|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Textrovert
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Ja, søvn og mat er meningen med livet.
|
|
|
#42 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Man venner seg til det meste. Jeg har kun fått sporadiske netter med søvn siden andremann ble født i 2001, men lever da enda. Jeg ser ut som en dass, husker dårlig og har hodet konstant fullt av bomull, men likevel.
|
|
|
#43 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er søvn oppskrytt?Med sammenhengende søvn, mener dere da at dere overhode ikke våkner? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Textrovert
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Jeg sover godt selv om jeg våkner et par-tre ganger om natta av at jeg eller poden må på do (han klarer seg selv, men må alltid informere om at han skal dit), at poden vil at vi skal slå på lyset eller at katten vil ut eller inn. Det er uproblamatisk, for jeg sovner igjen med en gang jeg legger hodet på puta.
|
|
|
#45 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Med uavbrutt søvn mener jeg at jeg må stå opp, ordne med et barn (putte smokk, roe ned, synge for, etc.) At sjuåringen står opp og går på do plager meg ikke, selv om jeg våkner av det. Da kan jeg ligge i dynens lune varme og sovner med en gang igjen.
|
|
|
#46 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Er søvn oppskrytt?
Da har jeg uavbrutt søvn så og si hver natt. Men det plager meg ikke. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Elsker gamlis- godis
Ja, det skjønner jeg. Hos meg er det snakk om 1, maks 2 ganger pr natt med å feks hente dyne. Det er gjort på 1 minutt og vi sovner straks. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Absolut ateist
|
Hvorfor? Med så store barn etterhvert, så er det vel ikke barnas feil lenger?
|
|
|
#50 |
|
Textrovert
|
Ja, jeg lurte også litt på denne? Vi har sovet bra om nettene i flere år nå. Selvsagt vet jeg at større barn også kan våkne om natten, men er dette veldig vanlig?
|
|
|
#52 |
|
Tankefull
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Søvn er virkelig ikke oppskrytt, men utrolig hvordan en greier overgangen til mye mindre søvn som småbarnsforeldre. Jeg merker jeg ikke er like rask i hodet, og litt mer tiltaksløs, ellers fungerer jeg ok. I natt sov jeg vel maks 3 timer opphakket, men har faktisk fått ryddet og støvsugd hele første etasje i tillegg til å ta meg av tanntrollet.
|
|
|
#53 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Jeg blir helt klinkokkos av for lite søvn, så det er definitivt ikke oppskrytt.
|
|
|
#54 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er søvn oppskrytt?Tja. Det ER mindre avgjørende enn jeg trodde i mine barnløse dager. Jeg MÅ ikke ha sju sammenhengende slik jeg trodde. Med fire-fem sammenhengende, mindre enn tre oppvåkninger og minimalt med våkentid i løpet av natt, holder jeg det helt fint gående.
|
|
|
#55 |
|
Etylbarbital
Sv: Er søvn oppskrytt?Med førstemann innså jeg at jeg ikke trengte å sove - det gikk fint å gå på jobb selv om den unge mannen våknet hvert 5. minutt gjennom 3-4 timer av natten så lenge jeg fikk ligge vertikalt. Jeg husker pre-barn at jeg kunne bli tilnærmet desperat hvis klokken nærmet seg 2 og jeg ikke hadde klart å sovne (noe som typisk skjedde hvis jeg sov mer enn 9 timer i 2 dager i strekk - altså hadde jeg ofte problemer med å sovne natt til mandag
|
|
|
#56 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Jeg må være veldig heldig skjønner jeg, for det er helt unntaksvis at ungene på 7, 4 og 2 år våkner på natten. Eller, de to eldste er gjerne på do, men da klarer de det selv uten å vekke oss.
|
|
|
#57 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er søvn oppskrytt?Tror man blir vant til å sove lite/dårlig, uten at det betyr at det er bra.
|
|
|
#58 |
|
© All rights reserved
|
Vi har unger som våkner om natten og som vekker oss. Lillesøster kommer inn til oss hver natt, enten for å fortelle at hun skal på do, vil ha drikke eller fordi hun vil ligge i vår seng. Det er sikkert ikke hennes feil, men vi er veldig lite flink til å ta kamper om natten når vi er dødstrøtte. Vi følger henne på do, følger henne tilbake i enen seng og så ligger jeg våken i en times tid etter at jeg har blitt vekket. |
|
|
|
![]() |
|
|