg.

Gammel 28-02-09, 23:49   #628
Maijka
Nybegynner

Maijka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg kan bare si at jeg blir sjokkert over at folk velger å ikke vaksinere barna sine. Og at noen får seg til å tro at det er smart å la det være.... Og at vannkopper er harmløse..... Jeg trodde folk var mer opplyste i 2009....

Maijka er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 17:35   #629
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger er sauer allrighte dyr.

Gammel 01-03-09, 17:47   #630
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Skulle egentlig ikke skrive noe mer her, men må bare spørre dere som ønsker alle barnehagebarn vaksinert.

Hva med de ansatte da? Er dere sikre på at de er vaksinert og ikke bærer smitte av noe slag med seg? Kikhostevaksinen varer bare i 10 år, og det er over 20 år siden jeg f. eks fikk den. Revaksinerer dere voksne dere? Og forventer dere alle barnehageansatte det samme?

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 17:53   #631
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har tenkt på å reaksinere meg.
Jeg har blitt revaksinert med BCG, men det er fordi jeg får ingen reaksjon på pirke (gidder ikke engang å prøve å skrive den riktig) prøven.
Jeg jobbet på Ullevål når jeg gjorde det.

Når man jobber med barn og på sykehus mener jeg det burde være obligatorisk både med vaksiner og revaksinering. (betalt av arbeidsgiver)

Gammel 01-03-09, 17:57   #632
Lita
Passiv

Standard

Det burde vært lovpålagt for voksne som jobber med barn og betalt av arbeidsgiver/kommunen. Noe mer om den saken har jeg ikke å tilføye.

Gammel 01-03-09, 18:09   #633
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Skulle egentlig ikke skrive noe mer her, men må bare spørre dere som ønsker alle barnehagebarn vaksinert.

Hva med de ansatte da? Er dere sikre på at de er vaksinert og ikke bærer smitte av noe slag med seg? Kikhostevaksinen varer bare i 10 år, og det er over 20 år siden jeg f. eks fikk den. Revaksinerer dere voksne dere? Og forventer dere alle barnehageansatte det samme?

Nei, men om alle barna er vaksinert er vel sjansen for å bli smittet minimal?

Gammel 01-03-09, 18:12   #634
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei, men om alle barna er vaksinert er vel sjansen for å bli smittet minimal?

Men nå er det jo slik at 5-15% av befolkningen ikke vaksinerer. Og siden vaksinen ikke virker etter 10 år, så er mange egentlig en fare for omgivelsene.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 18:13   #635
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes definitivt de burde sjekkes for antistoffer hvis de jobber med barn som av helsemessige årsaker absolutt ikke bør få vaksinen og/eller sykdommen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 18:14   #636
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke sånn at den nødvendigvis ikke virker, produsenten garanterer ikke for effekten lenger. De aller fleste gravide har antistoffer mot rubella, selv om de fleste er mer enn elleve når de føder.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 18:18   #637
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Men nå er det jo slik at 5-15% av befolkningen ikke vaksinerer. Og siden vaksinen ikke virker etter 10 år, så er mange egentlig en fare for omgivelsene.

Kikhoste ja. Også er jeg revaksinert mot kikhoste selv da. Nå er det barn da som er de største smittekildene til kikhoste, men tok den selv pga kronisk sykt barn.

Maylen er ikke aktiv  
Gammel 01-03-09, 18:20   #638
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, det er jo derfor jeg mener alle som kan det skal vaksinere. Noen kan ikke pga. sykdom, og da er jeg helt enig i at de som jobber med slike barn absolutt bør ta vaksinene på nytt eller i det minste sjekkes for antistoffer.

Gammel 01-03-09, 18:27   #639
Skvetten
Passiv

Standard

Vet du, på grunn av den gruppen du tilhører er det nå standard å spørre ALLE voksne om de ønsker en booster med kikhoste når de får stivkrampevaksinen. Kikhoste var faktisk nesten utryddet den inntil andelen som ikke vaksinerer ble såpass høy som det den faktisk er.

Jeg arbeider med barn og unge og er selvsagt vaksinert. Dog fikk jeg kikhoste (for den var jo utryddet) av et uvaksinert barn. Den hendelsen fikk meg til å forlange booster av samtlige vaksiner som det var lenge siden jeg hadde fått.

Gammel 01-03-09, 18:28   #640
Lita
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Kikhoste ja. Også er jeg revaksinert mot kikhoste selv da. Nå er det barn da som er de største smittekildene til kikhoste, men tok den selv pga kronisk sykt barn.

Jeg og.

Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.