|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Amming er ikke et alternativ her i gården desverre
|
|
|
#2 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?MAM-flaskene har tutter som er litt smalere over der barna suger. Barna mine liker ihvertfall MAM-flaskene godt. Men jeg synes de er irriterende, siden jeg ofte skrur feil, og får lekkasjer når jeg rister. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Tror ikke det er noe som er helt optimalt for alle barn. Noen barn liker den brede smokken til Avent, noen liker Nuk, noen liker Dr. Brown - osv. Tror nok bare dere må prøve dere fram. Da vi gikk over til flasker prøvde vi flere forskjellige til eldste før vi landet på Dr. Brown, som var det eneste som fungerte for han. Syns ikke det var spesielt komplisert å vaske og sterilisere - vasket i maskin, og steriliserte i en kjele med vann sporadisk i starten, og senere bare smokkene. Lillesøster likte ikke Dr. Brown, så etter litt prøving og feiling ble det Avent til henne. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?
Uff ja, jeg lurer på om det var de jeg kjøpte to stk av og som gikk rett i søpla. De har noen deler i bunnen, og er vanskelig å skru sammen rett. Jeg bare sølte.
|
|
|
#5 |
|
Hadde dr. brown vært uten alle delene hadde de vært en drøm. Men det blir uhorvelig mye å vaske og sterilisere når ungen skal ha rein flaske til hvert måltid. Du skal sterilisere flasken min til barnet er 4 mnd mener jeg å huske. Og koke vannet til de er rundt samme alder og.. Skal brukes fra helt nyfødt, slik avent faller liksom av lasset av seg selv?
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Vi var fornøyd med både Avent og Dr. Brown. Man får med sånn minibørsterenser, nesten som en piperenser som kan kan bruke til kriker og kroker. Synes alt ble rent og fint jeg, og så steriliserte vi etterpå.
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Avent kan brukes fra nyfødt. Og jeg mener at nyere tids anbefaling er at det ikke er nødvendig å sterilisere flaskene hvis de er vasket i oppvaskmaskin. Var nå det da mine var små for 6-8 år siden. Koking av vann husker jeg ikke anbefalingene for. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Jeg har hatt stort hell med Avent-flasker, og MAM-flaskesutter. Disse kan uten problem kombineres.
|
|
|
|
#9 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Det er dem |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?La alle flasker i oppvaskvann og steriliserte 1-2 ganger om dagen. Da ble det ikke mye styr. Sterilisatoren kan skris på og slår av seg selv når den er ferdig. (Vår gutt fikk også kun flaske)
|
|
|
#12 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?tttflaske150ml1-v01-l.jpg |
|
|
|
|
|
#13 |
|
🎈
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Lillemor var flaskebarn, til henne brukte vi Avent. Junior fikk jeg til ammingen med, men han fikk mm på flaske av og til om jeg skulle bort eller sånt. Siden han var uvant med flaske, så ble det litt strev og vi prøvde litt ulike flasker. Nuk var vel den som fungerte best til han.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Vi har brukt BornFree flaskene, og vært veldig fornøyde med de. Noe samme opplegget som Dr.Brown, men jeg synes disse er enklere. I tillegg er flaskene fri for bisphenol. Kjøpte våre på Babyshop.
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Vi brukte MAM-flasker de siste seks månedene av flaskeperioden på Poden. Var veldig fornøyd med flaskene, men når vi nå skulle i gang med flasker på nytt ble jeg kvalm bare av å tenke på alle delene. Avent har kommet med nye flasker etter at de ble en del av Phillips (hvis jeg har forstått riktig?), vi har vært veldig fornøyd med disse flaskene nå etter fire måneder med utprøvning. Microsterilisatoren er også genial.
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Dette stemmer vel ikke med de nye tutene. Det vil si de passer, men luftsystemet funker ikke. For Avents nye smokker sitter hullene i selve tuten, og hos Mam sitter det i den nederste delen av flaska.
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: Hvilke flasker er BEST til flaskebarn?Jeg har vært veldig fornøyd med Dr. Browns flaskene. Ja, det er flere deler å vaske, men snuppa ble jo en helt annen baby etter at vi byttet flaske! I starten brukte vi Avent, men da fikk hun så mye luft i seg.
|
|
|
#19 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Jeg kjøpte en kurv fra alexi som man kan putte delene i og vaske i oppvaskmaskinen. Før man eventuelt koker den . for små babyer.
|
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Bergen
![]() |
|
![]() |
|
|