Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 13:25   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

Amming er ikke et alternativ her i gården desverre , så mine barn er flaskebarn.
Jeg har brukt både dr. browns og avent sine, men er ikke toppfornøyd med noen av dem. Dr. Browns har masse finurlige deler som jeg synes det er vanskelig å være sikker på er helt rene. Avent sine har så breit "tutt" at ikke mine barn har likt dem før de er over året, og da er det uansett litt sent.
Så jeg ønsker meg noen bra, enkle flasker som forebygger svelging av luft.

Noen tips?
Ja, og så trenger jeg en enkel måte å sterilisere på. Ikke gryte. Jeg hadde en mikrobølgeovnsak fra Mothercare, men den er brukt til fire barn, så den gikk i søpla. Var helt ihjelslitt.

Gammel 04-03-09, 13:29   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?

MAM-flaskene har tutter som er litt smalere over der barna suger. Barna mine liker ihvertfall MAM-flaskene godt. Men jeg synes de er irriterende, siden jeg ofte skrur feil, og får lekkasjer når jeg rister.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:30   #3
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Tror ikke det er noe som er helt optimalt for alle barn. Noen barn liker den brede smokken til Avent, noen liker Nuk, noen liker Dr. Brown - osv. Tror nok bare dere må prøve dere fram. Da vi gikk over til flasker prøvde vi flere forskjellige til eldste før vi landet på Dr. Brown, som var det eneste som fungerte for han. Syns ikke det var spesielt komplisert å vaske og sterilisere - vasket i maskin, og steriliserte i en kjele med vann sporadisk i starten, og senere bare smokkene. Lillesøster likte ikke Dr. Brown, så etter litt prøving og feiling ble det Avent til henne.

Stort sett er det vel ikke nødvendig å sterilisere flaskene hvis de er vasket i maskin.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:30   #4
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

MAM-flaskene har tutter som er litt smalere over der barna suger. Barna mine liker ihvertfall MAM-flaskene godt. Men jeg synes de er irriterende, siden jeg ofte skrur feil, og får lekkasjer når jeg rister.

Uff ja, jeg lurer på om det var de jeg kjøpte to stk av og som gikk rett i søpla. De har noen deler i bunnen, og er vanskelig å skru sammen rett. Jeg bare sølte.
No go....

Gammel 04-03-09, 13:32   #5
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Tror ikke det er noe som er helt optimalt for alle barn. Noen barn liker den brede smokken til Avent, noen liker Nuk, noen liker Dr. Brown - osv. Tror nok bare dere må prøve dere fram. Da vi gikk over til flasker prøvde vi flere forskjellige til eldste før vi landet på Dr. Brown, som var det eneste som fungerte for han. Syns ikke det var spesielt komplisert å vaske og sterilisere - vasket i maskin, og steriliserte i en kjele med vann sporadisk i starten, og senere bare smokkene. Lillesøster likte ikke Dr. Brown, så etter litt prøving og feiling ble det Avent til henne.

Stort sett er det vel ikke nødvendig å sterilisere flaskene hvis de er vasket i maskin.

Hadde dr. brown vært uten alle delene hadde de vært en drøm. Men det blir uhorvelig mye å vaske og sterilisere når ungen skal ha rein flaske til hvert måltid. Du skal sterilisere flasken min til barnet er 4 mnd mener jeg å huske. Og koke vannet til de er rundt samme alder og.. Skal brukes fra helt nyfødt, slik avent faller liksom av lasset av seg selv?

Gammel 04-03-09, 13:35   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi var fornøyd med både Avent og Dr. Brown. Man får med sånn minibørsterenser, nesten som en piperenser som kan kan bruke til kriker og kroker. Synes alt ble rent og fint jeg, og så steriliserte vi etterpå.

Ellers var vi veldig fornøyd med avent sin dampsterilisator som kan stå på benken.

Gammel 04-03-09, 13:35   #7
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hadde dr. brown vært uten alle delene hadde de vært en drøm. Men det blir uhorvelig mye å vaske og sterilisere når ungen skal ha rein flaske til hvert måltid. Du skal sterilisere flasken min til barnet er 4 mnd mener jeg å huske. Og koke vannet til de er rundt samme alder og.. Skal brukes fra helt nyfødt, slik avent faller liksom av lasset av seg selv?

