Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar vi alder begrense oss for mye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-09, 21:57   #11
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lar vi alder begrense oss for mye?

Selvfølgelig spiller alder inn i enkelte settinger ala den beskrevet av Scarlett. Men det gjelder jo for begge deler av skalaen, altså i dag er mødre opp til 22-23 år beskrevet som ung-mor. For en generasjon siden var det en helt normal alder for å være mor. Og gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende har jo en stigende kurve. Vil den nå en topp/flate ut? Dette har jo en sammenheng med blant annet økt levealder, desverre er det ikke samtidig hevet alder for overgangsalderen (som jeg er kjent med). Så eggene våre vil gå ut på dato selv om kanskje man form-messig er i stand til å ta seg av små barn til man er langt opp i 60 årene.

For min egen del så tenker jeg ikke så mye på alderen i mine valg i livet. Jeg vil heller si det er familiesituasjonen som har endret mine vaner. Om/når den endringen kommer blir jo da avhengig av flere faktorer som man ikke kan styre 100% selv. Så da er det egentlig ens egne tanker/meninger om hva som er gammelt sett i forhold til hva man har planer om å gjøre, uansett hva det måtte være? Gift seg, få barn, kjøpe hus, studere osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.