|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Hvordan skal dette kunne gå ut over ungene, når man har obligatorisk skolegang?
|
|
|
#22 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?
Tror du veldig mange barn ville bli holdt utenfor barnehage og skole fordi foreldrene blånektet å vaksinere? Det tror ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Så lenge det er lov med hjemmeundervisning i Norge, er jeg redd det ville fått en oppblomstring i noen miljøer. Og det tror jeg ikke nødvendigvis er positivt.
|
|
|
#24 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Omsorgsoverakelse blir vel aktuelt hvis (når) det skulle bryte ut en influensapandemi og foreldre nekter vaksinering. Men jeg tipper selv de mest fanatiske vaksinemotstanderene kommer løpende når sykdommen de vaksineres mot blir aktuell. Men en annen sak, er dre selv vaksinert? Jeg fikk nylig påfyll selv og det er visstnok få foreldre som tenker på dette, bortsett fra når de skal ut å reise. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Flashback fra en gang jeg ble overtalt til å sette influensavaksine på jobb. Sykepleieren satte vaksina og spurte etterpå om jeg var allergisk mot egg.
|
|
|
#27 |
|
Absolut ateist
|
Kan man hjemmeskolere så lenge som helst uten relevant bakgrunn?
|
|
|
#28 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?Ah. Jeg var liksom sikker på at hjemmeunderviste barn hadde en form for kvalitetssikring slik at vaksinepsychoer ikke hadde den store retten til å ødelegge ungene sine mer.
|
|
|
#30 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hjemme Under visningen.
|
|
|
#32 |
|
saftig
|
Dette er ikke veien å gå, det blir jo å straffe barna enda mer.
|
|
|
#33 |
|
Bedreviter
|
Puff på deg. Det der er da en helt kurant norsk (del av en) setning: "Megleren anbefalte det ikke, men hun insisterte på å være hjemme under visningen." |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fikk ny stivkrampevaksine samtidig som poden fikk den – legens forslag. Ellers hadde jeg nok ikke tenkt på det, og det ville jo vært dumt ettersom jeg elsker å grave i hagen uten hansker. |
|
|
|
![]() |
|
|