Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ja eller nei til ul i uke 12?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for eller imot ul i uke 12 av svangerskapet?
Jeg er for. 130 84,97%
Jeg er imot. 4 2,61%
Usikker. 19 12,42%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 20:36   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ja eller nei til ul i uke 12?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg har tatt mange ul'er i alle svangerskap av forskjellige grunner. I to av svangerskapene har jeg gått til veldig dyktige overleger på fosterdiagnostikk på Ullevål, og de har sagt at dagens ul'er ikke er noen belastning eller skade for fosterne. Jeg tror mer på dem enn denne jordmoren.

Ja, det gjør jeg også. Hvis ikke hadde jeg nok ikke tatt initiativ til å følges opp av gynekolog. Jeg er for øvrig enig med deg i at UL på slutten av svangerskapet med tanke på blodgjennomstrømning kan være et poeng. Jeg kan for lite om dette, hvor mange babyer dør i mors mage på grunn av for lite næring?

Jeg ba gynekologen min om nakkefoldscanning i svangerskap nr. 2, og ble henvist videre og fikk det. Merkelig nok, jeg hadde ingen god grunn til å skulle få det. Jeg antok at dette var noe gynekologen kunne gjøre selv (siden den første gynekologen min sa at nakkefolden så ok ut), men det var visstnok bare spesialister som hadde anledning til å gjennomføre nakkefoldscanning. Da jeg hadde gjort scanningen så skjønte jeg at jeg ved første graviditet ikke hadde fått ordentlig sjekk av nakkefolden, for det var omstendelige greier. For ordens skyld så var jeg villig til å betale for dette selv altså, jeg synes ikke dette er noe som skal tilbys folk automatisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.