|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDet hadde virkelig ikke falt meg inn å gå til legen med en prikk eller tre.
|
|
|
#142 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen
Men det er det vel heller ingen som har sagt?
|
|
|
#143 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen[quote=bina;1536200]Samme med oppkast - ungen kaster opp en gang, rett etter å ha spist, hostet eller hva det måtte være. Skal jeg da sette ungen i 2 dagers karantene for sikkerhets skyld, og av hensyn til andre, så blir det umulig med både barnehage og skolegang. For ikke å snakke om jobb. I såfall er vi på full fart tilbake til et samfunn med hjemmeværende husmødre.
|
|
|
#144 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg lurer på hvordan mange vet så mye om hva som foregår hjemme hos andre jeg? |
|
|
|
|
|
#147 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenHer sitter jeg og lurer på om jeg skal sende 5-åringen i barnehagen i morgen. Han var slapp når han kom hjem derfra i dag, gikk rett på sofaen under et pledd. Spiste uvanlig bra til middag og kvelds med tanke på formen, men han hadde 38,3 når jeg målte kl 17. Ble dessverre ingen måling seinere da han akkurat hadde sovnet når jeg kom inn etter svømming med eldste barnet. Han hoster også.
|
|
|
#148 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenMagica: Du kan vente til imorgen og se. Har han feber i morgen tidlig (selv lavgradig; tempen stiger vanligvis alltid noe utover dagen) ville jeg ha holdt ham hjemme en dag for sikkerhets skyld; hvis han er afebril og kjekk ville jeg ha sendt ham i barnehagen, men sagt fra til personalet at hadde vært litt pjusk i kveld og bedt dem ringe om det forandret seg igjen.
|
|
|
|
#149 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Og som barnehageansatt vil jeg si: lytt til legens ord. Jeg syns det høres ut som en grei sak det missa sier.
|
|
|
#150 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg må innrømme at jeg synes selv diarébegrepet er litt vanskelig, jeg. Jeg mener, mine to (særlig den eldste) har løs avføring relativt hyppig uten at jeg klassifiserer det som diaré av den grunn. Kan noen gi meg en vanntett (haha) definisjon? Gjerne for både bleie- og dobarn?
|
|
|
#151 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg forsøker i hvertfall å prente inn i hodet på assistentene mine: "nei, vi ringer ikke mor/far fordi poden har hatt en grøtaktig bleie."
|
|
|
#152 |
|
Etylbarbital
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDet er forskjell på suppe og grøt, men ut over det: Know thy child's faeces.
|
|
|
#154 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenDiaré er løs/vandig avføring. Mulig jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at man sjelden har diaré uten å ha vondt i magen og/eller feber.
|
|
|
#157 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJa, altså, jeg har definert diaré som vannaktig hos bleiebarn, altså at man har farget væskeaktig konsistens, i det minste delvis. Hos poden bruker jeg begrepet hvis avføring overhodet ikke har fast form.
|
|
|
#158 |
|
Bør lage seg en tittel selv
1)
|
|
|
|
#159 |
|
Nå også i farger
Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagenJeg er også usikker på dette med diare. Begge mine to yngste har ofte vondt i magen og løs avføring. Men ikke oppkast eller kvalme. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Etylbarbital
|