Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Folks forhold til banning i dag

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 12:25   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Folks forhold til banning i dag

Opprinnelig lagt inn av Rine

Kjendiser tok jeg som eksempel fordi de er, nettopp, kjendiser: Personer de fleste av oss har hørt om. Jeg sier ikke at kjendiser som gruppe banner mer enn f.eks anleggsarbeidere. Noen eksempler: Jan Fredrik Karlsen, Anne Kath Hærland, Kristoffer Schau, Kurt Nilsen, Suzann Tutta Pettersen.

Jeg er nok litt dum, for jeg skjønner ikke relevansen, spesielt ikke når eksempelet ditt ikke stemmer. TO banneord i hver eneste setning på disse menneskene? I don't think so. Det blir bare tåpelig å overdrive på den måten.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Mulig det, men brukes det av en som ikke er kristen, er det vel et uttrykk totalt uten mål og mening. Da hadde det vært mer naturlig å slengt ut et uttrykk som henspeilet på noe en faktisk tror på.

Næsj, hvorfor det? Det er et utrykk som er godt innarbeidet i språket. Jeg tror de aller færreste tenker på den opprinnelige betydingen av ulike kraftutrykk de bruker. Da er det, som flere har nevnt, lettere å bli sjokkert av andre kulturers utrykk, som går mye mer på kjønn og kjønnsorganer, siden det er noe vi ikke er vant til.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes generelt at banning er tilsøpling av språket og knytter det helt klart til et begrenset ordforråd.

Jeg er enig i at begge deler kan være en uting, men syns ikke de henger sammen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.