Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å sende småsyke barn i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 22:22   #11
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Jeg lurer på hvordan mange vet så mye om hva som foregår hjemme hos andre jeg?

Nevnt her, barnet kaster opp på natta. Hvordan vet de som mest sannsynlig bare hører barnet si dette, at det ikke er av helt andre grunner enn omgangssyken? Barnet får stikkpille på morgenen, hvordan vet dere at det har med feber å gjøre?

Spørsmålene her stiller jeg til foreldre, ikke barnehageansatte.
Så vidt jeg vet har barnehagepersonell taushetsplikt, og dersom noen foreldre overhører at Ola si han har kastet opp på natta eller overhører foreldrene si det, hvordan vet man det er pga sykdom?

Jeg lurer fordi jeg har en liten en som ikke er helt standard når det kommer til sykdommer selv. Han har fått stikkpille før barnehagen, fordi han gikk på det profylakse en periode. Han sier hver dag at han "kasta opp", fordi han har reflux og gulper. De barnehageansatte vet alt dette, men ikke foreldrene. Jeg lufter ikke hva som foregår hos oss for hele garderoben. Nå lurer jeg egentlig på hva alle disse foreldrene tror om oss...?
Kan jo toppe det hele med hoste og tetthet pga astma, og kanskje litt rødhet i øynene pga lett forkjølelse eller det at han har gulpet og satt det litt i vrangstrupa ... Konklusjonen andre foreldre kan trekke blir da: "Han har kastet opp, blitt levert med stikkpille innabords, og så har han i tillegg skikkelig hoste og røde øyne (øyekatar??). " Utifra det burde han jo egentlig vært hjemme, sant? Det er bare det at det er ikke slik realitetet er. De to minuttene noen så han gir ikke et riktig bilde. Egentlig var det full fart på han hele dagen. Akkurat som vanlig.

Hvordan vet man at noen leverer et sykt/smittefarlig barn utfra ord som "oppkast" og "stikkpille" egentlig?

For ordens skyld: Jeg tror også noen få foreldre gjør dette, leverer syke barn, men jeg tviler på at det er normalen. De få som gjør det er sikkert de samme som gjør det hver gang...tror jeg...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.