|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#43 |
|
![]() Sv: VERSTE julesang?
Jeg har en versjon av den sangen med ei dame, og ikke Arne Bendiksen ... Og den er kjempefiiin!
![]() |
#44 |
seru
|
Den avataren din ser jo også sånn ut, så det passer jo bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
![]() Sv: VERSTE julesang?Jeg misliker "Glade jul" i norsk oversettelse sterkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
intro
|
![]() Sv: VERSTE julesang?Julesang og julesang - Chris Reas "Driving Home for Christmas" er i alle fall direkte grusom, i likhet med det meste annet fra den kanten. "Julekveld i skogen" er heller inge favoritt, nei.
![]() |
![]() |
#47 |
Bedreviter
|
Jeg kjenner ikke den oversettelsen. Den var ikke i bruk da vi var barn, var den? Jeg kan altså ikke resten av teksten, men hvis den går noe i retning av "Stille natt, hellige natt" er den i alle fall langt bedre enn "Glade jul", for da synger man på I, E og A, som fungerer utmerket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Glamorøs
|
Han som har skrevet sangen vil ikke at de skal spille den, fordi han ikke har blitt kreditert for å ha skrevet den, Han mener at bare han som har skrevet musikken blir kreditert. Derfor har han nektet NRK å spille den.
![]() |
#52 |
Bedreviter
|
Hva!? Er det en tekstlig og/eller innholdsmessig sammenheng i Glade jul? :nå står ikke verden til … jul: |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
seru
|
Åååå. Også jeg som trodde den var for politisk ukorrekt for NRK. :skuffa: |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
frakoblet
|
![]() Sv: VERSTE julesang?Mange gode forslag her, jeg skal legge til en; Jussi ødelegger fullstendig den nydelige "O, helga natt" med brekingen sin. Så når han synger den, blir det en av de verste. Selv om det i utgangspunktet er den fineste julesangen jeg vet om.
![]() |
#56 |
Permakulturell
|
![]() |
#57 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#59 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: VERSTE julesang?Vi hakke ti',for vi må finne skjegget. :stormgråte: Den er en skikkelig skifte-kanal-sang.
![]() |
![]() |
#60 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sist redigert av Pamina : 16-12-06 kl 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|