Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å sende småsyke barn i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-09, 15:08   #181
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å sende småsyke barn i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Millivilli, her.

Du burde lese Doras innlegg skikkelig.

Jeg gjorde det. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan andre foreldre skal få vite slike ting, så lenge foreldre ikke sier noe selv. Vi som jobber i barnehage står jo ikke og diskuterer sykdom ift barn med andre enn barnas foreldre? Jeg følte det var det hun antydet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:16   #182
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Som regel blir vi informert av foreldre om det er noe som gjør at barnet kan kaste opp uten å være syk. Eller som får stikkpille pga et eller annet. Det handler om kommunikasjon.

Det er nettopp dette med kommunuikasjon jeg føler at er så viktig. Vi har et barn som for tiden er mye syk; i topp form, men med en hoste som kan skremme livet av de fleste, røde øyne og et utslett som kan forveksles med mye. Vi er stadig hos lege og gir beskjed til barnehagen. Barnehagen sier at det er helt greit at han er der siden har verken er sur eller smittsom.

Videre antar jeg at de andre foreldrene skjønner at jeg kommuniserer med barnehagen og at knerten ikke er en fare for noen selv om han definitivt ser og høres sånn ut. Hvis ikke så får de bare tenke sitt.

Gammel 10-03-09, 15:28   #183
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sender ikke sykt barn i barnehagen.
Det er både barnetsbeste, de andre barna og de ansattes beste.

Gammel 10-03-09, 15:44   #184
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde det. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan andre foreldre skal få vite slike ting, så lenge foreldre ikke sier noe selv. Vi som jobber i barnehage står jo ikke og diskuterer sykdom ift barn med andre enn barnas foreldre? Jeg følte det var det hun antydet.

Det jeg tror Dora mener, og som jeg også har lurt litt på er hvordan andre foreldre i denne tråden (ikke barnehageansatte som snakker med foreldrene i disse situasjonene) vet at det er mange/noen i deres barnehager som sender barn med feber og omgangssyke i barnehagen og ikke overholder gjeldende anbefalinger. Disse anbefalingene har brukt å henge som oppslag i barnehagen eller bli sendt ut til foreldrene der mine barn har gått, og jeg har ingen grunn til å tro at de ikke blir etterlevd. (Selv om det helt sikkert er noen som sender syke barn i barnehagen med vitende og vilje, jeg har bare ingen forutsetning for å si at sånn er det). Jeg kan ikke tenke meg at barnehageansatte ikke overholder taushetsplikten. Så hvordan vet dere at det er et slikt problem i deres barnehage? Er det barna som forteller det eller andre foreldre?

At hygiene i barnehagen også har endel å si med hensyn på smittespredning er jeg heller ikke i tvil om. Selvfølgelig skal man holde svært smittefarlige barn hjemme, men man skal ikke undervurdere håndvask heller. Vi flyttet da eldstemann var to. Da hadde han gått i en barnehage som vi oppfattet som bra. Men de sov på trange rom inne flere barn sammen, de tok bleieskift med våtservietter på grunn av plassen og de brukte feber som hovedkriterium for å sende barn hjem fra barnehagen. (Typisk telefon: nå har han vært slapp siden utetiden, men NÅ har vi målt han til 38 grader så da må dere hente han). Den ene infeksjonen avløste den andre hjemme hos oss helt til vi flyttet. I den nye barnehagen sov barna ute i vogn, de hadde større areal og mer utetid og vasket med klut og vann (det var altså bedre muligheter for vask av både voksne og barn). Det var som å skru av en bryter, han var nesten ikke syk. Han hadde nok uansett begynt å bli mindre syk på den tiden fordi han hadde vært i barnehagen en stund, men det var virkelig markant forskjell. Det tror jeg hadde med areal og hygiene å gjøre.

Jeg er enig med de andre om at kommunikasjon med barnehagen er det viktigste. Vi har hatt barn med meslingeaktig utslett i barnehagen etter vaksine for eksempel. Og er vi i tvil ber vi dem ringe hvis det ikke går. Ofte går det helt fint, av og til ringer de for å drøfte med oss, og et par ganger har vi måttet hente. Nå ringte de akkurat fra barnehagen til mellomste, han var slapp og hadde ikke spist noe særlig. Ingen feber. De ville si fra så vi kunne velge om vi ville hente han. Jeg synes det er veldig fint at de sier fra da, han får sjelden feber. Og det må være mye verre å være slapp og uggen i barnehagen enn turbo med 38,5 i temp.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 15:57   #185
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden traff visst min situasjon fullstendig gitt. Har i dag på andre dagen vært hjemme med Lillebror som hoster som en KOLS-pasient, og hadde feber gjennom hele helgen. Sikkert ikke noe farlig eller smittsomt, men jeg anser det viktig med rikelig tilgang til kos og trøst når han først kommer på at han er pjusk...

