Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 17:58   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra vaksinetråden, omsorgsovertakelse for vaksinasjon?

Hvordan skal dette kunne gå ut over ungene, når man har obligatorisk skolegang?

Gammel 16-03-09, 17:59   #22
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det går bare ut over ungene. Unger som, mer enn mange andre, har bruk for å få innspill fra andre voksne om temaer som matematikk, statistikk og kildekritikk.

Tror du veldig mange barn ville bli holdt utenfor barnehage og skole fordi foreldrene blånektet å vaksinere? Det tror ikke jeg.

I Frankrike får man ikke barnehage- eller skoleplass uten at vaksinasjonene er i orden (eller man har godkjent fritak), og det er så vidt meg bekjent overhodet ikke noe problem at foreldre holder barna borte fra barnehage og skole av den grunn.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 18:06   #23
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge det er lov med hjemmeundervisning i Norge, er jeg redd det ville fått en oppblomstring i noen miljøer. Og det tror jeg ikke nødvendigvis er positivt.

Gammel 16-03-09, 19:39   #24
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Omsorgsoverakelse blir vel aktuelt hvis (når) det skulle bryte ut en influensapandemi og foreldre nekter vaksinering. Men jeg tipper selv de mest fanatiske vaksinemotstanderene kommer løpende når sykdommen de vaksineres mot blir aktuell. Men en annen sak, er dre selv vaksinert? Jeg fikk nylig påfyll selv og det er visstnok få foreldre som tenker på dette, bortsett fra når de skal ut å reise.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:18   #25
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Hattifnatten sa det.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 22:19   #26
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Flashback fra en gang jeg ble overtalt til å sette influensavaksine på jobb. Sykepleieren satte vaksina og spurte etterpå om jeg var allergisk mot egg. Var nesten så jeg hadde lyst til å svare ja.

Jeg mener at vaksiner burde vært obligatoriske.

Forresten er vi med i et vaksineprosjekt mot gresspollen med storebror, han er ekstremt allergisk. Vi har tatt noe slik som 18 sprøyter nå på et år, og han har vist god forbedring i den sesongen som har vært.

Gammel 16-03-09, 22:21   #27
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dette vil kun ha skikkelig effekt dersom det innføres skoleplikt, noe det ikke er pr. dags dato i Norge. Vaksinemotstand og hjemmeskole er en vanlig kombinasjon mange steder. Jeg er enig i at det hadde vært en ordning å stikke kjepper i hjulene, men da må det være noe som er virkelige kjepper for foreldrene og som ikke bare går ut over barna. Jeg unner ikke barna som ikke blir vaksinert å bli hjemmeskolert av disse foreldrene.

Kan man hjemmeskolere så lenge som helst uten relevant bakgrunn?

Gammel 16-03-09, 22:32   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ah. Jeg var liksom sikker på at hjemmeunderviste barn hadde en form for kvalitetssikring slik at vaksinepsychoer ikke hadde den store retten til å ødelegge ungene sine mer.

Gammel 16-03-09, 22:36   #29
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Vaksinepsychoer kan nok ødelegge ungene sine så mye de vil.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:00   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det går bare ut over ungene. Unger som, mer enn mange andre, har bruk for å få innspill fra andre voksne om temaer som matematikk, statistikk og kildekritikk.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:06   #31
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kjenner ikke reglene helt, men det finnes ingen kompetansekrav for å hjemmeundervise sine barn. Kommunen har vel tilsynsplikt i forhold til barn som blir hjemmeundervist, men hva dette tilsynet består i vet jeg ikke. Jeg har inntrykk av at det er ganske fritt frem og at det skal mye til før det offentlige griper inn. Jeg fant denne sjarmerende hjemmesiden http://home.online.no/~hunwww/Huv1.htm

Hjemme Under visningen.

Bare teksten i logoen taler for seg, liksom.

Gammel 16-03-09, 23:28   #32
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg ville heller stukket kjepper i hjulene for idiotene som ikke vaksinerer, som ingen bhg-plass, ingen skoleplass o.l. før vaksinasjonsskjemaet er godkjent utfylt for de mest nødvendige vaksinene.

Dette er ikke veien å gå, det blir jo å straffe barna enda mer.

Gammel 17-03-09, 01:11   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hjemme Under visningen.

Bare teksten i logoen taler for seg, liksom.

Puff på deg. Det der er da en helt kurant norsk (del av en) setning: "Megleren anbefalte det ikke, men hun insisterte på å være hjemme under visningen."

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-09, 17:08   #34
Mistral
Fluctuat nec mergitur

Mistral sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
Mistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populærMistral er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammamia, her.

Men en annen sak, er dre selv vaksinert? Jeg fikk nylig påfyll selv og det er visstnok få foreldre som tenker på dette, bortsett fra når de skal ut å reise.

Jeg fikk ny stivkrampevaksine samtidig som poden fikk den – legens forslag. Ellers hadde jeg nok ikke tenkt på det, og det ville jo vært dumt ettersom jeg elsker å grave i hagen uten hansker.

Mistral er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.