Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen fobier?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-06, 12:54   #61
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noen fobier?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Tinetoff: Nøyaktig hva er ekkelt med bananer?

De lukter forferdelig vondt og har ekkel konsistens.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 13:11   #62
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg måtte slå opp fobi i Wikipedia, siden jeg ser at vi definerer det forskjellig:

Opprinnelig lagt inn av Wikipedia

En fobi (gresk phobia, fra ordet phobos som betyr frykt eller flukt) er en ugrunnet og sykelig angst for visse situasjoner, fenomener, dyr, gjenstander eller lignende. Graden av angst kan variere svært, fra såkalte fobiske frykter til å være en alvorlig lidelse; en lammende angst som kan dominere en persons liv fullstendig.

Jeg får et forferdelig sug i meg og får lyst til å hoppe om jeg er høyt oppe. Tenker ikke på dette som en fobi, gir bare litt ekstra spenning i hverdagen.

En liten liste over fobier (hentet fra wikipedia):

Sitat:

Ablutofobi - Angst for å vaske seg eller å bade
Achluofobi - Angst for mørke
Acousticofobi - Angst for lyd
Aerofobi - Angst for gjennomtrekk eller å svelge luft
Aeroakrofobi - Angst for åpne plasser i høyden
Aeronausifobi - Å spy som en følge av luftsyke
Agateofobi - Angst for sinnsykdom
Agliofobi - Angst for smerte
Agorafobi - Angst for åpne plasser eller å være på folksomme offentlige steder
Agrafobi - Angst for seksuelle overgrep
Agrizoofobi - Angst for ville dyr
Agyrofobi - Angst for gater eller å krysse gaten
Aichmofobi - Angst for nåler og spisse objekter
Ailurofobi - Angst for katter
Akarafobi - Angst for kløe eller insekter som forårsaker kløe
Akerofobi - Angst for sur- og bitterhet
Akrofobi - Angst for høyder
Albuminurofobi - Angst for leversykdommer
Alektorofobi - Angst for kyllinger
Algofobi - Angst for smerte
Alliumfobi - Angst for hvitløk
Allodoksafobi - Angst for meninger
Altofobi - Angst for høyder
Amathofobi - Angst for støv
Amaksofobi - Angst for bilkjøring
Ambulofobi - Angst for å spasere
Araknofobi - Angst for edderkopper
Dorafobi - Angst for dyrepels
Eridofobi - Angst for å miste besinnelsen
Eurytrofobi - Angst for å rødme
Eufobi - Angst for gode nyheter
Fonofobi - Angst for telefoner
Geliofobi - Angst for latter
Grafofobi - Angst for å skrive
Heliofobi - Angst for solen
Homofobi - Redsel for homofile personer
Iatrofobi - Angst for leger
Klaustrofobi - Angst for innestengte rom
Ofidiofobi - Angst for slanger
Panfobi - Angst for alt
Parasittfobi - Angst for insekter
Radiofobi - Angst for radioaktiv stråling
Thaasofobi - Angst for å sitte
Spheksofobi - Angst for veps
Xanthofobi - Angst for gul farge
Xenofobi - Angst for det som er fremmed
Ønofobi - Angst for vin

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 14:05   #63
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det synes jeg også. Den mest effektive måten for å få meg til å våkne er om mannen klyper meg med tærne - da blir jeg våken da gitt...(enda mannen sine tær er veldig fine sammenlignet med andre mannetær)

Og lange tånegler er fryktelig hæslig...

Huff, ja æsj! Lange tånegler, stygge negler og stygge tær! Blæh! Synes det er mange (både kvinner og menn) som ikke fornekter seg når de har på sandaler... med lange helst gule tånegler, generelt stygge tær og til slutt litt osteskorpe på hælen- og på med sandalene!!

Gammel 16-12-06, 14:12   #64
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Tær er ekkelt. Uansett kjønn, alder og utseende på eieren av tærene.

Da storebror var baby så hadde han så fine stortær at jeg rent ble i godt humør av å betrakte dem

Gammel 16-12-06, 17:01   #65
Mini
Fersking

Mini sin avatar

Mini har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tær glemte jeg!
Jeg HATER tær!
Voksne, vel og merke. Og spesielt mannetær, bortsett fra min mann sine.
Har vel blitt vant med de.

Og baby, småbarns tær er bare såå søte!

Gammel 17-12-06, 12:53   #66
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang tær: Jeg husker en gang da jeg var i svømmehallen, så var det en dame som hadde mistet den ene kontaktlinsen sin. - Jeg hjalp naturlig nok til med å lete - og jeg fant dem....De lå OPPÅ den ene stortåa hennes. - Men for alt i verden om jeg maktet å ta den opp, for hun hadde lange, tykke og gule tånegler og en skikkelig liktorn i tillegg...:grøsse:

*Bauche skal slutte å snakke om tær*

Prinsen sine tær (og mine egne) er fine...(men så er det jeg som har ansvar for å klippe tåneglene på dem begge og da )

Gammel 17-12-06, 12:56   #67
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

De lukter forferdelig vondt og har ekkel konsistens.

Jeg har ikke bananfobi, men jeg er enig med TInetoff. Litt gamle, brune bananer er veldig ekle. Og om en unge spiser slik banan og søler, vil det lukte ekkelt bananguffe på klesplagget....

(mitt første vognminne er fra da jeg skulle sitte i vogna til datra til venninna til mamma. Den var brun med hvite striper og hadde en flekk innmorst banan i stoffet - jeg nektet å sitte der! )

Gammel 17-12-06, 13:08   #68
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Veps!!
Og sånn buktalerdokke (skrives det i ett ord tro?). Kan ikke fordra de dokkene, minner meg dessuten om Bondevik, kan ikke fordra han heller.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 13:16   #69
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg er skikkelig redd for veps og andre stikkende/bitende insekter (bortsett fra mygg, da).
Edderkopper er også ekle og skremmende skapninger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.