Storesøster fikk jeg akkurat i retur fra SFO (mormor med blålys var sjåfør) fordi hun frøs og var uggen. Hun har hostet hele helgen og hadde feber og kastet opp søndag. Hun var hjemme i går, og ble sendt på skolen i dag fordi hun ikke lenger hadde feber og tross alt bare kastet opp den ene gangen. Nå er feberen tilbake, hun har frostrier, hul bronkittisk hoste, og jeg planlegger å få legen til å lytte på lungene i morgen.

Jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere hva som er "grei" form for å sende barna på skolen eller barnehage. Jeg merker allikevel at jeg har lavere terskel for å være hjemme med Lillebror som det er så mye "greier" med, og som ennå ikke har språk nok til å kunne formidle skikkelig hvordan han har det.

Jeg er mellomleder, og det sitter langt, LANGT inne å være hjemme fra jobben. Mannen og jeg er nødt til å dele på (annenhver gang), og jeg prøver ofte å få andre til å endre sine vakter slik at jeg kan jobbe på kvelden f.eks, etter at jeg har vært hjemme med sykt barn. 10 dager hjemme med sykt barn er et gode for enhver arbeidstager, og som arbeidsgiver setter jeg ikke spørsmålstegn ved behovet, selvsagt. Jeg _kan_ imidlertid undres over at dagene ikke synes å være fordelt mellom mor og far, og det er en kjennsgjerning at når disse kommer i tillegg til annet egenmeldt fravært (IA-bedrift = 24 dager), så er det med på å gi enkelte arbeidstagere et stort fravær, noe som igjen er en belastning for både lønnsbudsjett og de andre ansatte. Sånn ER det bare, og det blir for dumt å late som at f.eks mitt fravær i disse 2 dagene ikke utgjør noen forskjell for de andre. Å øke antall dager man kan være hjemme med sykt barn er greit, men da får Staten betale...

Sist redigert av Billa : 10-03-09 kl 16:07.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:05   #186
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det jeg tror Dora mener, og som jeg også har lurt litt på er hvordan andre foreldre i denne tråden (ikke barnehageansatte som snakker med foreldrene i disse situasjonene) vet at det er mange/noen i deres barnehager som sender barn med feber og omgangssyke i barnehagen og ikke overholder gjeldende anbefalinger. Disse anbefalingene har brukt å henge som oppslag i barnehagen eller bli sendt ut til foreldrene der mine barn har gått, og jeg har ingen grunn til å tro at de ikke blir etterlevd. (Selv om det helt sikkert er noen som sender syke barn i barnehagen med vitende og vilje, jeg har bare ingen forutsetning for å si at sånn er det). Jeg kan ikke tenke meg at barnehageansatte ikke overholder taushetsplikten. Så hvordan vet dere at det er et slikt problem i deres barnehage? Er det barna som forteller det eller andre foreldre?

Takk for at du forklarte for meg. Er på jobb og skulle bare innom å sjekke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 16:33   #187
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir ofte spurt om råd av de ansatte i barnehagen hvis de er i tvil om hva de skal gjøre. Sjelden med navn, men det forekommer at jeg har kunnet identifisere.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 17:06   #188
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen våres tok opp dette som tema på et foreldremøte i høst, fordi de har hatt store problemer med at foreldre sender ungene i barnehagen når de burde vært hjemme. Problemstillingen ble tatt opp generelt, men begrunnelsen var de helt klare på. Vi hadde en salig runde i fjor med omgangsyke som bare ikke gav seg, fordi unger ble sendt tilbake for tidlig. Dessverre var ikke helsesøsteren som kom på møtet for å informere noe særlig pedagogisk eller flink, så det hadde liten, om ikke ingen, effekt. Så vi hadde samme runden med omgangsyke i år.

Jeg har bedt barnehagen om å lage klare regler, ikke bare anbefalinger, for det vil hjelpe de ansatte i å sette ned foten når foreldre prøver å levere syke unger, men det har de ikke gjort.

