|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Treningsprogram på 5 dager
Jeg starter beskjedent, men har vel ambisjoner om å bli mer veltrent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bork bork bork
|
Har du ambisjoner kan jeg f.eks. si noe sånt som "tung tung styrke [1] mandag, onsdag og fredag, og cardio [2] på tirsdag og torsdag".
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Treningsprogram på 5 dagerOk, om jeg skal komme i betraktelig bedre form og få bedre kondisjon, få mer muskler, fremst på mage, rygg, rompe, lår og armer og er vant ved å trene til tross for at det har vært labert i perioder de siste årene hva anbefaler du da? Det er virkeligheten, men det som holder meg tilbake er at jeg skal ha alt for høye ambisjoner og at jeg da merker at jeg ikke får det til og at motet går litt ut av meg. Men jeg skal gi det en sjanse og stå på. Ambisjonen er å trene 30-60 minutter mandag-fredag hver uke. Det kommer å være dager når jeg ikke kommer å rekke det, men jeg tror at jeg kan ha mulighet mange av dagene. Akkurat nå er det 24 grader dit vi skal flytte, men det kan bli rundt 40 på sommeren så da må jeg trene innendørs alternativt i vannet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bork bork bork
|
Cardio, gjerne høyintensitetsintervaller.
Hvis man ønsker mer muskler og/eller å bli sterkere (og evt. kvitte seg med litt fett), er tung styrketrening med frivekter mye mer effektivt enn noen annen form for trening. Alle som ønsker slike resultater, ikke har medisinske grunner til å la være, og har eller kan skaffe tilgang på det nødvendige utstyret burde derfor drive med det. Knebøy, markløft, benkpress osv. Finn et allsidig nybegynnerprogram og følg det, jeg liker dette: http://www.startingstrength.net/workouts/ -- sånne programmer er gjerne baserte på tre økter i uka, så da passer det jo å gjøre det mandag, onsdag og fredag, og ta cardio på tirsdag og torsdag.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Treningsprogram på 5 dagerStort takk! Ja, jeg får føre treningsdagbok i Excel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bork bork bork
|
Det mest fornuftige svaret blir dessverre "til du er ferdig".
![]() |
|
|