Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ipod; nano, touch eller classic?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-09, 12:57   #1
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ipod; nano, touch eller classic?

Mannen har bursdag og skal få seg en ipod, men hvilken?
Jeg har sammenlignet de inne på komplett.no, se link.

http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sk...315&sku=378493

Gammel 12-03-09, 13:00   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ipod; nano, touch eller classic?

Er han duppedings-elskar? Då hadde eg gått for touchen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 13:10   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har da så mye dill at touch-en kanskje blir i overkant?

Gammel 12-03-09, 13:16   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tror du han kommer til å bruke den til?

Jeg valgte nano, fordi jeg ville ha en som er liten og tåler å være med på trening.

Hvis han vil ha en dings som kan gjøre mye, er touch tingen, men kanskje ikke så aktuelt hvis han allerede har en avansert mobiltelefon.

Hvis han vil lagre filmer og masse, masse musikk, velger du classic.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 13:32   #5
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Han liker dingser, men han har jo pda som han mest bruker til å spille spill med. men den er jo utlån fra jobben så den er ikke hans, sånn egentlig. Jeg vet ikke hvor lenge han får beholde den...

Han bruker min mp3 spiller for tiden og det er en samsung, ganske lik nano varianten, men jeg er usikker på hva han kommer til å bruke den til.

Hva er egentlig forskjellen på å ha flash-minne og harddisk-minne, med unntak av kapasiteten da?

Gammel 12-03-09, 13:52   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Touch. Den er helt super! Lille elsker sambo sin Touch.

Gammel 12-03-09, 14:14   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Hva er egentlig forskjellen på å ha flash-minne og harddisk-minne, med unntak av kapasiteten da?

Hastigheten, blant annet.

Uansett så kommer vel alle disse Ipod-ene uten mulighet for å oppgradere minne. Har du spurt min mann? Han vet sikkert hvem av de fjolsene på Datakjeden du kan snakke med.

Gammel 12-03-09, 14:28   #8
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Nei jeg har ikke snakket med mannen din, muligens jeg skal ta en tlf...

Gammel 12-03-09, 15:06   #9
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Det blir en Touch, men ikke si det til min mann.

Sist redigert av Ole Brumm : 12-03-09 kl 15:14.
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:12   #10
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så du har bestemt deg for touch... jeg må bare si at touchen er superkul! Ble kjempeglad i min før jeg fikk iPhone. Aldri i verden vil jeg ha noe annet enn iPhone, dah!

Gammel 12-03-09, 15:20   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har valgt touch, og er veldig fornøyd med den. Jeg liker å kunne surfe, se på filmer, spille, ta notater og høre på musikk i samme dings. Større skjerm enn classicen.

Sist redigert av Tallulah : 12-03-09 kl 15:43.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 15:39   #12
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

åhh.. filmer og serier er jo bare helt herlig å se på den i forhold til de andre, dah!!

Gammel 12-03-09, 15:43   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville forresten ikke kjøpt en 16 gb touch, men en 32 gb.

Gammel 12-03-09, 15:50   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ga lillebror her touch til bursdagen. Og det har resultert i at jeg har fått så lyst til å stjele den.
Det dumme med touch'ene er at det er en veldig dyr gave å gi. For når man har fått den første i hus så må man jo ha til alle sammen.

Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 21:53   #15
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Touch. Med en Shuffle til treningsbruk og en Touch til alt (absolutt alt!) annet, er mitt behov dekket på beste måte.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg ga lillebror her touch til bursdagen. Og det har resultert i at jeg har fått så lyst til å stjele den.
Det dumme med touch'ene er at det er en veldig dyr gave å gi. For når man har fått den første i hus så må man jo ha til alle sammen.

Akkurat sånn er det! Mannen kjøpte en til meg til bursdagen, og kort tid etter at den var i hus måtte han ha en selv. (Bare at han fikk 32 GB .) Ikke lenge etter begynte vi å si på spøk at husets treåring også måtte få sin egen. Og nå - når jeg stadig oftere sitter og tvinner tommeltotter mens hun ser Pingu på min iPod - sier vi det i fullt alvor.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 21:56   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ga min kjære iPod Classic med 120 gb i helga (han mistet den med 160 gb som jeg ga ham jula 2007 ), det var iallefall stor suksess. Men nå har han sansen for å kunne legge inn uhorvelige mengder med cd´r da. I følge butikkpersonalet er det lite som skiller kvalitetsmessig og lydmessig mellom touch og classic.

Gammel 12-03-09, 22:33   #17
Emil's mamma
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Emil's mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har en Touch, er veldig glad i den, men den egner seg ikke til å dra med på trening, da er det bare Ipod shuffle som gjelder.

Jeg ville kjøpt på www.apple.no, når jeg sjekket priser på shuffelen, så var det den rimeligste plassen, samt har de gratis frakt og gratis lasergravering på mp3-spilleren.

Emil's mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 22:37   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg har sett på sånn gravering av touchene, men de blir jo utrolig grisete hvis man ikke har noe form for dings utenpå den, så det hadde jeg ikke giddet. Det kan jo være et poeng ift. om den er i fare for å bli stjålet og slikt, kanskje.

Gammel 12-03-09, 22:40   #19
Emil's mamma
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Emil's mamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har gravering på Shuffelen min, veldig greit å merke den, men den er mattere i overflaten også. Touchen kjøpte jeg i USA, men det irriterer meg at den ikke er gravert den også.

Emil's mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 22:41   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emil's mamma, her.

men den er mattere i overflaten også.

Ja, det er noe med den chromma stålfinishen som gjør at den blir megagrisete bare man tar i den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.