|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jentemobbing
Hun gjorde det. Og jeg synes Glitter og Enhjørning har svært viktige poenger. Man må ikke se seg blind på at jenter mobber slik og gutter mobber sånn, for konsekvensen er at man overser mobbing.
|
|
|
#22 |
|
Pauset
|
Sv: JentemobbingJeg sa at man selvfølgelig vil finne denne form for mobbing også i guttemiljøer, men min erfaring er at jentene har en mer infløkt form for mobbing som er vanskelig å se for en som står utenfor. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Se der, her nyanserer du.
Poenget var, som Esme også prøvde å si, at om det var et så enkelt syn du hadde på mobbing, så var det litt foruroligende - fordi man da fort kan overse mobbing siden det ikke forgår slik man trodde.
|
|
|
|
#24 |
|
Pauset
|
Sv: JentemobbingHI: Jeg kan godt si noe om hva skolen kan gjøre for å forebygge mobbing. Alle skoler skal ha mobbeplaner som skal settes i verk dersom det oppdages mobbing. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
|
Her nyanserer jeg, og jeg avslutter med "tror jeg".
Her også nyanserer jeg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Helt vanlig
|
Sv: JentemobbingJeg var egentlig ikke særlig interessert i at denne diskusjonen skulle utvikle seg til en debatt om hvorvidt jentemobbing eksisterer eller ikke, om du har lyst til å snakke om det glitterchick ville det vært fint om du laget din egen tråd.
|
|
|
#27 |
|
Helt vanlig
|
Dette kan jeg være helt enig med deg i, men nå var det særlig jenter jeg var interessert i å høre om.
|
|
|
#28 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ingen har bestridt at det finnes, det var vel bare betegnelsen vi reagerte på.
Så, la oss holde oss til saken og til HI:
|
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: JentemobbingDet var da voldsomt. Jeg benekter ikke at den type mobbing som blir beskrevet som jentemobbing eksisterer, jeg sier at det er en lite hensiktsmessig måte å kategorisere mobbing på. Jeg trodde virkelig det var et synspunkt folk som jobber med mobbing ville være interessert i, men tydeligvis ikke. I såfall er min bekymring velbegrunnet.
|
|
|
#30 |
|
Pauset
|
Jeg hadde en jentegruppe tidligere med 10-11 åringer. Der var det mobbing på gang og jeg var stadig i samtaler med disse jentene. Jeg måtte være en veldig tydelig voksen overfor de for å markere hva som var uakseptabelt. Det som var interessant å se var at det jeg investerte i tid på dem etterhvert hjalp. Jeg ga dem verktøy på hvordan de skulle takle dårlig adferd fra andre. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: JentemobbingPå skolen vår er det nå innført familiegrupper. Det vil si at alle klassene deles inn i mindre grupper (barn som vanligvis ikke leker sammen), hvos alle skal invitere de andre hjem til seg 1 gang i løpet av ett år. Tanken er at det er vanskeligere å mobbe/ekskludere noen hvis man har vært hjemme hos dem, spist middag der og sett at de har det helt vanlig (og ganske likt en selv).
|
|
|
#34 |
|
Helt vanlig
|
Sv: JentemobbingDe forebyggende tiltakene høres jo fine ut men passer vel best for yngre barn og der hvor mobbingen ikke allerde har blitt et problem.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Sv: JentemobbingEn mobber mobber ikke alene ansikt til ansikt.... |
|
|
|
|
|
#36 |
|
saftig
|
Det var kanskje noe med måten du formulerte deg på? Jeg tipper det.
|
![]() |
|
|