Sv: Feminist?
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
BH-brenning er vel egentlig en myte. Og Tito, utdyp gjerne svaret ditt. Sære rødstrømper? Hvordan da?
Hm, tør jeg stikke nesa ut igjen? Med fare for å skrive noe feil pga trøtthet og sliten på sen fredagskveld, så får jeg gjøre et forsiktig forsøk. Jeg kan evt komme tilbake sterkere med et mer gjennomtenkt svar i morgen hvis jeg blir korsfestet igjen. 
Mange feminister/rødstrømper er ofte veldig ute etter å kjempe for kvinners rettigheter. Ofte føles det som dobbeltmoralsk for de overser gjerne også menn, og deres rettigheter, når det gjerne dreier seg om like situasjoner. Som eksempel kan jeg dra fram undertøyskampanjer til H&M som viser lettkledde kvinner på store plakater langs veiene. Er det lettkledde menn skriker de ikke, og det kan virke som de mener det er ok. Og alt jeg har skrevet i dette avsnittet er ikke noe jeg påstår som fasitsvar, kun mine tanker (som gjerne er skrevet dårlig og tilsløvet av trøtthet).
Poenget mitt er at de skriker og kjemper med nebb og klør for kvinner, men overser saker som dreier seg om menn. Menneskets rettighet, enten det er kvinner eller menn, er det viktigste. Man burde være opptatt av rettighetene til mennesket uavhengig kjønn.
Betyr det jeg har skrevet nå at jeg og Irma er litt enige?