Gammel 10-03-09, 17:23   #189
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har bedt barnehagen om å lage klare regler, ikke bare anbefalinger, for det vil hjelpe de ansatte i å sette ned foten når foreldre prøver å levere syke unger, men det har de ikke gjort.

Det vi da kan oppleve er at foreldrene prater med legen sin, og legen ofte (dessverre) gir en mildere anbefaling enn oss, så kan vi liksom ikke "overprøve" legen. Derfor kan vi komme med anbefaling ut fra vår erfaring. Men vi kan liksom ikke bestemme at SÅNN skal det være. Det er uansett vanskelig fordi foreldre vurderer ting så ulikt. Det gjør ansatte også.

Gammel 10-03-09, 17:24   #190
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ah. Ok.
Noen her har vel nevnt at foreldre selv sier at de sender syke barn i barnehagen. Av ulike årsaker. Kanskje sier noen dette pga usikkerhet, og/eller uvitenhet.

Gammel 10-03-09, 17:26   #191
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vi da kan oppleve er at foreldrene prater med legen sin, og legen ofte (dessverre) gir en mildere anbefaling enn oss, så kan vi liksom ikke "overprøve" legen.

Dere vet jo heller ikke hva legen egentlig har sagt, det er veldig vanskelig å være lege og få inn informasjon til foreldre som ikke hører hva de har lyst til å høre:

Han kan vel gå i barnehage? Ikke det? Men er det farlig for ham? Altså kjempefarlig? Og kan du garantere at han kommer til å smitte andre sånn helt sikkert?

Gammel 10-03-09, 17:28   #192
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dere vet jo heller ikke hva legen egentlig har sagt, det er veldig vanskelig å være lege å få inn informasjon til foreldre som ikke hører hva de har lyst til å høre:

Han kan vel gå i barnehage? Ikke det? Men er det farlig for ham? Altså kjempefarlig? Og kan du garantere at han kommer til å smitte andre sånn helt sikkert?

Ja, jeg vet. Det blir litt sånn ord mot ord.

Men en gang hadde vi en "hard" kamp med kommunelegen blant annet (samt en del fastleger) ang brennkopper.
Vi hadde en grusom langvarig runde, som aldri ga seg. Fordi foreldre, etter legens anbefaling, sendte de i bhg. Til slutt måtte vi kalle inn til foreldremøte og be alle om å VÆR SÅ SNILL å holde barna hjemme litt lenger, for vi ble virkelig aldri kvitt det. Dette gikk over 2-3 mnd.

Gammel 10-03-09, 18:32   #193
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det jeg tror Dora mener, og som jeg også har lurt litt på er hvordan andre foreldre i denne tråden (ikke barnehageansatte som snakker med foreldrene i disse situasjonene) vet at det er mange/noen i deres barnehager som sender barn med feber og omgangssyke i barnehagen og ikke overholder gjeldende anbefalinger. Disse anbefalingene har brukt å henge som oppslag i barnehagen eller bli sendt ut til foreldrene der mine barn har gått, og jeg har ingen grunn til å tro at de ikke blir etterlevd.

Det kan godt være meg du mener. I barnehagen vår har det ALDRI vært snakk om at man bør være hjemme 2 døgn etter siste oppkast/diare. Jeg leverer stort sett alltid sent eller henter tidlig, og bruker tid på henting og levering. Jeg observerer støtt og stadig hvem som ikke er der, og ofte snakker jeg med storesøsken på den mellomste avdelingen, der min eldste går. Det er ikke vanskelig for meg å se/skjønne at barn er hjemme i 2 døgn med spysjuken. Og er man hjemme i 2 døgn rekker man ikke 2 symptomfrie døgn, etter å ha hatt en runde. Dessuten skravler jeg veldig med mange foreldre, og det hender støtt og stadig at man sier "åh, nå har vi vært sjuke hele gjengen, men nå har han ikke kasta opp siden søndag kveld, så da satser jeg på at vi er friske igjen".

Det, i tillegg til at vi aldri har fått info fra barnehagens side om 2 døgns "karantene, i tillegg til at vi nå er på andre runda (hvis ikke tredje, var det en ansatt som nevnte i dag) med omgangssjuken på nyåret, gjør at jeg overhodet ikke har tro på at alle, eller noen i det hele tatt, er hjemme med ungene til 2 døgn etter de har spydd.

