Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er søvn oppskrytt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-09, 11:06   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er søvn oppskrytt?

Ja, søvn og mat er meningen med livet.

Og å stå opp er alltid fælt. Når jeg står der på badet om morgenen lurer jeg ofte på hvorfor vi mennesker orker å leve når vi må oppleve den grusomme stå opp-prosessen dag etter dag etter dag etter dag …

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:17   #42
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man venner seg til det meste. Jeg har kun fått sporadiske netter med søvn siden andremann ble født i 2001, men lever da enda. Jeg ser ut som en dass, husker dårlig og har hodet konstant fullt av bomull, men likevel.

Før barn sov jeg helst 13-14 timer hver natt, den tiden er definitivt forbi. Jeg er fornøyd hvis jeg får 4 timer sammenhengende.

Gammel 11-03-09, 11:23   #43
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Med sammenhengende søvn, mener dere da at dere overhode ikke våkner?
I såfall er det svært sjeldent her også. Men jeg synes ikke det er noe problem så lenge man kan sovne raskt igjen etterpå.

Lilegutt våkner ofte av at smokken er borte, dyna har falt av osv, men han legger seg til å sove igjen med en gang. Jeg sovner raskt igjen, men det er kanskje fordi jeg er alltid har hatt tisseærend på natta.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 11:30   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sover godt selv om jeg våkner et par-tre ganger om natta av at jeg eller poden må på do (han klarer seg selv, men må alltid informere om at han skal dit), at poden vil at vi skal slå på lyset eller at katten vil ut eller inn. Det er uproblamatisk, for jeg sovner igjen med en gang jeg legger hodet på puta.

Gammel 11-03-09, 11:40   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med uavbrutt søvn mener jeg at jeg må stå opp, ordne med et barn (putte smokk, roe ned, synge for, etc.) At sjuåringen står opp og går på do plager meg ikke, selv om jeg våkner av det. Da kan jeg ligge i dynens lune varme og sovner med en gang igjen.

Gammel 11-03-09, 11:46   #46
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Med uavbrutt søvn mener jeg at jeg må stå opp, ordne med et barn (putte smokk, roe ned, synge for, etc.) At sjuåringen står opp og går på do plager meg ikke, selv om jeg våkner av det. Da kan jeg ligge i dynens lune varme og sovner med en gang igjen.

Da har jeg uavbrutt søvn så og si hver natt. Men det plager meg ikke.

Gammel 11-03-09, 11:58   #47
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Det plager meg at jeg står 4 ganger 1 time ved barnesengen og prøver å roe ned hysterisk baby. Det må jeg bare innrømme.

Gammel 11-03-09, 12:04   #48
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det plager meg at jeg står 4 ganger 1 time ved barnesengen og prøver å roe ned hysterisk baby. Det må jeg bare innrømme.

Ja, det skjønner jeg. Hos meg er det snakk om 1, maks 2 ganger pr natt med å feks hente dyne. Det er gjort på 1 minutt og vi sovner straks.

Om jeg må være oppe, (det var også en tid) da skal jeg love at det er noe annet her også, ja.

Gammel 11-03-09, 12:07   #49
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Søvj er for pingler. Jeg kan telle på en (OK to) hender de nettene vi har sovet sammenhengene fra vi fikk barn i 1994 og frem til i dag.

Hvorfor? Med så store barn etterhvert, så er det vel ikke barnas feil lenger?

Gammel 11-03-09, 12:13   #50
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, jeg lurte også litt på denne? Vi har sovet bra om nettene i flere år nå. Selvsagt vet jeg at større barn også kan våkne om natten, men er dette veldig vanlig?

Gammel 11-03-09, 15:06   #51
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å være uthvilt er godt for kropp og sjel, jeg har mer å gå på når jeg får nok søvn. Men jeg fungerer uten også.

Gammel 11-03-09, 15:10   #52
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Søvn er virkelig ikke oppskrytt, men utrolig hvordan en greier overgangen til mye mindre søvn som småbarnsforeldre. Jeg merker jeg ikke er like rask i hodet, og litt mer tiltaksløs, ellers fungerer jeg ok. I natt sov jeg vel maks 3 timer opphakket, men har faktisk fått ryddet og støvsugd hele første etasje i tillegg til å ta meg av tanntrollet.

