Sv: Anbefal en uavhengig butikk du liker!
Noen av mine favorittbutikker i Bergen:
Elektrosenteret - 1. etg. i Galleriet; en liten, uavhengig elektrobutikk som klorer seg fast mot alle odds. Masse artige dippedutter og dingsebomser som er "kjekt å ha". 
Kinsarvik - på hjørnet av Nygårdsgaten/Olav Kyrres gate; helsekost, frukt og grønnsaker, enormt utvalg i te og økologiske matvarer m.m.m.
Godt brød - Vestre Torggate/Vaskerelven og Korskirkealmenningen; økologiske bakervarer, har fått filialer i Oslo, Asker, Stavanger og Trondheim.
Alveslottet har også nettside (den er nevnt lenger oppe i tråden).
Rubens varme gleder - Vetrlidsalmenning; en skikkelig leken lekebutikk for store og små. 
BriKa - Markeveien; spennende klesbutikk med klær fra bl.a. Desigual, Ivan Grundahl og Ilse Jacobsen. (Kanskje litt i grenseland, denne, siden de er med i Habittgruppen som består av åtte klesbutikker i Bergen.)
Twisted - Nygårdsgaten; litt "rocka" butikk med sko og klær fra bl.a. El Naturalista, Ilse Jacobsen, Moods of Norway.
I Kjøttbasaren ligger det flere små matbutikker som selger alt fra fisk og slaktervarer til eksotiske krydder, økologiske produkter, frukt og grønnsaker.
Dessverre har to av mine favorittbutikker; Pinocchio (leker) og Soria Moria (barneklær) måttet legge inn årene, nettopp fordi de ikke har klart å konkurrere med kjedebutikkenes "billighetstyranni". Jeg synes det er trist ...
Sist redigert av kris : 30-03-09 kl 12:20.
|