Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Klubb?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-03-09, 10:23   #21
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Klubb?

Jeg hadde med meg et julekalenderbroderi en gang. Men jeg klarte ikke å prate og brodere samtidig.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:24   #22
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

det er vel mitt innlegg du lager ny tråd om nå kanskje? Ja, skal ha klubb i kveld. Vi er 5 stykker, som har kjent hverandre i 15-20 år, og møtes ca hver 3-4 uke. Ikke syklubb, men skravleklubb. Forening, jentekveld.... kjært barn har mange navn osv.

Gammel 05-03-09, 10:25   #23
Kneazle
Passiv

Standard

Vi kaller det vinkveld, vi.

Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 10:26   #24
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Vi kaller det vinkveld, vi.

Eller gourmetaften.

Gammel 05-03-09, 10:26   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke hvem sitt innlegg jeg lager tråd om? Jeg har bare lagt merke til ordet "klubb", gjerne i matsammenhenger. På Facebook også, tror jeg.

Gammel 05-03-09, 10:27   #26
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi kaller det også klubb. Jeg er med i to stk. Veldig greit for å få møtt folk man ellers sikkert ikke hadde møtt så ofte pga hverdagen.

Gammel 05-03-09, 10:28   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Aner ikke hvem sitt innlegg jeg lager tråd om? Jeg har bare lagt merke til ordet "klubb", gjerne i matsammenhenger. På Facebook også, tror jeg.

Jeg skrev akkuratt at jeg skulle ha klubb i kveld og lurte på om noen hadde spekemat tips. Så så jeg denne rett etterpå, og tror jo at verden dreier seg rundt meg da vettu Men det er jo uansett ikke et problem

Gammel 05-03-09, 10:29   #28
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var engang med i en strikkeklubb som het "Hunedderkoppen". :deler:

Gammel 05-03-09, 10:30   #29
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg skrev akkuratt at jeg skulle ha klubb i kveld og lurte på om noen hadde spekemat tips. Så så jeg denne rett etterpå, og tror jo at verden dreier seg rundt meg da vettu Men det er jo uansett ikke et problem

Hehe, da kan det godt være ditt innlegg, for jeg plukket opp ordet på "Uleste innlegg".

Gammel 05-03-09, 10:37   #30
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har også "syklubb", som i "Syklubben uten en tråd". Ingen av oss kan sy, strikke eller brodere. Vel vi KAN, om vi virkelig MÅ.

Vi har vel heller "Skravleklubb med vin, øl og god mat", utloddning av div. saker og sparing til div. turer uten mann og barn.

Gammel 05-03-09, 10:39   #31
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

"Klubb" brukt om vennetreff satt i system er nok et gammelt fenomen. Jeg har i hvert fall vært borti det i Bøgenæs-/Saxegaard-bøker (eller lignende), mener jeg.

Gammel 05-03-09, 10:41   #32
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

"Klubb" brukt om vennetreff satt i system er nok et gammelt fenomen. Jeg har i hvert fall vært borti det i Bøgenæs-/Saxegaard-bøker (eller lignende), mener jeg.

Klubb/forening er for gamle damer! :misunnelig og klubb-løs:

Gammel 05-03-09, 10:51   #33
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

niobe: Jeg tror kanskje "klubb" er et østlandsfenomen? Eller noe sånt. Jeg har aldri heller hørt det før jeg kom på forum. Jeg er vant til forening og "syklubb".

Og jeg har fått inntrykk av at det er et rogalandsfenomen. På det andre forumet der jeg er er det mange fra Rogaland, og de snakker ofte om at de har klubb. Jeg har aldri hørt folk fra andre deler av landet bruke ordet på denne måten før denne tråden.

Gammel 05-03-09, 10:57   #34
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Vi har også "syklubb", som i "Syklubben uten en tråd". Ingen av oss kan sy, strikke eller brodere. Vel vi KAN, om vi virkelig MÅ.

Vi har vel heller "Skravleklubb med vin, øl og god mat", utloddning av div. saker og sparing til div. turer uten mann og barn.

Vår klubb heter "Uten en tråd". Er du med?
Jeg er med i to klubber i grunn. Skravel, fjas mat og sånn.
Lite sying, strikking.. og ikke alltid gourmet heller. Heller dårlig med vin også, både pga en del svangerskap, amming og kjørevei. Men gøy likevel.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:33   #35
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

For min del dreier det seg om venninner som avtales å møtes en gang hver måned. Det fungerer jo ikke å ta det på sparket når vi er 8 stykker som alle har våre ting å ta hensyn til, det må avtales. Vi kaller det klubb, men vi har ingen agenda- det er hverken gourmet, vin, sysaker eller strikketøy. Det er enkel servering og brus. Og veldig, veldig hyggelig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:38   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

For min del dreier det seg om venninner som avtales å møtes en gang hver måned. Det fungerer jo ikke å ta det på sparket når vi er 8 stykker som alle har våre ting å ta hensyn til, det må avtales. Vi kaller det klubb, men vi har ingen agenda- det er hverken gourmet, vin, sysaker eller strikketøy. Det er enkel servering og brus. Og veldig, veldig hyggelig.

Er sånn det er her og.

Gammel 05-03-09, 11:45   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

niobe: Jeg tror kanskje "klubb" er et østlandsfenomen? Eller noe sånt. Jeg har aldri heller hørt det før jeg kom på forum. Jeg er vant til forening og "syklubb".

Jeg trodde det var et generasjonen-over-meg-fenomen helt til jeg kom på forum.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:49   #38
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg savner klubben min... Barndomsvenninnene mine i Bergen. VI møttes hver måned - mat, etterhvert litt vin og masse skravling. Den gikk i oppløsning da flere flyttet utenbys, og da jeg kom til Oslo hadde alle de nye venninnene jeg ble kjent med da (stort sett koner av mannens kompiser) klubber fra før. Med inntaksstopp.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:50   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg trodde det var et generasjonen-over-meg-fenomen helt til jeg kom på forum.

For meg er "forening" litt sånn generasjon over meg fenonmen.

Gammel 05-03-09, 11:54   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

For meg er "forening" litt sånn generasjon over meg fenonmen.

For meg er det generasjonen over der igjen. Mormor drev med forening, mamma var med i en klubb i studietida. Jeg har bare venner jeg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.