Gammel 11-03-09, 15:36   #53
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir helt klinkokkos av for lite søvn, så det er definitivt ikke oppskrytt.
Heldigvis sover poden stort sett natten gjennom, og de gangene han ikke gjør det stort sett sykdom. Uansett krabber han opp i sengen på farens side og legger seg der, så jeg merker ingenting!

Gammel 11-03-09, 16:23   #54
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Tja. Det ER mindre avgjørende enn jeg trodde i mine barnløse dager. Jeg MÅ ikke ha sju sammenhengende slik jeg trodde. Med fire-fem sammenhengende, mindre enn tre oppvåkninger og minimalt med våkentid i løpet av natt, holder jeg det helt fint gående.

Men optimalt fungerer jeg selvfølgelig ikke. Jeg er ikke verdens beste arbeidstaker for tida, for å si det sånn.

Gammel 11-03-09, 16:31   #55
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med førstemann innså jeg at jeg ikke trengte å sove - det gikk fint å gå på jobb selv om den unge mannen våknet hvert 5. minutt gjennom 3-4 timer av natten så lenge jeg fikk ligge vertikalt. Jeg husker pre-barn at jeg kunne bli tilnærmet desperat hvis klokken nærmet seg 2 og jeg ikke hadde klart å sovne (noe som typisk skjedde hvis jeg sov mer enn 9 timer i 2 dager i strekk - altså hadde jeg ofte problemer med å sovne natt til mandag ). Etter nattevåkingen over Prototypen og erkjennelsen med betydningen av horisontalt leie så har jeg aldri bekymret meg over ikke å få sove - jeg vet at jeg på en merkelig måte vil være til en viss grad uthvilt neste morgen. Jeg vekkes fremdeles hver eneste natt av en 4-åring - gjerne flere ganger - men alle her sovner igjen superfort (helt avgjørende for min opplevelse, jah), så det gjør meg absolutt ingenting. Søvnkvaliteten min er identisk med 7 timer sammenhengende søvn (hah, det har vi ikke sett) og 7 timer søvn med oppvåkning hver time. Sånn sett er søvn for meg "oppskrytt", men at søvn er ufattelig deilig, det er en helt annen sak.

Gammel 11-03-09, 16:50   #56
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg må være veldig heldig skjønner jeg, for det er helt unntaksvis at ungene på 7, 4 og 2 år våkner på natten. Eller, de to eldste er gjerne på do, men da klarer de det selv uten å vekke oss.
Ellers er det nesten bare hvis de er syke at de holder oss våken på natten, og en helt sjelden gang må vi inn og trøste et barn som har hatt mareritt.

Gammel 11-03-09, 17:26   #57
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror man blir vant til å sove lite/dårlig, uten at det betyr at det er bra.

Jeg opplevde å få sove begge dagene i helga, så lenge som jeg ville, når mannen var i gips og kunne sove lenge alle de andre ukedagene. Da kjente jeg en merkelig følelse som jeg kjente igjen fra gamle dager:
JEG VAR OPPLAGT!

Sjokkerende og deilig.
Og litt trist at det var 4 år siden sist

Gammel 11-03-09, 17:48   #58
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, jeg lurte også litt på denne? Vi har sovet bra om nettene i flere år nå. Selvsagt vet jeg at større barn også kan våkne om natten, men er dette veldig vanlig?

Vi har unger som våkner om natten og som vekker oss. Lillesøster kommer inn til oss hver natt, enten for å fortelle at hun skal på do, vil ha drikke eller fordi hun vil ligge i vår seng. Det er sikkert ikke hennes feil, men vi er veldig lite flink til å ta kamper om natten når vi er dødstrøtte. Vi følger henne på do, følger henne tilbake i enen seng og så ligger jeg våken i en times tid etter at jeg har blitt vekket.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 17:50   #59
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjønner jeg ærlig talt ikke at dere gidder.

Gammel 11-03-09, 17:52   #60
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjønner jeg ærlig talt ikke at dere gidder.

Oppskrift?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.