Kommentaren fra barnehagen pleier å være at ungene får komme tilbake når allmenntilstanden er bra.

Her spydde frøkna mi siste gang i går ved 14-tida. I dag morges var hun i HELT FIN form. Og har vært det hele dagen. Hadde ikke jeg visst (via FP og et annet forum) at hun burde vært hjemme i 2 døgn hadde jeg _kanskje_ sendt henne i barnehagen i dag. Det hadde kommet an på hvor viktig jobben var akkurat i dag, men jeg hadde hatt lyst til å ha henne hjemme "en dag ekstra for å spise seg opp" e.l. Og jeg hadde nesten garantert sendt henne i barnehagen i morgen.

Jeg syns det er helt kurant å opplyse foreldre om dette. Nå var ikke jenta mi i barnehagen i dag, til tross for at hun er frisk som en fisk, og hun kommer heller ikke til å dra i barnehagen i morgen, til tross for at hun da antagelig kommer til å gå på veggen av kjedsomhet, i tillegg til å være frisk som en fisk. Kom ikke her da og fortell meg at folk som aldri har hørt om 2-døgnsregelen holder ungene hjemme så lenge etter de har spydd.

Gammel 10-03-09, 19:12   #194
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg syns det er helt kurant å opplyse foreldre om dette. Nå var ikke jenta mi i barnehagen i dag, til tross for at hun er frisk som en fisk, og hun kommer heller ikke til å dra i barnehagen i morgen, til tross for at hun da antagelig kommer til å gå på veggen av kjedsomhet, i tillegg til å være frisk som en fisk. Kom ikke her da og fortell meg at folk som aldri har hørt om 2-døgnsregelen holder ungene hjemme så lenge etter de har spydd.

Ja, barnehagene må opplyse foreldre om dette, for man kan ikke forvente at alle oppsøker slik informasjon selv. Og omgangssyke er så smittsomt at det er dårlig gjort overfor alle å ikke overholde karantenetiden. Jeg tror faktisk vi har fått opplysninger om hvilke regler/anbefalinger som er gjeldende i alle barnehager vi har hatt barn i.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 19:19   #195
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg syns også det er helt kurant. At barnehagen opplyser om slikt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 20:30   #196
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare så det er sagt: barnehagen har en helt klart uttalt policy på omgangssyken, og den er symptomfri i 24 timer. Det var først her inne at jeg fikk vite at det var vanlig med 2 dager i en del andre barnehager.

Knerten klarte å smitte alle ungene i barselgruppa hele 3 døgn etter siste runde (og da var jeg ikke særlig høy i hatten). Jeg ante virkelig ikke at det kunne sitte så lenge i den gangen.

Gammel 10-03-09, 20:33   #197
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

I vår bhg (altså den Hannah går i) er det omgangssyke nå, og da har alle fått kopiert opp retningslinjer ift akkurat det. For å hindre "epidimi" (som allerede er på vei virker det som). Og der står det 2 dager.

Gammel 10-03-09, 22:16   #198
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva med barnehageansatte og disse retningslinjene? Følges disse konsekvent da også? Har en barnehageansatt karantene på 2 døgn etter omgangssyke? Jeg bare lurer siden jeg opplever at folk i andre yrker karrer seg på jobb temmelig kjapt etter sykdom.

Vi har 24 timers regel i min bhg. Sist jeg var spysyk holdt jeg meg vekke et døgn etter jeg var bra igjen.

Er bare en av de andre voksne som har hatt spysyke etter jeg begynte, han var også vekke et døgn etterpå.

Gammel 10-03-09, 22:16   #199
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva med barnehageansatte og disse retningslinjene? Følges disse konsekvent da også? Har en barnehageansatt karantene på 2 døgn etter omgangssyke? Jeg bare lurer siden jeg opplever at folk i andre yrker karrer seg på jobb temmelig kjapt etter sykdom.

Gjett om jeg blir sett rart på når jeg høylytt kommenterte det på jobb. Vi har hatt litt omgangssyke på jobb. Jeg var raskt ute og spurte om ikke de burde ha holdt seg hjemme i 2 døgn. Alle så ut som spørsmålstegn. JEg jobber i hjemmesykepleien...

Gammel 10-03-09, 22:17   #200
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

For å hindre "epidimi" (som allerede er på vei virker det som). Og der står det 2 dager.

Den var søt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.