|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Anbefal en uavhengig butikk du liker!I en annen tråd minnet Mandino meg på O. Mysterud på Sagene i Oslo, og jeg kom på hvor mye jeg elsker den butikken. Jeg liker mangfoldet uavhengige butikker representerer, og syns kjeder bidrar til å gjøre bybildet kjedelig og forflatet. Vi trenger de små uavhengige butikkene, og de trenger oss, spesielt i økonomiske nedgangstider. Så jeg vi at dere anbefaler uavhengige butikker dere elsker, og skriver litt om hva de tilbyr og hvorfor du liker dem. Slik kan flere benytte seg av dem, og de overlever forhåpentligvis. Jeg begynner med følgende butikker:
Mat
Reiseliv
Bøker
Trondheim og omegn: Klær
Drammen: Klær
Tromsø: Mat:
Bøker:
Barn Alveslottet - lekebutikk på Wergeland Sør i landet Stæsj
O. Mysterud på Sagene i Oslo Dette er en liten isenkramforretning av den gode, gamle sorten, hvor far og sønn Mysterud bruker gråblå lagerfrakker og kan hjelpe deg med alt. De har leker, matbokser, kjøkkenutstyr, skruer, verktøy, strykebrett, bærplukkere, dekketøy, servise, trinser, bøtter, vanskeutstyr, bleiebøtter ... you name it! I tillegg har de alltid såpebobler til barna, et hyggelig råd eller hjelp til å stramme hjulene på en barnevogn. Prismessig er de faktisk konkurransedyktige, og prisene er deilig frie for -9,99. Det koster ofte 37,50 og slikt. Tronsmo Bokhandel på Tullinløkka i Oslo Tronsmo bokhandel er omtrent den eneste uavhengige bokhandelen igjen i Oslo, og de har en kjeller full av tegneserier og en førsteetasje full av fantastisk musikklitteratur, kunstlitteratur, pop-kulturell litteratur, skeiv litteratur, politisk litteratur og mye bra utenlandsk litteratur. De har fantastiske fotobøker, men her finner du ikke en Shopoholikers bekjennelser! De som jobber der har faktisk greie på bøker, og kan komme med kompetente anbefalinger. De har også nettbutikk. Ellers vil jeg også anbefale UnikOslo, en oversikt over uavhengige butikker på Grünerløkka i Oslo. Har dere noe dere vil anbefale? Husk! Ingen kjeder!
Sist redigert av Tallulah : 29-04-09 kl 11:29. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!Nomaden vil jeg anbefale. Det er en butikk spesialisert på reiser, og har alt man måtte begjære av reiselitteratur og nyttig utstyr. De som jobber der har reist over store deler av verden, og har mange gode tips og tanker. Man må ikke ha planer om å haike rundt i Sør-Amerika for å finne noe der. Jeg har flere ganger spurt om hjelp til barnevennlige destinasjoner, og de har kommet opp med bøker om temaet, smarte duppedingser å ha med på reisen (navnebrikker til barna, underholdning til flyreisen, minivannkokere etc). Jeg har også kjøpt noen fotobøker der som jeg ikke har funnet i andre butikker, vakre prydbøker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!Den var fin, glitter! |
|
|
|
#10 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!Da vil jeg anbefale Bess retro. Dessverre har de nettopp flyttet fra Tromsø til Trondheim.
|
|
|
#12 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!Hun driver med 50-60-70-tallsmote, vintage og nye ting, og redesign av gamle klær, her er en link men jeg ser at nettsidene ikke er særlig oppdaterte etter at de flyttet nå for under en måned siden. Masse kult og unikt som man ikke får andre steder, hun gjør innkjøpene rundt om i europa (London, Amsterdam, Paris og Milano).
|
|
|
#13 |
|
Off the map.
|
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!Ën god slakterbutikk: http://www.strom-larsen.no/
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!Jeg savner de små, litt eksklusive matbutikkene i Oslo. Gutta på Haugen. |
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Rett nedenfor Gutta på Haugen, på nedsiden av Kaffebrenneriet ligger det en økosjappe som heter Røtter. Veldig godt utvalg te, ferske bakevarer og deilig økokjøtt.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Mmmm. Jeg savner alle de små innvandrerbutikkene også. Bare svinge innom og få meg seg en fersk børek i en serviett. |
|
![]() |
|
|