Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Feire jul hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-06, 09:45   #28
Nasse Nøff
Oslojente i eksil

Nasse Nøff sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Feire jul hjemme?

Vi feirer jule hjemme, og det er vel for 10.gang vi gjør det. Første gang vi feiret hjemme var fordi jeg hadde termin med vår eldste den 25.des. Dessuten bodde mine foreldre og svigerforeldrene mine i andre byer enn oss selv så da sa det seg selv. Og så feiret vi en jul hos mine svigerforeldre, neste hos mine. Vi har dermed sett hverandres juletradisjoner. Men etter det har vi feiret for oss selv.

Vi har ønsket å gi våre barn våre egne tradisjoner. Dessuten så orker vi ikke farte rundt omkring med tre barn i baksetet. Vi bor i Trondheim, mine familie i Oslo, mannens nordpå så det sier seg selv egentlig. Foreløpig så har vi ikke hatt besøk, men de har blitt invitert. Mine foreldre har sagt de kommer når min mormor på 98 år (i dag) ikke lever lenger. De forlater ikke henne i jula. Mine svigerforeldre har ingen unnskyldning annet enn at de ikke har lyst til å dra bort i jula. Og det er helt greit.

Litt deilig å være for seg seløv i hele jula også. På den måten får vi vært ordentlig sammen som familie, slappet av og hentet oss inn igjen. Det er godt det.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.