Avent kan brukes fra nyfødt. Og jeg mener at nyere tids anbefaling er at det ikke er nødvendig å sterilisere flaskene hvis de er vasket i oppvaskmaskin. Var nå det da mine var små for 6-8 år siden. Koking av vann husker jeg ikke anbefalingene for.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:35   #8
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:36   #9
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Uff ja, jeg lurer på om det var de jeg kjøpte to stk av og som gikk rett i søpla. De har noen deler i bunnen, og er vanskelig å skru sammen rett. Jeg bare sølte.
No go....

Det er dem Godt å høre at det ikke bare er meg som søler.
Jeg har også kjøpt noen Grieg-flasker, som jeg ikke kan anbefale. De har elendige tutter som får undertrykk bare barnet ser hardt på dem, så der måtte jeg kjøpe nye tutter med en gang. Dessuten ble ikke flaskene ordentlig rene i oppvaskmaskin og passer ikke mikrosterilisatoren min, så de har blitt lite brukt.

Mikrosterilisator er virkelig greit altså. Jeg ville kjøpt en ny om jeg var deg.

Gammel 04-03-09, 13:36   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

La alle flasker i oppvaskvann og steriliserte 1-2 ganger om dagen. Da ble det ikke mye styr. Sterilisatoren kan skris på og slår av seg selv når den er ferdig. (Vår gutt fikk også kun flaske)

(Han brukte for øvrig Avent sine nyfødttutter helt fint)

Gammel 04-03-09, 13:37   #11
Koma

Koma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.

Ja, det har vi gjort også. Det funker fint.

Gammel 04-03-09, 13:42   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

tttflaske150ml1-v01-l.jpg

tateflaske250mlblaa-v05-l.jpg
Jeg tror begge disse er kolikkflasker.
Jeg elsket Dr. Brown flaskene, men fy som jeg hatet å vaske dem,
altfor mye deler. Jeg er lat.
Derfor ble de fort byttet ut med andre alternativer.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:43   #13
Noba
🎈

Noba sin avatar

Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Lillemor var flaskebarn, til henne brukte vi Avent. Junior fikk jeg til ammingen med, men han fikk mm på flaske av og til om jeg skulle bort eller sånt. Siden han var uvant med flaske, så ble det litt strev og vi prøvde litt ulike flasker. Nuk var vel den som fungerte best til han.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 13:46   #14
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Vi har brukt BornFree flaskene, og vært veldig fornøyde med de. Noe samme opplegget som Dr.Brown, men jeg synes disse er enklere. I tillegg er flaskene fri for bisphenol. Kjøpte våre på Babyshop.

Gammel 04-03-09, 13:46   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 14:12   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte MAM-flasker de siste seks månedene av flaskeperioden på Poden. Var veldig fornøyd med flaskene, men når vi nå skulle i gang med flasker på nytt ble jeg kvalm bare av å tenke på alle delene. Avent har kommet med nye flasker etter at de ble en del av Phillips (hvis jeg har forstått riktig?), vi har vært veldig fornøyd med disse flaskene nå etter fire måneder med utprøvning. Microsterilisatoren er også genial.

Gammel 04-03-09, 14:13   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette stemmer vel ikke med de nye tutene. Det vil si de passer, men luftsystemet funker ikke. For Avents nye smokker sitter hullene i selve tuten, og hos Mam sitter det i den nederste delen av flaska.

Gammel 05-03-09, 18:32   #18
Lenemor82
Aktiv

Lenemor82 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen
Lenemor82 er litt kul
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med Dr. Browns flaskene. Ja, det er flere deler å vaske, men snuppa ble jo en helt annen baby etter at vi byttet flaske! I starten brukte vi Avent, men da fikk hun så mye luft i seg.

Gammel 05-03-09, 18:45   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenemor82, her.

Jeg har vært veldig fornøyd med Dr. Browns flaskene. Ja, det er flere deler å vaske, men snuppa ble jo en helt annen baby etter at vi byttet flaske! I starten brukte vi Avent, men da fikk hun så mye luft i seg.

Jeg kjøpte en kurv fra alexi som man kan putte delene i og vaske i oppvaskmaskinen. Før man eventuelt koker den . for små babyer.

Gammel 05-03-09, 18:52   #20
Lenemor82
Aktiv

Lenemor82 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen
Lenemor82 er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Jeg kjøpte en kurv fra alexi som man kan putte delene i og vaske i oppvaskmaskinen. Før man eventuelt koker den . for små babyer.

Det hørtes jo veldig greit ut! Takk for tipset

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.