|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#621 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Vi skal flytte ut av norge en periode,i den BHG vi har søkt småen inn i( i dette landet) MÅ han vaksinerers for å få gå i, det er regler i landet. TOPPERS
|
|
#622 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det irriterte meg så inn i granskauen at ikke alle barna i barnehagen var vaksinerte. Jeg var gravid og testet at jeg ikke var immun mot røde hunder, derfor måtte jeg si til barnehagen at om det var mistanke om dette, måtte de ringe meg med en gang.
|
|
#623 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det hadde vært et flott tiltak! Synes det burde være en selvfølge. Egentlig heller jeg mot at det ikke engang burde være frivillig å vaksinere i det hele tatt (for de som kan ta vaksinene), fordi når flere og flere unnlater å vaksinere, kan konsekvensene etterhvert bli svært store.
|
|
#624 |
|
Passiv
|
Skolen jeg gikk å i USA en gang i verden krevde vaksine. Jeg var forferdet over at jeg måtte stikkes for å få lov til å gå på skolen, vaksineprogrammet der var annerledes enn hjemme. |
|
|
#625 |
|
Passiv
|
|
|
|
#626 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Hjelpe meg.... |
|
|
|
|
#628 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg kan bare si at jeg blir sjokkert over at folk velger å ikke vaksinere barna sine. Og at noen får seg til å tro at det er smart å la det være.... Og at vannkopper er harmløse..... Jeg trodde folk var mer opplyste i 2009.... |
|
|
|
|
#630 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Skulle egentlig ikke skrive noe mer her, men må bare spørre dere som ønsker alle barnehagebarn vaksinert. |
|
|
|
|
#631 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg innrømmer glatt at jeg ikke har tenkt på å reaksinere meg.
|
|
#632 |
|
Passiv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det burde vært lovpålagt for voksne som jobber med barn og betalt av arbeidsgiver/kommunen. Noe mer om den saken har jeg ikke å tilføye. |
|
|
#633 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
#634 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Men nå er det jo slik at 5-15% av befolkningen ikke vaksinerer. Og siden vaksinen ikke virker etter 10 år, så er mange egentlig en fare for omgivelsene. |
|
|
|
|
#635 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg synes definitivt de burde sjekkes for antistoffer hvis de jobber med barn som av helsemessige årsaker absolutt ikke bør få vaksinen og/eller sykdommen.
|
|
#636 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er jo ikke sånn at den nødvendigvis ikke virker, produsenten garanterer ikke for effekten lenger. De aller fleste gravide har antistoffer mot rubella, selv om de fleste er mer enn elleve når de føder.
|
|
#637 |
|
På lukket avdeling
|
Kikhoste ja. Også er jeg revaksinert mot kikhoste selv da. Nå er det barn da som er de største smittekildene til kikhoste, men tok den selv pga kronisk sykt barn. |
|
|
|
|
#638 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, det er jo derfor jeg mener alle som kan det skal vaksinere. Noen kan ikke pga. sykdom, og da er jeg helt enig i at de som jobber med slike barn absolutt bør ta vaksinene på nytt eller i det minste sjekkes for antistoffer.
|
|
#639 |
|
Passiv
|
Vet du, på grunn av den gruppen du tilhører er det nå standard å spørre ALLE voksne om de ønsker en booster med kikhoste når de får stivkrampevaksinen. Kikhoste var faktisk nesten utryddet den inntil andelen som ikke vaksinerer ble såpass høy som det den faktisk er. |
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|